Pārlekt uz galveno saturu

Vingrošanas, aerobikas pamati un didaktika

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 13:05:07
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_002LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:3.33ECTS:5.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Uģis Ciematnieks
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)31Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas62
Kopā kontaktstundas62
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)27Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas54
Kopā kontaktstundas54
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārējā vidējā izglītība.
Mērķis:
Dot studentiem iespēju iepazīties un apgūt vingrošanas terminoloģiju, vingrošanas līdzekļus (Ierindas mācības vingrinājumi, VAV ar un bez priekšmeta, lietišķie vingrinājumi, līdzsvara vingrinājumi, šķēršļu josla, stāju audzinošie vingrinājumi u.c.) un didaktiskos paņēmienus, Vispārējās vidējās izglītības standarta priekšmeta „Sports” ietvaros.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads vingrošanas kursā. Kustību pamatu teorētiskie aspekti: stāja, kustību plaknes un virzieni, kustību estētiskums, ekonomiskums un racionalitāte. Stāvokļu un kustību terminoloģija. Stājas, roku, kāju stāvokļi un starpstāvokli.Nodarbības3.00cits
2Stājas, roku, kāju stāvokļi un starpstāvokli. Teorētiskā ekspress kontrole (stājas un roku stāvokļi). Terminoloģija: roku, kāju stāvokļi, starpstāvokļi. Koordinācijas vingrojuma mācīšana.Nodarbības3.00cits
31. kontroldarbs - stājas, kāju un roku stāvokļi. Terminoloģija: stāvokļi sēdus, guļus, balsti. Koordinācijas vingrojums.Nodarbības3.00cits
4Gaitas veidi. Koordinācijas vingrojuma mācīšana. Grupu vingrojuma rindā mācīšana.Nodarbības3.00cits
52. kontroldarbs - stāvokļi sēdus, guļus, balsti, izklupieni. Grupu vingrojuma rindā mācīšana.Nodarbības3.00cits
6Vingrošanas vingrojumu un vingrinājumu mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi. Ieskaite - grupu vingrojums rindā. Grupu vingrojums rindā.Nodarbības1.00cits
7Ieskaite - koordinācijas vingrojums un grupu vingrojuma rindā.Nodarbības1.00cits
8Stāju veidojošie vingrinājumiNodarbības1.00cits
9Ieskaite - grupu vingrojums rindā.Nodarbības1.00cits
10Parādu kārtošana.Nodarbības1.00cits
11Ierindas mācība: pamatjēdzieni. Nostāšanās 1 rindā un kolonnā pa 1; komandas: “Soļos marš!”, “Uz vietas! Grupa stāt!”, “Pirmais uz vietas!”. Zāles robežas un punkti. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā. Retošanās ceļot rokas sānis. VAV bez priekšmeta - 1 sērija. Radīt priekšstatu par lietišķiem vingrinājumiem - p. 8.2*Nodarbības1.00cits
12Pārkārtošanās no 1 rindas divās un kolonnās pa 1 kolonnā pa divi. Soļošanas un skriešanas veidi pa diagonāli pa vienam un pāros. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā vienlaicīgi retojoties. VAV bez priekšmeta - 2.sērija. Pamatstāvokļi: rokām, kājām, ķermenim. Rāpšanās pa vingrošanas sienu - p. 8.2*Nodarbības2.00cits
