.
Vadības teorija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:28.10.2024 13:18:24
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_021 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Rosita Zvirgzdiņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vidējās vispārējās izglītības zināšanas sociālo zinību jomā. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt teorētiskās zināšanas par vadības pamatprincipiem, funkcijām, metodēm. Veidot un attīstīt vadītāja profesionālās kompetences. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Organizācija un vadības būtība. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Vadīšanas galvenās funkcijas. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
3 | Vadītājs un vadīšana. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Lēmumu pieņemšana organizācijā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Komunikācijas nozīme. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Organizācija un vadības būtība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Vadīšanas galvenās funkcijas. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Vadītājs un vadīšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Lēmumu pieņemšana organizācijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Komunikācijas nozīme. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgās studijas studiju procesa obligāta sastāvdaļa, studenta patstāvīgs darbs studiju kursa ietvaros, kura apjoms atbilst studiju kursa kredītpunktiem. Tas ietver sevī obligātās un papildus literatūras studijas, kontroldarbu izpildi, gatavošanos nodarbībām, semināriem, un noslēguma pārbaudījumiem u.c. darba veidiem, atbilstoši studiju kursa aprakstam. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, diferencētās ieskaites prasības: attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, aktīva darbība semināros (50%); studenta veiktie patstāvīgie darbi (50%). Par studiju kursa apguvi students saņem diferencētu vērtējumu 10 baļļu skalā. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Vērtējumu ballēs students saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, produktīva darbība seminārā, pārbaudījums, attieksme). Kopvērtējums ir summatīvs. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Padziļinātas zināšanas organizācijas vadībā, ietverot teoriju un principu, jēdzienu un likumsakarību kritisku izpratni. 2. Izpratni par vadītāja lomu organizācijā. 3. Izmantojot apgūtās zināšanas, veikt organizācijas vadības procesa pētniecību. | ||||||||
Prasmes: | 4. Prasme formulēt un analītiski aprakstīt informāciju par vadības procesu, saskatīt problēmas un to risinājumus, izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem. 5. Spēju patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos un strādāt sadarbībā ar citiem, plānot un organizēt darbu, lai veiktu konkrētus uzdevumus, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu. 6. Prasmi izvērtēt un pilnveidot savas kompetences. | ||||||||
Kompetences: | 7. Spēju patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot vadības problēmu risināšanā. 8. Spēju izprast organizācijas darbības kopsakarības. 9. Spēju analizēt uzņēmuma vidē notiekošos procesus un pieņemt atbilstošus lēmumus. 10. Spēju informēt ieinteresētās puses par sasniedzamajiem mērķiem, uzdevumiem un darba rezultātiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Pīlēns U. (mans) uzņēmēja kods. Rīga: Zvaigzne ABC, 2018. 432 lpp. | ||||||||
2 | Drukers Pīters. Efektīvs vadītājs. Zoldnera izdevniecība, 2014. – 222 lpp. | ||||||||
3 | Šarmers K.O. U teorija. Vadība no topošās nākotnes. Rīga: Zvaigzne ABC, 2018. | ||||||||
4 | Dāvidsone G. Organizāciju efektivitātes modelis. SIA O.D.A., 2008. – 329 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Harvard Business Review | ||||||||
6 | Ārzemju studentiem/For international students: | ||||||||
7 | Harvard Business Review | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Adizess I. K. Prasmīga pārmaiņu vadība. Ievads organizāciju terapijā. Rīga: Zvaigzne ABC, 2018. 336.lpp. | ||||||||
2 | Edeirs Džons. Līderība un motivācija: 50: 50 likums un astoņi galvenie principi, kā motivēt citus. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2007. - 136 lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Economist |