Pārlekt uz galveno saturu

Kvalitatīvā pētniecība sporta zinātnē

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 11:22:24
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_082LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Andra Fernāte
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)0Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas4
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas8
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pētniecības metodoloģija I; Sporta teorija; Vispārīgā pedagoģija.
Mērķis:
Dot iespēju studentiem apgūt kvalitatīvā pētījuma metodoloģiju sporta zinātnē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Kvalitatīvā pieeja pētījumiem sporta zinātnē, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā.Lekcijas1.00auditorija
2Kvalitatīvā pētījuma principi, koncepcija un plānošana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Kvalitatīvā pētījuma izlase.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Kvalitatīvā pētījuma metodes, to kombinācija un triangulācija.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Kvalitatīvā pētījuma ticamība un ētiskie aspekti izglītībā un sporta, veselības izglītībā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
7PārbaudījumsNodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Kvalitatīvā pieeja pētījumiem sporta zinātnē, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā.Lekcijas1.00auditorija
2Kvalitatīvā pētījuma principi, koncepcija un plānošana.Lekcijas1.00auditorija
3Kvalitatīvā pētījuma izlase.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.25auditorija
4Kvalitatīvā pētījuma metodes, to kombinācija un triangulācija.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.25auditorija
5Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes.Nodarbības2.00auditorija
6Kvalitatīvā pētījuma ticamība un ētiskie aspekti izglītībā un sporta, veselības izglītībā.Nodarbības0.50auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studējošie patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām, studē ar studiju kursa tēmām saistīto zinātnisko literatūru un veic tās analīzi, izstrādā un prezentē patstāvīgos darbus: 1. Veikt kvalitatīvo pētījumu problemātikas izvērtējumu izvēlētajā tematikā sporta pedagoģijā un sporta zinātnē. 2. Patstāvīgi izstrādāt kvalitatīvā pētījuma plānu izvēlētajā tematikā sporta pedagoģijā vai sporta zinātnē. 3. Prezentēt un argumentēti diskutēt grupā par izvēlētā kvalitatīvā pētījuma izlases metožu izvēli un datu vākšanas metožu satura izvēli, balstoties uz izstrādāto kvalitatīvā pētījuma plānu. 4. Patstāvīgi veikt datu vākšanu, grupā apstrādāt apkopotos datus, analizēt un izvērtēt rezultātus un izvirzīt secinājumus. 5. Patstāvīgi izveidot prezentāciju un prezentēt un argumentēti diskutēt grupā par veiktā pētījuma rezultātiem.
Vērtēšanas kritēriji:
Studiju rezultātu vērtēšana (kopvērtējums ir summatīvs): 1. Aktīva darbība semināros 30% 2. Studējošā veiktie patstāvīgie darbi 50% 3. Studiju kursa rakstiskais pārbaudījums 20%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Jaunākie pētījumi sporta pedagoģijā un sporta zinātnes jomā. 2. Kvalitatīvā pētījuma pieeju un principu izpratne sporta zinātnē, kvalitatīvās pētījuma metodes un kvalitatīvo datu ieguves un analīzes procedūras.
Prasmes:3. Izvēlēties pētāmās problēmas risināšanai atbilstošu kvalitatīvā pētījuma shēmu (dizainu), formulēt pētījuma zinātniskās kategorijas. 4. Argumentēti diskutēt par izvēlētā kvalitatīvā pētījuma izlases metožu izvēli un datu vākšanas metožu satura izvēli. 5. Vākt datus izglītības jomas pētījumam.
Kompetences:6. Spēj patstāvīgi apstrādāt, analizēt un vērtēt sporta un veselības izglītības jomā kvalitatīvā pētījuma gaitā iegūtos kvalitatīvos datus, izvēloties tiem atbilstošas datu apstrādes un interpretācijas metodes, izvirzot secinājumus un novērtējot to ticamību, spēj parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Pitney, W., A., & Parker, J. (2009). Qualitative Research in Physical Activity and the Health Professions. Champaign, IL: Human Kinetics, 219p. (akceptējams izdevums)
2Jones, I. (2015). Research methods for sports studies. London: Routledge, 343p.
3Thomas, J., R. (2020). Research methods in physical activity. 8th ed. Champaign, IL: Human Kinetics, 457 p.
4Andrews, D., L., Mason, D., S., & Silk M. L. (2005). Qualitative Methods in Sports Studies. Oxford: Berg, 226p. (akceptējams izdevums)
5Gratton, C., & Jones, I. (2022). Research Methods for Sport Studies. 4th ed. London: Routledge, 288p.
Papildu literatūra
1Denzin, Norman K. (2024). The SAGE Handbook of Qualitative Research / edited by Norman K. Denzin. 6th edition.
2Kroplijs, A., & Raščevska, M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka, 190lpp
3Ārvalstu studentiem/For international students:
4Denzin, Norman K. (2024). The SAGE Handbook of Qualitative Research / edited by Norman K. Denzin. 6th edition.
Citi informācijas avoti
1Atbilstoši individuālā darba uzdevumiem darbs datu bāzēs/According to individual work tasks, work in databases: PROQUEST EBRARY - Ebook Central THOMSON REUTERS - Web of Science SCOPUS - Bibliographic database SCIENCE DIRECT - World's largest electronic collection of science, technology and medicine