13Skaitīšanās uz 1-2 kustībā. Pielikšanas, galopa, polkas un pārmaiņus soļi apkārt zālei. Pāreja no soļošanas uz skriešanu un otrādi. VAV bez priekšmeta - 3,sērija. Starpstāvokļi: rokām, kājām. Mācību prakse VAV. Rāpšanās pa vertikālo virvi: roku un kāju darbība. Smaguma pacelšanu un pārvietošanās ar to. Rāpšanās pa horizontālo un slīpi novietoto virsmu // - p. 8.1.2.*Nodarbības2.00cits
14Uzdevuma tipa vingrojumi rindā. Pārkārtošanās no 1 rindās 3. Izpildīt komandas “Uz vietas soļos marš! Taisni!”. Pretgājiens, līk-loču gājiens (skrējiens). Balsti, sēdes, guļus stāvokļi. VAV bez priekšmeta - palēcieni. Mācību prakse VAV. Līšanas, pārlīšanas, pārrāpšanās, rāpšanās pa virvi.// - p. 8.3.*, p. 8.1.6.*Nodarbības2.00cits
15Mācību prakse – ierindas mācība. Ritmikas uzdevums. Dažādi pārvietošanas veidi apkārt un uz vingrošanas soliem – kolonnā pa vienam. Pārkārtošanās soļojot grupās ar labo vai kreiso plecu uz priekšu. VAV uz un pie vingrošanas soliem. Spēka vingrojumi un vingrinājumi ar vingrošanas soliem. Rāpšanās pa vertikālo virvi: iepriekšējo stundu vielas atkārtojums.Nodarbības2.00cits
16Mācību prakse - ierindas mācība. Dažādi pārvietošanas veidi ar auklu pa diagonāli, pāros, trijatā. Pārkārtošanās kāpņveidā no rindas. VAV ar auklu. Kombinācija ar īso lecamauklu. Garās auklas izmantošana sporta stunda skolā. Rāpšanās pa vertikālo virvi: rāpšanās trijos paņēmienos, aizsiešanas veidi. Kombinācija ar auklu - ieskaite.Nodarbības1.00cits
17Mācību prakse – ierindas mācība. Soļošana un skriešana zig-zag veidā. Pārvietojoties vienā virzienā, palēciena un galopa soļu ar labo un kreiso plecu uz priekšu savienojums. Apļa veidošana. VAV aplī. Līdzsvara vingrinājumi – uz grīdas, uz solā, uz samazināta atbalsta laukumā ar priekšmetu un bez. Rāpšanās pa vertikālo virvi un aizsiešanas veidi – gatavošanas ieskaitei.Nodarbības1.00cits
18Rāpšanās pa vertikālo virvi: ieskaite. VAV pieraksts – studenti patstāvīgi apraksta vingrojumi, uzzīmēti shēmātiski.Nodarbības2.00cits
19Uzdevuma tipa vingrojums kolonnā. Figurāla soļošana, soļošana un skriešana, veidojot ģeometriskās figūras un burtus. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā kolonnā pa 4 norādot atstati, lokveidā retošanās. VAV pāros. Vingrojumi un vingrinājumi pāros dažādu fizisko spēju attīstīšanai. Līdzsvara vingrinājumi uz grīdas, vingrošanas sola un baļķa – zemā un standarta.Nodarbības2.00cits
20Mācību prakse * Soļa garuma, soļošanas tempa un soļošanas rakstura maiņa. Dažādu palēcienu savienojums; palēcienu savienojums ar skriešanu. Pārkārtošanās izsoļojot grupām ar plecu uz priekšu. VAV rindās un kolonnās. Stāju audzinošie vingrinājumi – individuāli un pāros - p. 8.1.3.* Kārieni un balsti.Nodarbības2.00cits
21Pretgājiens un līk-loču gājiens. Pārkārtošanās kustībā no kolonnas pa vienam kolonnā pa divi. Polkas un citu deju soļu savienojums ar krusteniski sadotām rokām. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā no kolonnas pa 1 kolonnās pa 4 un pa 3, vienlaicīgi retojoties. VAV ar gumijas bumbām. VAV ar pildbumbām Grupu darbs – studenti izdoma un novada vingrojumi ar dažādām bumbām. Aizsardzība un palīdzība vingrinājumu izpildē. Bāzes vingrinājumi atsevišķām muskuļu grupām.Nodarbības2.00cits
