.
Kvalitatīvā pētniecība sporta zinātnē
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 11:22:24
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_082 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Andra Fernāte | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 4 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 8 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pētniecības metodoloģija I; Sporta teorija; Vispārīgā pedagoģija. | ||||||||
Mērķis: | Dot iespēju studentiem apgūt kvalitatīvā pētījuma metodoloģiju sporta zinātnē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kvalitatīvā pieeja pētījumiem sporta zinātnē, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Kvalitatīvā pētījuma principi, koncepcija un plānošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Kvalitatīvā pētījuma izlase. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Kvalitatīvā pētījuma metodes, to kombinācija un triangulācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Kvalitatīvā pētījuma ticamība un ētiskie aspekti izglītībā un sporta, veselības izglītībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Pārbaudījums | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kvalitatīvā pieeja pētījumiem sporta zinātnē, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Kvalitatīvā pētījuma principi, koncepcija un plānošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Kvalitatīvā pētījuma izlase. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.25 | auditorija | |||||||
4 | Kvalitatīvā pētījuma metodes, to kombinācija un triangulācija. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.25 | auditorija | |||||||
5 | Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Kvalitatīvā pētījuma ticamība un ētiskie aspekti izglītībā un sporta, veselības izglītībā. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studējošie patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām, studē ar studiju kursa tēmām saistīto zinātnisko literatūru un veic tās analīzi, izstrādā un prezentē patstāvīgos darbus: 1. Veikt kvalitatīvo pētījumu problemātikas izvērtējumu izvēlētajā tematikā sporta pedagoģijā un sporta zinātnē. 2. Patstāvīgi izstrādāt kvalitatīvā pētījuma plānu izvēlētajā tematikā sporta pedagoģijā vai sporta zinātnē. 3. Prezentēt un argumentēti diskutēt grupā par izvēlētā kvalitatīvā pētījuma izlases metožu izvēli un datu vākšanas metožu satura izvēli, balstoties uz izstrādāto kvalitatīvā pētījuma plānu. 4. Patstāvīgi veikt datu vākšanu, grupā apstrādāt apkopotos datus, analizēt un izvērtēt rezultātus un izvirzīt secinājumus. 5. Patstāvīgi izveidot prezentāciju un prezentēt un argumentēti diskutēt grupā par veiktā pētījuma rezultātiem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studiju rezultātu vērtēšana (kopvērtējums ir summatīvs): 1. Aktīva darbība semināros 30% 2. Studējošā veiktie patstāvīgie darbi 50% 3. Studiju kursa rakstiskais pārbaudījums 20% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Jaunākie pētījumi sporta pedagoģijā un sporta zinātnes jomā. 2. Kvalitatīvā pētījuma pieeju un principu izpratne sporta zinātnē, kvalitatīvās pētījuma metodes un kvalitatīvo datu ieguves un analīzes procedūras. | ||||||||
Prasmes: | 3. Izvēlēties pētāmās problēmas risināšanai atbilstošu kvalitatīvā pētījuma shēmu (dizainu), formulēt pētījuma zinātniskās kategorijas. 4. Argumentēti diskutēt par izvēlētā kvalitatīvā pētījuma izlases metožu izvēli un datu vākšanas metožu satura izvēli. 5. Vākt datus izglītības jomas pētījumam. | ||||||||
Kompetences: | 6. Spēj patstāvīgi apstrādāt, analizēt un vērtēt sporta un veselības izglītības jomā kvalitatīvā pētījuma gaitā iegūtos kvalitatīvos datus, izvēloties tiem atbilstošas datu apstrādes un interpretācijas metodes, izvirzot secinājumus un novērtējot to ticamību, spēj parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Pitney, W., A., & Parker, J. (2009). Qualitative Research in Physical Activity and the Health Professions. Champaign, IL: Human Kinetics, 219p. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Jones, I. (2015). Research methods for sports studies. London: Routledge, 343p. | ||||||||
3 | Thomas, J., R. (2020). Research methods in physical activity. 8th ed. Champaign, IL: Human Kinetics, 457 p. | ||||||||
4 | Andrews, D., L., Mason, D., S., & Silk M. L. (2005). Qualitative Methods in Sports Studies. Oxford: Berg, 226p. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Gratton, C., & Jones, I. (2022). Research Methods for Sport Studies. 4th ed. London: Routledge, 288p. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Denzin, Norman K. (2024). The SAGE Handbook of Qualitative Research / edited by Norman K. Denzin. 6th edition. | ||||||||
2 | Kroplijs, A., & Raščevska, M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka, 190lpp | ||||||||
3 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
4 | Denzin, Norman K. (2024). The SAGE Handbook of Qualitative Research / edited by Norman K. Denzin. 6th edition. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Atbilstoši individuālā darba uzdevumiem darbs datu bāzēs/According to individual work tasks, work in databases: PROQUEST EBRARY - Ebook Central THOMSON REUTERS - Web of Science SCOPUS - Bibliographic database SCIENCE DIRECT - World's largest electronic collection of science, technology and medicine |