Pārlekt uz galveno saturu

Treniņu teorijas pamati (bērni un jaunieši)

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:30.10.2024 08:37:54
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_050LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Uģis Ciematnieks
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas22
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)0Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas8
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas6
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Zināšanas anatomijā, bioķīmijas pamatos, fizioloģijas pamatos, sporta teorijā, sporta fizioloģijā, vecumposmu fizioloģijā, sporta bioķīmijā, pedagoģiskā pilnveidē savā sporta veidā. Sporta teorijas studiju kursa sekmīga apguve.
Mērķis:
Radīt priekšstatu par treniņu teorijas pamatu pielietošanu sporta treniņos, iegūt zināšanas par treniņu teorijas izmantošanas iespējām dažāda vecuma, dzimuma un fiziskās sagatavotības bērniem un pusaudžiem un to komplekso lomu sporta treniņu procesā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Bērnu fiziskā attīstība un fiziskā sagatavotībaNodarbības2.00cits
2Vecumposmu īpatnības refleksu ietekme uz fizisko attīstību, fizisko akttivitāšu apjoms un pamatojumsLekcijas2.00auditorija
3Superkompensācijas efekts un tā izmantošana plānošanāLekcijas1.00auditorija
4Cikliskums un periodizācija, tā izmantošana plānošanāLekcijas1.00auditorija
5Fiziskās aktivitātes dažādos vides apstākļosNodarbības1.00cits
6Netradicionālas fizisko aktivitāšu iespējas savā sporta veidāNodarbības1.00cits
7Atlases krittēriji savā sporta veidāNodarbības1.00cits
8Rotaļa, stafete vai šķēršļu josla vecumposmosNodarbības1.00cits
9Plānošana sporta veidāNodarbības1.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Bērnu fiziskā attīstība un fiziskā sagatavotībaLekcijas1.00auditorija
2Vecumposmu īpatnības refleksu ietekme uz fizisko attīstību, fizisko akttivitāšu apjoms un pamatojumsLekcijas1.00auditorija
3Superkompensācijas efekts un tā izmantošana plānošanāLekcijas1.00auditorija
4Cikliskums un periodizācija, tā izmantošana plānošanāLekcijas1.00auditorija
5Fiziskās aktivitātes dažādos vides apstākļosNodarbības0.50cits
6Netradicionālas fizisko aktivitāšu iespējas savā sporta veidāNodarbības0.50cits
7Atlases krittēriji savā sporta veidāNodarbības0.50cits
8Rotaļa, stafete vai šķēršļu josla vecumposmosNodarbības0.50cits
9Plānošana sporta veidāNodarbības1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošie padziļina zināšanas lekcijas laikā apgūtajās tēmās, veicot četrus patstāvīgos darbus un izstrādājot gada plānu savā sporta veidā. Patstāvīgos darbus jāprezentē semināru nodarbībās, gada plānu jāprezentē individuāli. Gala vērtējums ir vidējais no abiem darbiem.
Vērtēšanas kritēriji:
Kopvērtējums ir summatīvs. Patstāvīgais darbs; Gada plāna sastādīšana, atbilstoši izvēlētajam mērķim un sporta veidam.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Zina superkompensācijas principu. Zina bērnu fiziskās sagatavošanas vecumposma īpatnības.
Prasmes:Prot definēt atlases kritērijus savā sporta veidā.
Kompetences:Izstrādā un pielieto vingrinājumus, dažādos vides apstākļos. Sastāda šķēršļu joslas, rotaļas, stafetes bērniem un jauniešiem dažādos vecumposmos. Sastāda sportista gada plānu, vadoties no cikliskuma un periodizācijas savā sporta veidā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1V.Krauksts. Treniņu teorijas pamati (bērni un pusaudži). 2006. (akceptējams izdevums)
2Fernāte, Andra. Sporta treniņu teorijas pamati. 1.d. (102 lpp.), 2.d. (88 lpp.). LSPA, 2002. (akceptējams izdevums)
3William J. Kraemer, Steven J. Fleck, Ph.D. Deschenes, Michael R. Exercise Physiology: Integrating Theory and Application. 2011. (akceptējams izdevums)
4Ārzemju studentiem/For international students:
5William J. Kraemer, Steven J. Fleck, Ph.D. Deschenes, Michael R. Exercise Physiology: Integrating Theory and Application. 2011. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
1P.Apinis. Cilvēks. Anatomija, fizioloģija, patoloģijas pamati. Rīga, 1998.
2L.Aberberga – Augškalne. Fizioloģija rehabilitologiem un veselības sporta speciālistiem. Rīga: Medicīnas apgāds, 2008.
3 Vladimir M. Zatsiorsky, William J. Kraemer. Science and Practice of Strength Training. 2nd Edition. May 2, 2006