22Mācību prakse * Soļošanas veidi ar dažādiem roku stāvokļiem. Pārkārtošanās skrienot no kolonnas pa 1 kolonnās pa 4 ar sadalīšanos un dubultošanos vienlaicīgi retojot. VAV ar nūju. Stājas vingrojumi un vingrinājumi// p. – 8.1.4.** Līdzsvara vingrojumi un vingrinājumi (grupu darbs). // p. – 8.1.7.*Nodarbības2.00cits
23Mācību prakse * Pretgājiens un līkloču gājiens. Palēcienu, virzoties uz priekšu, savienojums ar skriešanu. Pārkārtošanās kāpņveidā no rindas. VAV ar hantelēm (ar vienu hanteli). Vingrinājumi pie vingrošanas sienas fizisko spēju attīstīšanai// p. – 8.1.1.**Nodarbības2.00cits
24Mācību prakse * 3. kontroldarbs - * Lokveida kustības un apļi. Grupu darbs – vingrojumu pārveide dažāda vecuma audzekniem. Šķēršļu joslas sastādīšanās un vadīšanās metodika - p. 8.2* Atkārtot dažādu VAV specifiku.Nodarbības2.00cits
25Pārkārtošanās kustībā no kolonnas pa 1 kolonnā pa 2. Polkas soļi pāros ar krusteniski sadotām rokām. Šķēršļu joslas vadīšana. Studenti izdoma dažādas šķēršļu joslas pēc uzdevuma un novada tās.Nodarbības2.00cits
26Pretskrējiens un līk-loču skrējiens. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā no kolonnas pa 1 kolonnās pa 4 un pa 3, vienlaicīgi retojoties. VAV ar nestandartu inventāru. Aizsardzība un palīdzība vingrinājumu izpildē. Bāzes vingrinājumi atsevišķām muskuļu grupām.Nodarbības2.00cits
27Pretgājiens un līk-loču gājiens. Pārkārtošanās kustībā no kolonnas pa vienam kolonnā pa divi. Polkas un citu deju soļu savienojums ar krusteniski sadotām rokām. VAV – sērijas un plūsmā. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā no kolonnas pa 1 kolonnās pa 4 un pa 3, vienlaicīgi retojoties. Grupu darbs – studenti izdoma un novada vingrojumi ar dažādām bumbām.Nodarbības2.00cits
28Grupu darbs – studenti izdomā un novada. Bāzes vingrinājumi atsevišķām muskuļu grupām.Nodarbības2.00cits
29Ieskaites nodarbība – studenti vada ierindas mācības vingrinājumus un VAV. Garās auklas izmantošana sporta stundā.Nodarbības2.00cits
30Ieskaites nodarbība – studenti vada ierindas mācības vingrinājumus un VAV.Nodarbības3.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads vingrošanas kursā. Kustību pamatu teorētiskie aspekti: stāja, kustību plaknes un virzieni, kustību estētiskums, ekonomiskums un racionalitāte. Stāvokļu un kustību terminoloģija. Stājas, roku, kāju stāvokļi un starpstāvokli.Nodarbības1.00cits
2Stājas, roku, kāju stāvokļi un starpstāvokli. Teorētiskā ekspress kontrole (stājas un roku stāvokļi). Terminoloģija: roku, kāju stāvokļi, starpstāvokļi. Koordinācijas vingrojuma mācīšana.Nodarbības1.00cits
31. kontroldarbs - stājas, kāju un roku stāvokļi. Terminoloģija: stāvokļi sēdus, guļus, balsti. Koordinācijas vingrojums.Nodarbības1.00cits
52. kontroldarbs - stāvokļi sēdus, guļus, balsti, izklupieni. Grupu vingrojuma rindā mācīšana.Nodarbības1.00cits
6Vingrošanas vingrojumu un vingrinājumu mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi. Ieskaite - grupu vingrojums rindā. Grupu vingrojums rindā.Nodarbības1.00cits
7Ieskaite - koordinācijas vingrojums un grupu vingrojuma rindā.Nodarbības1.00cits
11Ierindas mācība: pamatjēdzieni. Nostāšanās 1 rindā un kolonnā pa 1; komandas: “Soļos marš!”, “Uz vietas! Grupa stāt!”, “Pirmais uz vietas!”. Zāles robežas un punkti. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā. Retošanās ceļot rokas sānis. VAV bez priekšmeta - 1 sērija. Radīt priekšstatu par lietišķiem vingrinājumiem - p. 8.2*Nodarbības1.00cits
