Pārlekt uz galveno saturu

Pedagoģiskā pilnveide rekreācijā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 11:12:36
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_066LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ingrīda Smukā
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas24
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)10Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas20
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas36
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārizglītojošie studiju kursi, nozares teorētiskie pamata kursi.
Mērķis:
Kursa mērķis ir dot iespēju apgūt un pielietot praksē kvalitatīvās metodes petniecībā rekreācijā, apgūt teorētiski un pielietot praktiski studentu treniņu līdzekļu un metožu izvēli.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētniecības process rekreācijā, pētījuma dizains, kvalitatīvā un kvantitatīva pētniecība. Kvantitaīvās pētniecības metožu pielietojums rekreācijā.Lekcijas4.00cits
2Informācijas avoti pētniecībā, iepazīšanās ar zinātnisko publikāciju interneta vietnēm, darbs ar zinātniskajiem rakstiem, rekreācijā, atlase, analīze.Lekcijas1.00cits
3Zinātnisko rakstu analīzes prezentācija.Nodarbības2.00cits
4Pētniecības rekreācijā organizēšanas aspekti, metodes pētniecībā rekreācijā, metožu izvēle. (Diplomdaraba, bakalaura darba Rekreācijā, izstrādes specifika)Lekcijas4.00cits
5Aptauja rekreācijā. Aptaujas anketas veidošana, datu vākšana.Lekcijas3.00cits
6Datu interpretācija, apstrāde. Aptaujas datu prezentācija.Nodarbības3.00cits
7Pārbaudes darbs (rakstiskais)Nodarbības2.00cits
8Biomotorās spējas rekreācijā, to raksturojumsLekcijas3.00cits
9Biomotoro spēju analīze sportā un rekreācijā (grupu darbs)Nodarbības2.00cits
10Kustību analīze nūjošanā ar izvēlētu datorprogrammu (cSwing-2010, Pro-Trainer1, Kinovea, V.1-Home-2.0), pedagoģiski biomehāniskais raksturojumsNodarbības2.00cits
11Kustību analīze nūjošanā ar datorprogrammu – prezentācija un analīzeNodarbības2.00cits
12Pārbaudes darbs (mājas darbs) - biomotorās spējas izvēlētajā sporta veidā - prezentācijaNodarbības2.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētniecības process rekreācijā, pētījuma dizains, kvalitatīvā un kvantitatīva pētniecība. Kvantitaīvās pētniecības metožu pielietojums rekreācijā.Lekcijas1.00cits
2Informācijas avoti pētniecībā, iepazīšanās ar zinātnisko publikāciju interneta vietnēm, darbs ar zinātniskajiem rakstiem, rekreācijā, atlase, analīze.Lekcijas1.00cits
3Zinātnisko rakstu analīzes prezentācija.Nodarbības1.00cits
4Pētniecības rekreācijā organizēšanas aspekti, metodes pētniecībā rekreācijā, metožu izvēle. (Diplomdaraba, bakalaura darba Rekreācijā, izstrādes specifika)Lekcijas1.00cits
5Aptauja rekreācijā. Aptaujas anketas veidošana, datu vākšana.Lekcijas1.00cits
6Datu interpretācija, apstrāde. Aptaujas datu prezentācija.Nodarbības1.00cits
7Pārbaudes darbs (rakstiskais)Nodarbības1.00cits
8Biomotorās spējas rekreācijā, to raksturojumsLekcijas0.50cits
9Biomotoro spēju analīze sportā un rekreācijā (grupu darbs)Nodarbības1.00cits
10Kustību analīze nūjošanā ar izvēlētu datorprogrammu (cSwing-2010, Pro-Trainer1, Kinovea, V.1-Home-2.0), pedagoģiski biomehāniskais raksturojumsLekcijas0.50cits
11Kustību analīze nūjošanā ar datorprogrammu – prezentācija un analīzeNodarbības0.50cits
12Pārbaudes darbs (mājas darbs) - biomotorās spējas izvēlētajā sporta veidā - prezentācijaNodarbības0.50cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Lekcijas, praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, semināri, starppārbaudījumi, gala pārbaudījums. Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām un starppārbaudījumiem.
Vērtēšanas kritēriji:
Kopvērtējums ir summatīvs. Rakstiski/prezentācija; Prezentācija; Pārbaudījums.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Izprot pētniecību rekreācijā, tās būtību, uzdevumus un pielietojamās kvantitatīvās metodes. 2. Izprot treniņu procesu, tā nozīmi rekreācijā. Izprot kustību struktūru dažādos sporta veidos – raksturojot to no pedagoģiskā un biomehāniskā viedokļa.
Prasmes:1. Prot izvēlēties pētījumam atbilstošas metodes pētījumam rekreācijā. 2. Prot organizēt un vadīt treniņa procesu rekreācijā, izvēlēties rekreācijas aktivitātēm atbilstošas treniņa metodes. 3. Pratīs izvērtēt, pielietot un salīdzināt jaunākos zinātniskos atzinumus un tehnoloģijas savā profesionālajā darbībā.
Kompetences:1. Prasmīgi strādā ar zinātniskajiem rakstiem rekreācijā, analizē tos. 2. Prasmīgi analizē treniņu procesu rekreācijā, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, risina profesionālus jautājumus saistībā ar pētījumiem rekreācijā un treniņu procesu. 3. Pratīs praktiski pielietot zināšanas analizējot kustības dažādos sporta veidos, dot praktiskās rekomendācijas kustību uzlabošanā ievērojot pedagoģiskos un biomehāniskos pamatprincipus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Fridgen J. Dimensions of Tourism. (Chapter 12: Research and Measurment). Michigan: Copyright 1996. (akceptējams izdevums)
2Grants J. Fiziskā audzināšana, sports un vesels bērns mācību grāmata. 1997. (akceptējams izdevums)
3Grants J., Mācīsimies slēpot. Rīga: Raka, 2007. (akceptējams izdevums)
4Krauksta D, Krauksts V. Slēpošanas treniņa pamati. Rīga: Drukātava, 2006. (akceptējams izdevums)
5McIntosh R, Goeldner C. Ritchie B. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. Chapter 17: Travel and tourism research. New York a.o.: Wiley& Sons, 2011. (akceptējams izdevums)
6Špona A., Cehlova Z. Pētniecība pedagoģijā. Rīga: Raka, 2004. (akceptējams izdevums)
7Ārvalstu studentiem/For international students:
8Fridgen J. Dimensions of Tourism. (Chapter 12: Research and Measurment). Michigan: Copyright 1996. (akceptējams izdevums)
9McIntosh R, Goeldner C. Ritchie B. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. Chapter 17: Travel and tourism research. New York a.o.: Wiley& Sons, 2011. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
1Grants J., Ukins V. Slēpošana – 2 daļa. Rīga: LSPA, 2001.
2Kops K. Distanču slēpošana. Rīga: Zvaigzne, 1989.
Citi informācijas avoti
1Zinātnisko rakstu datu bāzes, elektroniskie informācijas avoti/Databases of scientific articles, electronic sources of information.