.
Rekreācijas pasākumu modelēšana, vērtēšana
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 10:37:03
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_063 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ingrīda Smukā | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 22 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 6 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 6 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Profesionālā bakalaura priekšzināšanas vispārteorētiskajos studiju kursos un nozares teorētiskajos pamatkursos. | ||||||||
Mērķis: | Dot iespēju apgūt rekreācijas pasākumu plānošanu, organizēšanu, vadīšanu un iepazīties ar pasākumu plānošanas, organizēšanas saistītajiem LR likumiem un normatīvajiem aktiem. Apgūt rekreācijas pasākumu organizēšanas un vadīšanas specifiku un īpatnības. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pasākumu veidi, klasifikācija. Svētki, pasākumi ar to saistīto terminu skaidrojums. Rekreatīvo aktivitāšu klasifikācija, rekreācijas pasākumi, organizēšana, vadīšana. Publisku izklaides un svētku pasākumu drošības likums. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
2 | Skatuves formāta pasākumu plānošana, organizēšana, vadīšana - komandas darbs. Rekreācijas pasākumu projekts, mērķi, uzdevumi un pasākuma programmas izstrādes aspekti. Atbilstoši mērķa grupai. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
3 | Pasākumu organizēšanas specifika darba kolektīviem. Pasākuma modelēšana, Rekreācijas pasākumos izmantojamo aktivitāšu daudzveidība un izvēle atbilstoši dalībnieku kontingenta interesēm, vecumam, fiziskajai sagatavotībai. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
4 | Pasākumu vadīšana, vadīšanas veidi un tehniskie un saturiskie aspekti; Pasākumu scenārija veidošana; | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
5 | Pasākuma vadīšana, pasākuma vadītājs, vadītājam nepieciešamās prasmes; Pasākuma plānošanas, organizēšanas, vadīšanas analīze, atgriezeniskā saite; | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
6 | Rekreācijas pasākumu norises vietas izvēle, dalībnieku motivācija un iesaiste dalībā rekreācijas pasākumos, sadarbība ar valsts un pašvaldību institūcijām rekreācijas pasākumu organizēšanā. | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
7 | Rekreācijas pasākumu mārketings, informatīvā materiāla veidošana, sabiedrības informēšana, dalībnieku motivācija. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
8 | Pasākuma atgriezeniskā saite. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
9 | Pārbaudes darbs (rakstiskais) | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
10 | Skatuves formāta pasākums, norise (ziemassvētku pasākums) | Nodarbības | 3.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pasākumu veidi, klasifikācija. Svētki, pasākumi ar to saistīto terminu skaidrojums. Rekreatīvo aktivitāšu klasifikācija, rekreācijas pasākumi, organizēšana, vadīšana. Publisku izklaides un svētku pasākumu drošības likums. | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
2 | Skatuves formāta pasākumu plānošana, organizēšana, vadīšana - komandas darbs. Rekreācijas pasākumu projekts, mērķi, uzdevumi un pasākuma programmas izstrādes aspekti. Atbilstoši mērķa grupai. | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
3 | Pasākumu organizēšanas specifika darba kolektīviem. Pasākuma modelēšana, Rekreācijas pasākumos izmantojamo aktivitāšu daudzveidība un izvēle atbilstoši dalībnieku kontingenta interesēm, vecumam, fiziskajai sagatavotībai. | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
4 | Pasākumu vadīšana, vadīšanas veidi un tehniskie un saturiskie aspekti; Pasākumu scenārija veidošana; | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
5 | Pasākuma vadīšana, pasākuma vadītājs, vadītājam nepieciešamās prasmes; Pasākuma plānošanas, organizēšanas, vadīšanas analīze, atgriezeniskā saite; | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
7 | Rekreācijas pasākumu mārketings, informatīvā materiāla veidošana, sabiedrības informēšana, dalībnieku motivācija. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
9 | Pārbaudes darbs (rakstiskais) | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