12Pārkārtošanās no 1 rindas divās un kolonnās pa 1 kolonnā pa divi. Soļošanas un skriešanas veidi pa diagonāli pa vienam un pāros. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā vienlaicīgi retojoties. VAV bez priekšmeta - 2.sērija. Pamatstāvokļi: rokām, kājām, ķermenim. Rāpšanās pa vingrošanas sienu - p. 8.2*Nodarbības1.00cits
13Skaitīšanās uz 1-2 kustībā. Pielikšanas, galopa, polkas un pārmaiņus soļi apkārt zālei. Pāreja no soļošanas uz skriešanu un otrādi. VAV bez priekšmeta - 3,sērija. Starpstāvokļi: rokām, kājām. Mācību prakse VAV. Rāpšanās pa vertikālo virvi: roku un kāju darbība. Smaguma pacelšanu un pārvietošanās ar to. Rāpšanās pa horizontālo un slīpi novietoto virsmu // - p. 8.1.2.*Nodarbības1.00cits
14Uzdevuma tipa vingrojumi rindā. Pārkārtošanās no 1 rindās 3. Izpildīt komandas “Uz vietas soļos marš! Taisni!”. Pretgājiens, līk-loču gājiens (skrējiens). Balsti, sēdes, guļus stāvokļi. VAV bez priekšmeta - palēcieni. Mācību prakse VAV. Līšanas, pārlīšanas, pārrāpšanās, rāpšanās pa virvi.// - p. 8.3.*, p. 8.1.6.*Nodarbības1.00cits
15Mācību prakse – ierindas mācība. Ritmikas uzdevums. Dažādi pārvietošanas veidi apkārt un uz vingrošanas soliem – kolonnā pa vienam. Pārkārtošanās soļojot grupās ar labo vai kreiso plecu uz priekšu. VAV uz un pie vingrošanas soliem. Spēka vingrojumi un vingrinājumi ar vingrošanas soliem. Rāpšanās pa vertikālo virvi: iepriekšējo stundu vielas atkārtojums.Nodarbības0.50cits
16Mācību prakse - ierindas mācība. Dažādi pārvietošanas veidi ar auklu pa diagonāli, pāros, trijatā. Pārkārtošanās kāpņveidā no rindas. VAV ar auklu. Kombinācija ar īso lecamauklu. Garās auklas izmantošana sporta stunda skolā. Rāpšanās pa vertikālo virvi: rāpšanās trijos paņēmienos, aizsiešanas veidi. Kombinācija ar auklu - ieskaite.Nodarbības0.50cits
17Mācību prakse – ierindas mācība. Soļošana un skriešana zig-zag veidā. Pārvietojoties vienā virzienā, palēciena un galopa soļu ar labo un kreiso plecu uz priekšu savienojums. Apļa veidošana. VAV aplī. Līdzsvara vingrinājumi – uz grīdas, uz solā, uz samazināta atbalsta laukumā ar priekšmetu un bez. Rāpšanās pa vertikālo virvi un aizsiešanas veidi – gatavošanas ieskaitei.Nodarbības0.50cits
18Rāpšanās pa vertikālo virvi: ieskaite. VAV pieraksts – studenti patstāvīgi apraksta vingrojumi, uzzīmēti shēmātiski.Nodarbības0.50cits
19Uzdevuma tipa vingrojums kolonnā. Figurāla soļošana, soļošana un skriešana, veidojot ģeometriskās figūras un burtus. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā kolonnā pa 4 norādot atstati, lokveidā retošanās. VAV pāros. Vingrojumi un vingrinājumi pāros dažādu fizisko spēju attīstīšanai. Līdzsvara vingrinājumi uz grīdas, vingrošanas sola un baļķa – zemā un standarta.Nodarbības0.50cits
20Mācību prakse * Soļa garuma, soļošanas tempa un soļošanas rakstura maiņa. Dažādu palēcienu savienojums; palēcienu savienojums ar skriešanu. Pārkārtošanās izsoļojot grupām ar plecu uz priekšu. VAV rindās un kolonnās. Stāju audzinošie vingrinājumi – individuāli un pāros - p. 8.1.3.* Kārieni un balsti.Nodarbības0.50
