.
Peldēšanas pamati un didaktika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 13:32:04
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_009 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Jeļena Solovjova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 34 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 15 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 30 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 9 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 18 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Prast peldēt. | ||||||||
Mērķis: | Sekmēt studējošo profesionālās kompetences attīstību peldēšanas mācīšanas un mācīšanās organizācijā un vadībā, ievērojot izglītojamo individuālās iespējas un atbilstību sasniedzamajam mācīšanās rezultātam, kā arī dot iespēju studējošiem apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes peldēšanā un izglītojamo sacensību organizēšanā ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem. Izprast un lietot drošības noteikumus pie un uz ūdens. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Peldēšanas veidi. Peldēšanas mācīšanas metodika | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Elpošanas vingrin. ūdenī, tehnika un mācīš. metod. Slīdējuma tehnika un mācīš. metod. Kāju darbība kraulā uz muguras, tehnika un mācīš. metod. Roku darbība kraulā uz muguras, tehnika un mācīš. metod. Peldēšana kraulā uz muguras pilnā koordinācijā, tehnika un mācīš. metod. Kāju darbība brasā, tehnika un mācīš. metod. Roku darbība brasā, tehnika un mācīš. metod. Peldēšana pilnā koordinācijā brasā, tehnika un mācīš. metod. Starta un apgrieziena tehnika un mācīš. metod. Kustību rotaļas un spēles. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 14.00 | cits | |||||||
3 | Lietišķā peldēšana (niršana, peldēšana uz sāniem, slīcēju transportēšana). | Nodarbības | 8.00 | cits | |||||
4 | Mācību stundas modelēšana peldbaseinā, skolēnu snieguma apguves novērtēšana pēc skolēnu snieguma līmeņu apraksta caurviju prasmju vērtēšanai un pašvērtēšanai. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 7.00 | cits | |||||||
5 | Pārbaudījums | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Peldēšanas veidi. Peldēšanas mācīšanas metodika | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Elpošanas vingrin. ūdenī, tehnika un mācīš. metod. Slīdējuma tehnika un mācīš. metod. Kāju darbība kraulā uz muguras, tehnika un mācīš. metod. Roku darbība kraulā uz muguras, tehnika un mācīš. metod. Peldēšana kraulā uz muguras pilnā koordinācijā, tehnika un mācīš. metod. Kāju darbība brasā, tehnika un mācīš. metod. Roku darbība brasā, tehnika un mācīš. metod. Peldēšana pilnā koordinācijā brasā, tehnika un mācīš. metod. Starta un apgrieziena tehnika un mācīš. metod. Kustību rotaļas un spēles. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 3.00 | cits | |||||||
3 | Lietišķā peldēšana (niršana, peldēšana uz sāniem, slīcēju transportēšana). | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
4 | Mācību stundas modelēšana peldbaseinā, skolēnu snieguma apguves novērtēšana pēc skolēnu snieguma līmeņu apraksta caurviju prasmju vērtēšanai un pašvērtēšanai. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
5 | Pārbaudījums | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Peldēšanas veidu krauls uz muguras, krauls uz krūtīm, brass, delfīns tehnikas analīze. Imitācijas vingrinājumi peldēšanas veidos krauls uz muguras, krauls uz krūtīm, brass, delfīns (demonstrācija pie spoguļa vai ar partneri). Lietišķās peldēšanas elementi niršana, peldēšana uz sāniem, slīcēja transportēšana ūdenī, peldēšanas starts un apgriezieni. Peldēšanas vingrinājumi un skolēnu snieguma apguves novērtēšana pēc skolēnu snieguma līmeņu aprakstiem visās izglītības pakāpēs. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji: 1. Mērķtiecīga aktivitāte semināros un praktiskajās nodarbībās – 30%; 2. Studenta veiktie patstāvīgie darbi, gatavojoties praktiskai mācību aktivitāšu vadīšanai un citiem pārbaudījumiem – 50%; 3. Iegūto zināšanu un prasmju pārbaudījumi – 20%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Pārzinās peldēšanas vēsturi un attīstību Latvijā un pasaulē. 2. Zinās peldēšanas veidu tehnikas mācīšanas metodiku (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi). 3. Pārzinās un spēs pielietot formatīvo, summatīvo vērtēšanu un pašvērtējumu peldēšanas vingrinājumu apguvē. | ||||||||
Prasmes: | 4. Demonstrēt dažādus peldēšanas veidus (krauls uz muguras, krauls uz krūtīm, brass, delfīns) un lietišķās peldēšanas elementus (niršana, peldēšana uz sāniem, slīcēja transportēšana ūdenī), starts un apgriezieni. 5. Praktiski plānot, vadīt peldēšanas vingrinājumus un novērtēt to apguvi visās izglītības pakāpēs. | ||||||||
Kompetences: | 6. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgos peldēšanas vingrinājumos un rotaļās atbilstoši visām izglītības pakāpēm. 7. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un peldēšanas līdzekļus un to atbilstību izglītojamo spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošos daudzveidīgos peldēšanas vingrinājumos un rotaļās. 8. Spēja uzņemties atbildību par mācību stundas procesu un drošību peldbaseinā. 9. Spēja veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus peldēšanas vingrinājumu apguvē visās izglītības pakāpēs. 10. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan izglītojamo, gan savas darbības novērtējumā peldēšanas vingrinājumu mācību aktivitātēs. 11. Spēj radoši izvēlēties mācību līdzekļus peldēšanas vingrinājumu apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības. 12. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās peldēšanā, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Lielvārds, A. (1987). Peldēšana. Rīga: Zvaigzne, 166 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Solovjova, J. (2017). Peldēšana. Rīga: SIA DUE, 137 lpp. | ||||||||
3 | Upmale, V., M. (1999). Peldēšanas veidu integrālā mācīšana. Rīga: LSPA, 34 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Upmale, V., M. (2009). Peldēšanas organizēšana un drošības noteikumi brīvdabas ūdeņos. Rīga: LSPA, 27 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Swim | ||||||||
6 | Ārzemju studentiem/For international students | ||||||||
7 | Swim |