10 | Skatuves formāta pasākums, norise (ziemassvētku pasākums) | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Skatuves pasākuma gatavošana: mērķu, uzdevumu formulēšana. Pasākuma leģenda, intriga. Pasākuma plānošana, pienākumu sadale, programmas izveide; 2. Rekreācijas pasākumā iekļaujamo aktivitāšu izvēle; 3. Pasākuma informatīvā materiāla veidošana; 4. Pasākuma koordinēšana (norises vieta, ēdināšana, noformējums, darbs ar pasākuma vadītājiem); 5. Pasākuma scenārija veidošana 6. Pasākuma noformējuma veidošana, muzikālā noformējuma izvēle. 7. Pasākuma organizatora sanāksme un/vai ģenerālmēģinājums. 8. Gatavošanās rakstiskajam pārbaudījumam. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kopvērtējums ir summatīvs. Gatavošanās rakstiskajam pārbaudījumam; Pasākuma mērķu, uzdevumu formulēšana. Pasākuma leģenda, intriga. Pasākuma plānošana, pienākumu sadale, programmas izveide; Rekreācijas pasākumā iekļaujamo aktivitāšu izvēle. Pasākuma informatīvā materiāla veidošana; Pasākuma koordinēšana (norises vieta, ēdināšana, noformējums, darbs ar pasākuma vadītājiem); Pasākuma scenārija veidošana. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Izprot rekreācijas pasākumu nozīmi cilvēka fizisko, garīgo spēju atjaunošanā, personības un sociālo attiecību veidošanas procesā. Izprot LR likumdošanu saistībā ar masu pasākumu organizēšanu un realizāciju. 2. Zina rekreācijas pasākumu veidus un izprot rekreācijas pasākumos izmantojamo aktivitāšu izvēli atbilstoši pasākuma dalībnieku vecumam, fiziskajai sagatavotībai, nodarbošanās veidam un interesēm. | ||||||||
Prasmes: | 3. Prot izvēlēties rekreācijas pasākuma kontingenta interesēm, vecumam, fiziskajai sagatavotībai atbilstošas aktivitātes, veido pasākumu scenārijus. Prot plānot, organizēt un realizēt rekreācijas pasākumus. 4. Prot uzturēt saikni un sadarboties ar valsts un pašvaldību institūcijām rekreācijas pasākumu organizēšanā, piesaistīt, motivēt pasākuma dalībniekus. 5. Prot darboties individuāli un komandā. 6. Prot veidot pasākuma saturu, izvēloties rekreācijas līdzekļus, paņēmienus un metodes atbilstoši klientu kontingentam, vides apstākļiem un resursiem. 7. Prot veidot pasākuma publicitāti. | ||||||||
Kompetences: | 8. Prasmīgi izvērtē un analizē rekreācijas pasākumu organizēšanas un realizācijas aspektus un problēmas. Izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, risina profesionālus jautājumus saistībā ar rekreācijas pasākumu plānošanu, organizēšanu un realizāciju. 9. Prasmīgi plāno un organizē savu darbu. 10. Plāno, organizē un vada komandas darbu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Domiņa L. ”Svētku scenāriji”. Rīga: Pētergailis, 2006. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Freibergs Z. Pasākumu vadīšanas māksla. Rīga: Apgāds Zvaigzne ABC, 2020. | ||||||||
3 | Liepiņa I., Smukā I. „Metodiskie ieteikumi aktīvās atpūtas un fizisko aktivitāšu pasākumiem lokālās administratīvās teritorijās (pašvaldībās).” SVA, LR Izglītības ministrija, 2008. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Publisku izklaides un svētku pasākumu drošības likums". [tiešsaite]. [skatīts 2023.g. 20.decembrī]. | ||||||||
5 | McIntosh R, Goeldner C. Ritchie B. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. Chapter 8. Attractions, Recreation, Entertainment, and Other. New York a.o.: Wiley& Sons, 2011. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
7 | McIntosh R, Goeldner C. Ritchie B. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. Chapter 8. Attractions, Recreation, Entertainment, and Other. New York a.o.: Wiley& Sons, 2011. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Forands I. „Projekta menedžments”. 9.nodaļa - „Projekta plānošana”, 10.nodaļa - „Projekta izmaksu plānošana”. Rīga: Latvijas Izglītības fonds, 2006. | ||||||||
2 | Project manager. | ||||||||
3 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
4 | Project manager. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Australian Journal of Leisure and Recreation, Vol. 2, No. 4, 1992, pp. 44-48, [tiešsaiste]. [skatīts 2023.gada 20.decembrī]. | ||||||||
2 | Julio Moisés Campos Alvarenga. Servicios Deportivos y Recreativos. [tiešsaiste]. [skatīts 2024.g.2.februārī] |