21Pretgājiens un līk-loču gājiens. Pārkārtošanās kustībā no kolonnas pa vienam kolonnā pa divi. Polkas un citu deju soļu savienojums ar krusteniski sadotām rokām. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā no kolonnas pa 1 kolonnās pa 4 un pa 3, vienlaicīgi retojoties. VAV ar gumijas bumbām. VAV ar pildbumbām Grupu darbs – studenti izdoma un novada vingrojumi ar dažādām bumbām. Aizsardzība un palīdzība vingrinājumu izpildē. Bāzes vingrinājumi atsevišķām muskuļu grupām.Nodarbības0.50cits
22Mācību prakse * Soļošanas veidi ar dažādiem roku stāvokļiem. Pārkārtošanās skrienot no kolonnas pa 1 kolonnās pa 4 ar sadalīšanos un dubultošanos vienlaicīgi retojot. VAV ar nūju. Stājas vingrojumi un vingrinājumi// p. – 8.1.4.** Līdzsvara vingrojumi un vingrinājumi (grupu darbs). // p. – 8.1.7.*Nodarbības0.50cits
23Mācību prakse * Pretgājiens un līkloču gājiens. Palēcienu, virzoties uz priekšu, savienojums ar skriešanu. Pārkārtošanās kāpņveidā no rindas. VAV ar hantelēm (ar vienu hanteli). Vingrinājumi pie vingrošanas sienas fizisko spēju attīstīšanai// p. – 8.1.1.**Nodarbības0.50cits
24Mācību prakse * 3. kontroldarbs - * Lokveida kustības un apļi. Grupu darbs – vingrojumu pārveide dažāda vecuma audzekniem. Šķēršļu joslas sastādīšanās un vadīšanās metodika - p. 8.2* Atkārtot dažādu VAV specifiku.Nodarbības0.50cits
25Pārkārtošanās kustībā no kolonnas pa 1 kolonnā pa 2. Polkas soļi pāros ar krusteniski sadotām rokām. Šķēršļu joslas vadīšana. Studenti izdoma dažādas šķēršļu joslas pēc uzdevuma un novada tās.Nodarbības0.50cits
26Pretskrējiens un līk-loču skrējiens. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā no kolonnas pa 1 kolonnās pa 4 un pa 3, vienlaicīgi retojoties. VAV ar nestandartu inventāru. Aizsardzība un palīdzība vingrinājumu izpildē. Bāzes vingrinājumi atsevišķām muskuļu grupām.Nodarbības0.50cits
27Pretgājiens un līk-loču gājiens. Pārkārtošanās kustībā no kolonnas pa vienam kolonnā pa divi. Polkas un citu deju soļu savienojums ar krusteniski sadotām rokām. VAV – sērijas un plūsmā. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā no kolonnas pa 1 kolonnās pa 4 un pa 3, vienlaicīgi retojoties. Grupu darbs – studenti izdoma un novada vingrojumi ar dažādām bumbām.Nodarbības0.50cits
28Grupu darbs – studenti izdomā un novada. Bāzes vingrinājumi atsevišķām muskuļu grupām.Nodarbības0.50cits
29Ieskaites nodarbība – studenti vada ierindas mācības vingrinājumus un VAV. Garās auklas izmantošana sporta stundā.Nodarbības1.00cits
30Ieskaites nodarbība – studenti vada ierindas mācības vingrinājumus un VAV.Nodarbības2.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgi veikt padziļinātu vingrošanas līdzekļu izvērtējumu, pielietojot iegūtas zināšanas un prasmes nodarbību laikā un pieejamā literatūrā - gatavojoties diviem kontroldarbiem, tēma - „Terminoloģija”; rakstot VAV kompleksu; sagatavojoties mācību praksei - ierindas mācības vingrinājumu un VAV vadīšana, un gatavojoties studiju kursa pārbaudījumam. Dažādu vingrojumu un vingrinājumu kombinēšana un savienošana dažādās vidēs un ar dažādu inventāru individuāli un pāros.
