.
Pētniecības metodoloģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:31.10.2024 08:31:07
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_076 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne; Sporta pedagoģija | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Uģis Ciematnieks | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 9 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 18 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Jauno sporta zinātnieku ievadīšana zinātniskajā darbā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātniskā darba pamati (ievadlekcija). | Lekcijas | 2.00 | datorklase | |||||
2 | Mērīšanas teorijas pamatjēdzieni. Mērīšanas kļūdas un to novērtēšana. | Lekcijas | 4.00 | datorklase | |||||
3 | Sākotnējā informācija zinātniskā pētījumā. Informācijas meklēšana. | Lekcijas | 2.00 | datorklase | |||||
4 | Kvalitatīvo rādītāju kvantitatīvā novērtēšana (Kvalimetrija) | Lekcijas | 3.00 | datorklase | |||||
5 | Mērīšanas teorijas pamatjēdzieni. Ekspertīze | Nodarbības | 2.00 | datorklase | |||||
6 | Empīriskās pētīšanas metodes. Novērojums. Eksperiments. | Nodarbības | 2.00 | datorklase | |||||
7 | Matemātiskās statistikas pamatjēdzieni | Lekcijas | 2.00 | datorklase | |||||
8 | Eksperimentālo personu izvēle. Eksperimentālo grupu komplektēšanas paņēmieni. | Nodarbības | 2.00 | datorklase | |||||
9 | Konstatējošais eksperiments. Eksperimentālās grupas rezultātu dinamikas novērtēšana. | Nodarbības | 2.00 | datorklase | |||||
10 | Korelācijas un regresijas analīze. | Lekcijas | 2.00 | datorklase | |||||
11 | Statistiskās hipotēzes, korelācijas analīze | Nodarbības | 1.00 | datorklase | |||||
12 | Testu izvēle. Testa drošības pārbaude. Testa informatīvuma pārbaude. | Nodarbības | 1.00 | datorklase | |||||
13 | Vērtēšanas teorijas pamati. Normas. Testu kopuma novērtējums. | Nodarbības | 1.00 | datorklase | |||||
14 | Fizisko īpašību kontrole | Nodarbības | 4.00 | datorklase | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātniskā darba pamati (ievadlekcija). | Lekcijas | 2.00 | datorklase | |||||
2 | Mērīšanas teorijas pamatjēdzieni. Mērīšanas kļūdas un to novērtēšana. | Lekcijas | 2.00 | datorklase | |||||
3 | Sākotnējā informācija zinātniskā pētījumā. Informācijas meklēšana. | Lekcijas | 1.00 | datorklase | |||||
4 | Kvalitatīvo rādītāju kvantitatīvā novērtēšana (Kvalimetrija) | Lekcijas | 1.00 | datorklase | |||||
5 | Mērīšanas teorijas pamatjēdzieni. Ekspertīze | Nodarbības | 1.00 | datorklase | |||||
6 | Empīriskās pētīšanas metodes. Novērojums. Eksperiments. | Nodarbības | 1.00 | datorklase | |||||
7 | Matemātiskās statistikas pamatjēdzieni | Lekcijas | 1.00 | datorklase | |||||
8 | Eksperimentālo personu izvēle. Eksperimentālo grupu komplektēšanas paņēmieni. | Nodarbības | 1.00 | datorklase | |||||
9 | Konstatējošais eksperiments. Eksperimentālās grupas rezultātu dinamikas novērtēšana. | Nodarbības | 1.00 | datorklase | |||||
10 | Korelācijas un regresijas analīze. | Lekcijas | 1.00 | datorklase | |||||
11 | Statistiskās hipotēzes, korelācijas analīze | Nodarbības | 1.00 | datorklase | |||||
12 | Testu izvēle. Testa drošības pārbaude. Testa informatīvuma pārbaude. | Nodarbības | 1.00 | datorklase | |||||
13 | Vērtēšanas teorijas pamati. Normas. Testu kopuma novērtējums. | Nodarbības | 1.00 | datorklase | |||||
14 | Fizisko īpašību kontrole | Nodarbības | 1.00 | datorklase | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Praktisko darbu izpildes gaitā studenti iepazīstas ar teorētisko vielu, kura tiek piedāvāta prezentācijas veidā. Atstrādājot šīs nodarbības, studentiem jāuzrāda šīs prezentācijas konspekts (tad kavētā nodarbība tiek ieskaitīta). Visa informācija par studiju kursu rezultātiem, kura atjaunojas katras nedēļas beigās, ir pieejama studentiem e-vidē. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Vērtējums par teorētiskām zināšanām un vērtējums par praktisko darbu izpildi, kas kopā veido vērtējumu studiju kursā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pārzina zinātnes būtību un zinātniskā darba pazīmes; akadēmiskos un zinātniskos grādus; darba rezultātu ieviešanas veidus; sporta zinātnisko pētījumu veikšanas metodiku; sporta zinātniskajos pētījumos izmantojamās metodes; zinātniskās informācijas meklēšanas un apstrādes paņēmienus; datu matemātiskās apstrādes metodes. | ||||||||
Prasmes: | Prot meklēt un apstrādāt zinātnisko informāciju; izvēlēties adekvātu pētīšanas metodiku; organizēt pētījumu; plānot sagaidāmo rezultātu apstrādes metodes; interpretēt iegūtos rezultātus. | ||||||||
Kompetences: | • stratēģiski un analītiski formulēt profesionālus aspektus un nozares problēmas, komunicēt par tām; • strukturēt savu tālāko mācīšanos, virzīt savu tālāko izglītību un profesionālās kvalifikācijas pilnveidi; • iegūt, atlasīt un apstrādāt informāciju un izmantot jaunākos pētījumus un nozares sasniegumus savā praktiskajā darbībā; • veikt jaunrades, pētniecisku un izglītojošu darbu attiecīgajā nozarē; • strādāt patstāvīgi un komandā, prot izstrādāt un īstenot zinātniskus projektus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Jerry R. Thomas, Philip Martin, Jennifer L. Etnier, Stephen J. Silverman. Research methods in physical activity. May 3, 2022 | ||||||||
2 | Sicong Liu, Gershon Tenenbaum. Research Methods in Sport and Exercise Psychology. |