Pārlekt uz galveno saturu

Netradicionālie un pielāgotie sporta veidi

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 13:57:20
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_101LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ingrīda Smukā
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)7Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas14
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas30
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas12
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas4
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārizglītojošie studiju kursi, kā arī rekreācijas kursi specializācijā, kā pedagoģija, sporta didaktika, psiholoģija, anatomija, fizioloģija, pirmā palīdzība, rekreācijas resursi, āra aktivitātes u.c. 1. līdz 4. st.g. sekmīgi nokārtoti kursi.
Mērķis:
Dot iespēju apgūt dažādas netradicionālos sporta veidus, to pielietošanu un organizēšanu indivīdu aktīvai atpūtai, rekreācijai, emocionālo, garīgo un fizisko spēju atjaunošanai brīvā dabā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Netradicionālos porta veidu teorija, spēļu un rotaļu teorija – spēļu un rotaļu iedalījums. Rekreatīvo līdzekļu iespējas un izmantošana.Lekcijas2.00cits
2Harvarda Gārdnera daudzveidīgo spēju teorijas pielietošana netradicionālo sporta veidu un rekreācijas līdzekļu kontekstāLekcijas2.00cits
3Rekreatīvas aktivitātes: leduslaušanas aktivitātes, sadarbības aktivitātes, komandu veidojošās aktivitātes, sporta spēļu aktivitātes, bezvārdu aktivitātes.Lekcijas3.00cits
4Netradicionālo sporta veidu un rekreatīvo aktivitāšu vadīšana un interpretācijas vadīšanā.Nodarbības4.00cits
5Prakse, nodarbības vadīšanaNodarbības2.00cits
6Gala pārbaudījums, prezentācijasNodarbības2.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Netradicionālos porta veidu teorija, spēļu un rotaļu teorija – spēļu un rotaļu iedalījums. Rekreatīvo līdzekļu iespējas un izmantošana.Lekcijas1.00cits
2Harvarda Gārdnera daudzveidīgo spēju teorijas pielietošana netradicionālo sporta veidu un rekreācijas līdzekļu kontekstāLekcijas1.00cits
3Rekreatīvas aktivitātes: leduslaušanas aktivitātes, sadarbības aktivitātes, komandu veidojošās aktivitātes, sporta spēļu aktivitātes, bezvārdu aktivitātes.Lekcijas2.00cits
4Netradicionālo sporta veidu un rekreatīvo aktivitāšu vadīšana un interpretācijas vadīšanā.Nodarbības2.00cits
5Prakse, nodarbības vadīšanaNodarbības1.50cits
6Gala pārbaudījums, prezentācijasNodarbības0.50cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošie patstāvīgi studēs specializēto literatūru par netradicionālajiem sporta veidiem un rekreatīvām aktivitātēm. Izveidot praktiskās nodarbības plānu un novadīt praktisko nodarbību organizējot un vadot netradicionālas spēles un/vai aktivitātes brīva dabā. Izveidot praktisko aktivitāšu plānus rotaļām un spēlēm.
Vērtēšanas kritēriji:
Kopvērtējums ir summatīvs. Patstāvīgais darbs; pārbaudījums.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Interpretēt un demonstrēt kritisku izpratni saistībā ar zinātnes sasniegumiem netradicionālu sporta veidu un rekreatīvu aktivitāšu mācību procesa, pasākumu organizēšanā un vadīšanā.
Prasmes:1. Prot izvēlēties mērķim, vecuma un dzimuma īpatnībām un fiziskajai sagatavotībai piemērotākāos netradicionālos sporta veidus un aktivitātes. 2. Prot organizēt un vadīt netradicionālos sporta veidus un aktivitātes. 3. Prot noteikt izvēlēto netradicionālos sporta veidu un aktivitāšu ietekmi rekreatīvās efektivitātes novērtēšanā.
Kompetences:1. Izvērtē un prasmīgi analizē netradicionālo aktivitāšu izvēli. 2. Izprot vides resursu piemērotību to realizācijā rekreācijas pasākumu saturā. 3. Prasmīgi pielieto netradicionalās aktivitātes plānojot, organizējot un vadot praktiskās nodarbības dažādam kontingentam, izvēloties un pielietojot atbilstošos didaktiskos paņēmienus. 4. Analītiski formulē priekšmeta būtību un terminoloģiju.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Altbergs O., Jēkabsons T. Sporta spēles skolā. Rīga: Zvaigzne, 1991. (akceptējams izdevums)
2ES pamatnostādnes fiziskās aktivitātes jomā, 2008. [tiešsaite]. [skatīts 2015.g. 20.septembris].
3Karaša D., Karaukule D.,Krustiņa L., Strose R. Latviešu tradīciju enciklopēdija. SIA Liegra, 2014.
4Krepša D. Rotaļas volejbolā. Rīga: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija, 2006. (akceptējams izdevums)
5Mellēna M., Muktupāvels V., Spīčs E., Irbe I. Gadskārtu grāmata. Rīga. SIA Madris, 2020.
6Juegos Deportivos. BuenasTareas.com. Recuperado 11, 2009. [tiešsaite]. [skatīts 2015.g. 20.okt.]. (akceptējams izdevums)
7Ārvalstu studentiem/For international students:
8Juegos Deportivos. BuenasTareas.com. Recuperado 11, 2009. [tiešsaite]. [skatīts 2015.g. 20.okt.]. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
1Albrehta. D. Didaktika. Rīga : RaKa, 2001.
2Cukermane G. Saskarsmes veidi apmācībā 1. daļa. Rīga: 1993
3Luque Parra D. Orientacion educativa e intervencion psicopedagogica en el alumnado con discapacidad. Analisis de casos practicos. Ediciones Aljibe, 2006.
Citi informācijas avoti
1Žurnāli un cita veida publikācijas par netradicionāliem sporta veidiem un rekreatīvām aktivitātēm/Magazines and other publications on non-traditional sports and recreational activities.