Vērtēšanas kritēriji:
Studiju rezultātu vērtēšana: 1. Zināšanas (52%); 2. Prasmes (42%); 3. Attieksme (3%); 4. Attīstības dinamika (3%). Kopvērtējums ir summatīvs.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pārzinās: 1. Vingrošanas vēsture un attīstību Latvijā un pasaulē. 2. Vingrošanas (ierindas mācības vingrinājumi, VAV, lietišķie vingrinājumi visām izglītības pakāpēm, stāju veidojošie vingrinājumi) mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas). 3. Formatīvā, summatīvā vērtēšana un pašvērtējums vingrošanas vingrinājumu apguvē.
Prasmes:4. Sprast sastādīt un demonstrēt VAV ar un bez priekšmeta. 5. Pārzina un spēj sniegt situācijas izvērtējumu, skaidro stājas vingrinājumu nozīmi veselības aspektā. 6. Demonstrēt un mācīt atbilstošas stājas, lēcienu, rāpošanas un rāpšanās, velšanās veidus. 7. Demonstrēt un lietot prasmes produktīvi savienot mācību principus, metodes un līdzekļus organizējot mācību procesu visās izglītības pakāpēs.
Kompetences:8. Integrēti lieto faktoloģiskās, teorētiskās un likumsakarību zināšanas, mērķtiecīgi un kritiski izvēlas un mācību procesā izmanto dažādas metodes, tehnoloģijas un mācību metodiskos materiālus, izglītojamo vajadzībām un atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem. 9. Spēj radoši organizēt mācību mērķim un uzdevumiem atbilstošu mācību vidi, izvēlēties mācību līdzekļus vingrošanas vingrinājumu apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības. 10. Spēj pamatot atgriezeniskās saites, formatīvās un summatīvās vērtēšanas lomu mācību mērķa un rezultātu sasniegšanā. 11. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Mācību grāmata U.Švinksa red. (LVFKI Vingrošanas katedras autoru kolektīvs). VINGROŠANA SKOLĀ. Rīga: Zvaigzne ABC, 1988.
2U.Švinks. „IERINDAS MĀCĪBAS PAMATI”. Mācību līdzeklis LSPA studentiem. Rīga, 2003.
3U.Švinks. ”Vispārattīstošie vingrojumi”. Rīga, LSPA, 2002.
4„Vingrošana pamatskolā” - 1.daļa. Vingrošanas katedras pasniedzēju sagatavotājs mācību līdzeklis LSPA studentiem. Rīga: LSPA, 1997.
5Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem. Ministru kabineta 2018.gada 27.novembra noteikumi Nr.747
6Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem. Ministru kabineta 2019.gada 3.septembra noteikumi Nr.416
7Noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām un pirmsskolas izglītības programmu paraugiem. Ministru kabineta 2018.gada 21.novembra noteikumi Nr.716
8Gerling, I. E. Teaching Children's Gymnastics: Spotting and Securing. 2009.
9Witfeld, J., Gerling, I., E., et.al. The Ultimate Parkour & Freerunning Book: Discover Your Possibilities. 2011.
Papildu literatūra
1Tanne, O. Ceļvedis vingrošanas teorijā un metodikā. Rīga: LSPA, 2001.
2Vispārattīstošo vingrojumu krājums. Mācību līdzeklis. Rīga: LSPA, 1998.
Citi informācijas avoti
1Bērnu un pusaudžu trenera rokas grāmata. Rīga, 2008.
2VISC
3Vingrojumu komplekss staltai mugurai
4Комбинация строевых упражнений