Pārlekt uz galveno saturu

Āra aktivitātes III

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 12:30:33
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_110LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inga Liepiņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas30
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nepieciešamas zināšanas āra aktivitātēs I, āra aktivitātēs II, vispārīgā pedagoģijā, attīstības, sociālā un saskarsmes psiholoģijā, tūrisma un orientēšanās pamatos un didaktikā, pirmā palīdzībā, higiēnā, sporta teorijā,pedagoģiskā pilnveide rekreācijā.
Mērķis:
Dot iespēju studentiem apgūt (teorētiski un praktiski) daudzveidīgas āra aktivitātes, to plānošanu, organizēšanu, vadīšanu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.Lekcijas2.00cits
Nodarbības3.00cits
2Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (t.sk. ar īpašām vajadzībām). Pasākuma plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.Lekcijas3.00cits
Nodarbības3.00cits
3Rekreatīva kalnu pārgājiena raksturojums. Kalnu pārgājienu maršruti rekreācijai.Nodarbības2.00cits
4Publisku pasākumu saskaņošana, normatīvie akti rekreatīvu pasākumu saskaņošanai, organizēšanai.Nodarbības1.00cits
5Āra aktivitāšu riska vadība. Aktivitāšu riska vadības plāni.Nodarbības1.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.Lekcijas2.00cits
Nodarbības3.00cits
2Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (t.sk. ar īpašām vajadzībām). Pasākuma plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.Lekcijas1.50cits
Nodarbības1.50cits
3Rekreatīva kalnu pārgājiena raksturojums. Kalnu pārgājienu maršruti rekreācijai.Nodarbības2.00cits
4Publisku pasākumu saskaņošana, normatīvie akti rekreatīvu pasākumu saskaņošanai, organizēšanai.Lekcijas0.50cits
Nodarbības0.50cits
5Āra aktivitāšu riska vadība. Aktivitāšu riska vadības plāni.Nodarbības1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīga rekreatīva velotūrisma pārgājiena atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana. Patstāvīgai rekreācijas pasākuma atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana izglītības iestādes audzēkņiem. Viena rekreatīva kalnu kājnieku pārgājiena maršruta izpēte. Grāmatas anotācija par kalnu tēmu - balstītu uz patiesiem notikumiem. Normatīvo aktu izpēte saistībā ar publisku pasākumu organizēšanu rekreācijas jomā.
Vērtēšanas kritēriji:
Kopvērtējums ir summatīvs. Velo pārgājiens (patstāvīga atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana). Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (patstāvīga atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana). Rekreatīva kalnu pārgājiena maršruta plāna prezentēšana. Riska vadības plāna izstrāde rekreatīvai aktivitātei. Rekreatīvu pasākumu analize saistībā ar normatīvajiem aktiem – publiska pasākuma saskaņošanas kontekstā. Aktīva līdzdalība, izlasītas grāmatas prezentācija un attīstības dinamika.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Students zinās velo pārgājiena plānošanas, organizēšanas, analīzes aspektus. raksturojumu. 2. Zinās normatīvos aktus saistībā ar rekreācijas pasākumu organizēšanu (publisku pasākumu saskaņošanu). 3. Zinās rekreātīvu kalnu pārgājienu raksturojumu, drošību un organizēšanas iespējas. 4. Zinās kā izstrādāt riska vadības plānu rekreātīvām aktivitātēm.
Prasmes:5. Students prot izplānot, realizēt un izvērtēt velo pārgājienu. Spēs strādāt gan individuāli, gan komandā. 6. Students prot izplānot, realizēt un izvērtēt rekreatīvu pasākumu bērniem un jauniešiem, tai skaitā ar īpašām vajadzībām. Spēs strādāt gan individuāli, gan komandā. 7. Sadarboties ar citām organizācijām (t.sk. pašvaldības) publisku pasākumu organizēšanā bērniem un jauniešiem. Spēja vadīt rekreācijas pakalpojumu projektus.
Kompetences:8. Patstāvīgi pielietot zināšanas un prasmes velo pārgājiena plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvērtēšanā. 9. Patstāvīgi pielietot zināšanas un prasmes rekreātīvā pasākumā bērniem un jauniešiem - plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvērtēšanā. 10. Spēs saskatīt, identificēt un novērtēt vides resursu pieejamību, kapacitāti un ilgstpējību (velo pārgājienā). 11. Spēs izteikties, lietojot profesionālo terminoloģiju un jēdzienus, komunicēt (t.sk. angļu valodā) ar grupu studentu organizētajos āra aktivitāšu pasākumos. Spēs izmantot informācijas un kumunikācijas tehnoloģijas, ētikas pamatprincipus, organizējot rekreatīvas aktivitātēs.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Larsen, J.,E. (2004). Route report Euro Velo Route 7. (akceptējams izdevums)
2Liepiņa, I.,Smukā, I. (2008). Metodiskie ieteikumi aktīvās atpūtas un fizisko aktivitāšu pasākumiem lokālās administratīvās teritorijās (pašvaldībās). SVA, LR Izglītības ministrija, 30 lpp. (akceptējams izdevums)
3Publisku izklaides un svētku pasākumu drošības likums
4Redmond, K., Foran A., Dwyer S. (2010). Qualitu Lesson Plans for Outdoor Education. Includes CD-ROM of lesson plans. Human Kinetics, 434 p. (akceptējams izdevums)
5Velotūrisma praktiķa un pakalpojumu sniedzēju rokasgrāmata (2010). 33.lpp. (akceptējams izdevums)
6Prouty, D., Panicucci, J., Collinson, R. (Eds.). Adventure Education: Theory and Applications. Champaign, IL: Human Kinetics. 255 p.
7Ārvalstu studentiem/For international students:
8Law on the Safety of Public Entertainment and Festivity Events
9Prouty, D., Panicucci, J., Collinson, R. (Eds.). Adventure Education: Theory and Applications. Champaign, IL: Human Kinetics. 255 p.
Papildu literatūra
1Brencis, A. (2003). Aktīvais tūrisms. Rīga: Raka/Turība, 223 lpp.
2Latvija. Tūrisma ceļvedis (2012). Rīga: Karšu izdevniecība Jāņa sēta, 280 lpp.
3Stīvensa, R. Kalni. (2004). Enciklopēdija par pasaules augstākajiem kalniem, par ļaudīm, augiem un dzīvniekiem kalnos, par cilvēku neremdināmo vēlmi iekarot virsotnes. Rīga: Zvaigzne ABC, 64 lpp.
Citi informācijas avoti
1Padomi kāpšanai kalnos.
2Veloceļvedis „Iepazīsti Rīgu ar divriteni”. RDSD, 2012.
3Velomaršrutu kartes, velotūrisma ceļveži/Bicycle route maps, bicycle tourism guides.