.
Nometņu mācība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 09:10:23
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_038 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ingrīda Smukā | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 10 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 4 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 1 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 2 | ||||
Kopā kontaktstundas | 8 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Profesionālā bakaura priekšzināšanas vispārteorētiskajos studiju kursos un nozares teorētiskajos pamatkursos. | ||||||||
Mērķis: | Dot iespēju apgūt zināšanas par dažāda veida nometnēm un ar to saistītiem pamata principiem to organizēšnā, satura veidošanā un vadīšanā; apgūt prasmes nometņu projektu veidošanā un realizācijā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Iepazīsanās ar studiju kursa saturu, vērtēšanas kritērijiem. Nometne, ar bērnu nometņu organizēšanu saistitā likumdošana un normatīvie akti. MK 981.noteikumi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Dokumentācija nometnē. Pedagoģiskais personāls nometnē, pienākumi. Nometņu veidi. Nometnes satura veidošanas specifika, Nometnes mērki, uzdevumi, metožu izvēle. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Nometnes satura veidošana. Nometnes leģenda, intriga | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Grupas attīstības fāzes un temporitms (dienas, nedēļas) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Nometnes projekta veidošana. Pārbaudes darbs | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
6 | Praktiskie semināri nodarbības nometnē – nometnes pasākumu plānošana, organizēšana, vadīšana | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 3.00 | cits | |||||||
7 | Bērnu nometnes projektu prezentācija. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Iepazīsanās ar studiju kursa saturu, vērtēšanas kritērijiem. Nometne, ar bērnu nometņu organizēšanu saistitā likumdošana un normatīvie akti. MK 981.noteikumi | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
2 | Dokumentācija nometnē. Pedagoģiskais personāls nometnē, pienākumi. Nometņu veidi. Nometnes satura veidošanas specifika, Nometnes mērki, uzdevumi, metožu izvēle. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Nometnes satura veidošana. Nometnes leģenda, intriga | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
5 | Nometnes projekta veidošana. Pārbaudes darbs | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
6 | Praktiskie semināri nodarbības nometnē – nometnes pasākumu plānošana, organizēšana, vadīšana | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
7 | Bērnu nometnes projektu prezentācija. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Gatavošanās pārbaudījumam. 2. Mājas darba gatavošana – nometnes satura apraksts un satura plāna izstrāde. 3. Nometnes pasākumu scenāriju un plānu gatavošana. 4. Nometnes projekta rakstīšanā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kopvērtējums ir summatīvs. Mājas darbs (nometnes apraksts, satura plāns); Nometnes projekta saturs un prezentācija; Nometnes pasākumu saturs un vadīšana. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Izprot nometnes nozīmi cilvēka personības veidošanā un vispusīgā attīstībā. 2. Izprot nometnes satura veidošanas principus atbilstoši temporitma līknēm (dienas, nedēļas) | ||||||||
Prasmes: | 3. Prot veidot nometnes saturu izvēloties nometnes leģendu atbilstošu mērķa auditorijai; 4. Prot veidot nometnes saturu, izvēloties, mērķim, vecuma un dzimuma īpatnībām un fiziskajai sagatavotībai piemērotākās aktivitātes, 5. Prot veidot nometnes satura plānu. 6. Prot veidot nometņu projektus definējot atbilstošus mērķus, izvirzot uzdevumus un projekta realizācijai izvēloties piemērotas metodes. 7. Prot strādāt komandā. | ||||||||
Kompetences: | 8. Prasmīgi analizē un izvērtē izvelēto nometnes saturu un aktivitāšu ietekmi uz personības vispusīgu attīstību. 9. Pārzin nometņu organizēšanas saistošo likumdošanu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Bērnu nometņu organizēšanas un darbības kārtība. MK noteikumi Nr.981., [tiešsaiste]. (skatīts 2024. 30.augustā). | ||||||||
2 | Brūders A. Nometņu mācība. Metodiskais izdales un darba materiāls LSPA 2. un 3. kursa studentiem. Rīga: LSPA, [b.i.], 2000. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Bērnu nometņu vadītāja rokasgrāmata. Metodiskais materiāls. Rīga: VISC, 2003. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Liepiņa I., Smukā I. „Metodiskie ieteikumi aktīvās atpūtas un fizisko aktivitāšu pasākumiem lokālās administratīvās teritorijās (pašvaldībās)”. SVA, LR Izglītības ministrija, 2008. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Luiss Dž. „Projektu vadīšanas pamati”. 9.nodaļa. Projekta komandas vadīšana. Rīga: izdevniecība PUSE PLUS, 2001. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | American Camp Association. [tiešsaite]. (skatīts 2024.g. 30.oktobrī) | ||||||||
7 | Ārzemju studentiem/For international students: | ||||||||
8 | American Camp Association. [tiešsaite]. (skatīts 2024.g. 30.oktobrī) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Forands I. „Projekta menedžments”. 9.nodaļa. Pprojekta plānošana. Rīga: Latvijas Izglītības fonds, 2006. | ||||||||
2 | Kornels Dž. Spēles dabā. Rīga: Bērnu vides skola, 1994. | ||||||||
3 | Valērijs Praude. Menedžments. Trešais, pārstrādātais un papildinātais izdevums. Rīga: Burtene, 2012. | ||||||||
4 | Nometņu organizēšana Latvijā. [tiešsaite]. (skatīts 2024.g. 30.oktobrī) | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Canadian Camp Association. [tiešsaite]. (skatīts 2024.g. 30.oktobrī) |