.
Tūrisma pamati un didaktika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 13:39:52
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_015 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inga Liepiņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 29 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 58 | ||||
Kopā kontaktstundas | 60 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 9 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 18 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nepieciešamas zināšanas un prasmju līmenis atbilst vispārējās vidējās izglītības standartam sportā, kā arī apgūta pirmā palīdzība, sporta teorija un vispārējā pedagoģija. | ||||||||
Mērķis: | Nodrošināt iespēju studentiem apgūt teorētiskās un praktiskās tūrisma pamatzināšanas. Iepazīstināt studentus ar tūrisma didaktikas teorētskiem un metadoloģiskiem aspektiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Studiju kursa prasības. Tūrisma un aktīvā tūrisma raksturojums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pārgājieni veidu raksturojums, piemērotība dabas un antropogēnajiem resursiem, dalībnieku kontingentam un pārgājiena mērķim. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
3 | Tūrisma mezgli un tehniskie paņēmieni (elementi) – to raksturojums, iekārtošana, pārvarēšana un nojaukšana. | Nodarbības | 11.00 | cits | |||||
4 | Tūrisma sacensību rakstrukojums, organizēšana, tiesāšana un dalība. | Nodarbības | 8.00 | cits | |||||
5 | Uztura plānošana un nodrošināšana tūrisma pārgājienos un lauku apstākļu nometnē. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
6 | Nometnes vietas izvēle, iekārtošana. Patvēruma iekārtošana pie dažādiem pieejamiem resursiem un laika apstākļiem. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
7 | Drošības aspekti tūrisma pasākumos (pārgājienos, nometnēs, sacensībās utml.). | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
8 | Tūrisma mācīšanas didaktika un metodoloģija. | Nodarbības | 3.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Studiju kursa prasības. Tūrisma un aktīvā tūrisma raksturojums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pārgājieni veidu raksturojums, piemērotība dabas un antropogēnajiem resursiem, dalībnieku kontingentam un pārgājiena mērķim. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
3 | Tūrisma mezgli un tehniskie paņēmieni (elementi) – to raksturojums, iekārtošana, pārvarēšana un nojaukšana. | Nodarbības | 3.00 | cits | |||||
4 | Tūrisma sacensību rakstrukojums, organizēšana, tiesāšana un dalība. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
5 | Uztura plānošana un nodrošināšana tūrisma pārgājienos un lauku apstākļu nometnē. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
6 | Nometnes vietas izvēle, iekārtošana. Patvēruma iekārtošana pie dažādiem pieejamiem resursiem un laika apstākļiem. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
7 | Drošības aspekti tūrisma pasākumos (pārgājienos, nometnēs, sacensībās utml.). | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
8 | Tūrisma mācīšanas didaktika un metodoloģija. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi izstrādāt tūrisma pārgājiena maršrutu pēc docētāju norādījumiem. Praktiski realizēts un novērtēts savs vai studija biedra izstrādāts maršruts. Patstāvīgi gatavoties tūrisma nometnei un tūrisma pārgājieniem (individuālais un grupas inventārs, uzturs utml.). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kopvērtējums ir summatīvs. Referāts – tūrisma pārgājiena plāns. Prezentācija – realizētais pārgājiens. Tūrisma mezglu (6) demonstējums. Virves marķēšanas, sistēmas uzvilkšanas demonstrējums. Tūrisma tehnikas elementu patstāvīga ierīkošana. Dalība un tiesāšana, tūrisma sacensības. Tests – teorētisko zināšanu pārbaude. Dalība nometnē, nometnes pārgājiena un nometnes uzd. veikšana. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Zinās tūrisma pārgājienu veidus, to piemērotību konkrētam kontingentam, pieejamajiem resursiem. Zinās vismaz 3 digitālās tehnoloģijas, kuras var izmanotot pārgājiena plānošanas vai norises procesā. 2. Zinās kā nodrošināt uzturu tūrisma aktivitātēs (pārgājienā, nometnē). 3. Zinās daudzveidīgus tūrisma tehniskos paņēmienus, mezglus. 4. Zinās daudzveidīgas tūrisma sacensības. 5. Zinās daudzveidīgus tūrisma tehnikas paņēmieniem, to mācīšanas didaktiku un metadoloģiju. | ||||||||
Prasmes: | 6. Spēs izplānot pārgājienu, atbilstoši pārgājiena mērķim, kontingentam un resursiem. 7. Spēs izplānot, uzlikt, pārvarēt un noņemt daudzveidīgus tūrisma tehnikas paņēmienus apvidū. 8. Spēs sagatavoties, kā arī praktiski veikt tūrisma pārgājienu (kājnieku, ūdens tūrisma vai velotūrisma). 9. Spēs iekārtot, pārvarēt un tiesāt tūrisma sacensības. | ||||||||
Kompetences: | 10. Students spēs analizēt izlpānoto un realizēto pārgājienu (t.sk. lietot digitālās tehnoloģijas). Analizēt realizētā pārgājiena maršruta izmaiņas, ja tādas bijušas. Spēs analizēt pārgājiena sasniegto mērķi izvēlētajam pārgājiena kontingentam. 11. Students spēs iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas pielietot tūrisma nometnē (saplānot un iegādāties nepieciešamo individuālo un grupas inventāru, iekārtot nometnes vietu, saplānot un gatavot uzturu, pielāgoties laika apstākļiem). | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Badvērts Dž. Mezgli. Mezglu siešanas rokasgrāmata. Rīga: Zvaigzne ABC, 2009. 128 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Brūders A., Krauksta D. Tūrisms. Rīga: LSPA, 1998. 77 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Krauksta D., Liepiņa I. Lekcija. Tūrisma pārgājiena organizēšana. LSPA, 2006. 21 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Klepers A., Līviņa A., Smaļinskis J. Tūrisma maršrutu veidošana. Valmiera: Vidzemes augstskola, 2010. 117 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Tūrisma likums | ||||||||
6 | Ārzemju studentiem/For international students: | ||||||||
7 | Tourism Law | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Brencis A. Aktīvais tūrisms. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2003. 224 lpp. | ||||||||
2 | Latvija. Tūrisma ceļvedis. Rīga: Karšu izdevniecība Jāņa sēta, 2012. 280 lpp. | ||||||||
3 | Latvijas Jaunatnes sporta tūrisma federācijas/Latvijas Alpīnisma savienības video metodiskie materiāli “Sporta tūrisma elementu veikšana un ierīkošana”. | ||||||||
4 | Nogāze uz augšu | ||||||||
5 | Nogāze uz augšu ierīkošana | ||||||||
6 | Baļķa pārvarēšana ar margu, baļķa pārlaišana | ||||||||
7 | Baļķa margas ierīkošana | ||||||||
8 | Paralēlo virvu pārvarēšana | ||||||||
9 | Gaisa pārceltuvju pārvarēšana | ||||||||
10 | Virvju spriegošana | ||||||||
11 | Virvju marķēšana | ||||||||
12 | Cietušā transportēšana ar nestuvēm | ||||||||
13 | Purva pārvarēšana | ||||||||
14 | Mīkule, M., Hānbergs, Ē. Mūsu mazais pārgājiens. Rīga: Jumava, 2013. 189 lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Relive | ||||||||
2 | Latvijas Valsts meži (kartes)/Latvian State Forests (maps). |