.
Netradicionālie un pielāgotie sporta veidi
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 13:57:20
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_101 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ingrīda Smukā | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 7 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 14 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 30 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 4 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārizglītojošie studiju kursi, kā arī rekreācijas kursi specializācijā, kā pedagoģija, sporta didaktika, psiholoģija, anatomija, fizioloģija, pirmā palīdzība, rekreācijas resursi, āra aktivitātes u.c. 1. līdz 4. st.g. sekmīgi nokārtoti kursi. | ||||||||
Mērķis: | Dot iespēju apgūt dažādas netradicionālos sporta veidus, to pielietošanu un organizēšanu indivīdu aktīvai atpūtai, rekreācijai, emocionālo, garīgo un fizisko spēju atjaunošanai brīvā dabā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Netradicionālos porta veidu teorija, spēļu un rotaļu teorija – spēļu un rotaļu iedalījums. Rekreatīvo līdzekļu iespējas un izmantošana. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
2 | Harvarda Gārdnera daudzveidīgo spēju teorijas pielietošana netradicionālo sporta veidu un rekreācijas līdzekļu kontekstā | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
3 | Rekreatīvas aktivitātes: leduslaušanas aktivitātes, sadarbības aktivitātes, komandu veidojošās aktivitātes, sporta spēļu aktivitātes, bezvārdu aktivitātes. | Lekcijas | 3.00 | cits | |||||
4 | Netradicionālo sporta veidu un rekreatīvo aktivitāšu vadīšana un interpretācijas vadīšanā. | Nodarbības | 4.00 | cits | |||||
5 | Prakse, nodarbības vadīšana | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
6 | Gala pārbaudījums, prezentācijas | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Netradicionālos porta veidu teorija, spēļu un rotaļu teorija – spēļu un rotaļu iedalījums. Rekreatīvo līdzekļu iespējas un izmantošana. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
2 | Harvarda Gārdnera daudzveidīgo spēju teorijas pielietošana netradicionālo sporta veidu un rekreācijas līdzekļu kontekstā | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
3 | Rekreatīvas aktivitātes: leduslaušanas aktivitātes, sadarbības aktivitātes, komandu veidojošās aktivitātes, sporta spēļu aktivitātes, bezvārdu aktivitātes. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
4 | Netradicionālo sporta veidu un rekreatīvo aktivitāšu vadīšana un interpretācijas vadīšanā. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
5 | Prakse, nodarbības vadīšana | Nodarbības | 1.50 | cits | |||||
6 | Gala pārbaudījums, prezentācijas | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie patstāvīgi studēs specializēto literatūru par netradicionālajiem sporta veidiem un rekreatīvām aktivitātēm. Izveidot praktiskās nodarbības plānu un novadīt praktisko nodarbību organizējot un vadot netradicionālas spēles un/vai aktivitātes brīva dabā. Izveidot praktisko aktivitāšu plānus rotaļām un spēlēm. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kopvērtējums ir summatīvs. Patstāvīgais darbs; pārbaudījums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Interpretēt un demonstrēt kritisku izpratni saistībā ar zinātnes sasniegumiem netradicionālu sporta veidu un rekreatīvu aktivitāšu mācību procesa, pasākumu organizēšanā un vadīšanā. | ||||||||
Prasmes: | 1. Prot izvēlēties mērķim, vecuma un dzimuma īpatnībām un fiziskajai sagatavotībai piemērotākāos netradicionālos sporta veidus un aktivitātes. 2. Prot organizēt un vadīt netradicionālos sporta veidus un aktivitātes. 3. Prot noteikt izvēlēto netradicionālos sporta veidu un aktivitāšu ietekmi rekreatīvās efektivitātes novērtēšanā. | ||||||||
Kompetences: | 1. Izvērtē un prasmīgi analizē netradicionālo aktivitāšu izvēli. 2. Izprot vides resursu piemērotību to realizācijā rekreācijas pasākumu saturā. 3. Prasmīgi pielieto netradicionalās aktivitātes plānojot, organizējot un vadot praktiskās nodarbības dažādam kontingentam, izvēloties un pielietojot atbilstošos didaktiskos paņēmienus. 4. Analītiski formulē priekšmeta būtību un terminoloģiju. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Altbergs O., Jēkabsons T. Sporta spēles skolā. Rīga: Zvaigzne, 1991. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | ES pamatnostādnes fiziskās aktivitātes jomā, 2008. [tiešsaite]. [skatīts 2015.g. 20.septembris]. | ||||||||
3 | Karaša D., Karaukule D.,Krustiņa L., Strose R. Latviešu tradīciju enciklopēdija. SIA Liegra, 2014. | ||||||||
4 | Krepša D. Rotaļas volejbolā. Rīga: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija, 2006. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Mellēna M., Muktupāvels V., Spīčs E., Irbe I. Gadskārtu grāmata. Rīga. SIA Madris, 2020. | ||||||||
6 | Juegos Deportivos. BuenasTareas.com. Recuperado 11, 2009. [tiešsaite]. [skatīts 2015.g. 20.okt.]. (akceptējams izdevums) | ||||||||
7 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
8 | Juegos Deportivos. BuenasTareas.com. Recuperado 11, 2009. [tiešsaite]. [skatīts 2015.g. 20.okt.]. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Albrehta. D. Didaktika. Rīga : RaKa, 2001. | ||||||||
2 | Cukermane G. Saskarsmes veidi apmācībā 1. daļa. Rīga: 1993 | ||||||||
3 | Luque Parra D. Orientacion educativa e intervencion psicopedagogica en el alumnado con discapacidad. Analisis de casos practicos. Ediciones Aljibe, 2006. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Žurnāli un cita veida publikācijas par netradicionāliem sporta veidiem un rekreatīvām aktivitātēm/Magazines and other publications on non-traditional sports and recreational activities. |