.
Āra aktivitātes III
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 12:30:33
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_110 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inga Liepiņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 30 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nepieciešamas zināšanas āra aktivitātēs I, āra aktivitātēs II, vispārīgā pedagoģijā, attīstības, sociālā un saskarsmes psiholoģijā, tūrisma un orientēšanās pamatos un didaktikā, pirmā palīdzībā, higiēnā, sporta teorijā,pedagoģiskā pilnveide rekreācijā. | ||||||||
Mērķis: | Dot iespēju studentiem apgūt (teorētiski un praktiski) daudzveidīgas āra aktivitātes, to plānošanu, organizēšanu, vadīšanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
Nodarbības | 3.00 | cits | |||||||
2 | Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (t.sk. ar īpašām vajadzībām). Pasākuma plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana. | Lekcijas | 3.00 | cits | |||||
Nodarbības | 3.00 | cits | |||||||
3 | Rekreatīva kalnu pārgājiena raksturojums. Kalnu pārgājienu maršruti rekreācijai. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
4 | Publisku pasākumu saskaņošana, normatīvie akti rekreatīvu pasākumu saskaņošanai, organizēšanai. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
5 | Āra aktivitāšu riska vadība. Aktivitāšu riska vadības plāni. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Velo pārgājiena raksturojums. Velo tūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
Nodarbības | 3.00 | cits | |||||||
2 | Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (t.sk. ar īpašām vajadzībām). Pasākuma plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana. | Lekcijas | 1.50 | cits | |||||
Nodarbības | 1.50 | cits | |||||||
3 | Rekreatīva kalnu pārgājiena raksturojums. Kalnu pārgājienu maršruti rekreācijai. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
4 | Publisku pasākumu saskaņošana, normatīvie akti rekreatīvu pasākumu saskaņošanai, organizēšanai. | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
Nodarbības | 0.50 | cits | |||||||
5 | Āra aktivitāšu riska vadība. Aktivitāšu riska vadības plāni. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīga rekreatīva velotūrisma pārgājiena atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana. Patstāvīgai rekreācijas pasākuma atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana izglītības iestādes audzēkņiem. Viena rekreatīva kalnu kājnieku pārgājiena maršruta izpēte. Grāmatas anotācija par kalnu tēmu - balstītu uz patiesiem notikumiem. Normatīvo aktu izpēte saistībā ar publisku pasākumu organizēšanu rekreācijas jomā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kopvērtējums ir summatīvs. Velo pārgājiens (patstāvīga atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana). Rekreatīva pasākuma organizēšana bērniem un jauniešiem (patstāvīga atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana). Rekreatīva kalnu pārgājiena maršruta plāna prezentēšana. Riska vadības plāna izstrāde rekreatīvai aktivitātei. Rekreatīvu pasākumu analize saistībā ar normatīvajiem aktiem – publiska pasākuma saskaņošanas kontekstā. Aktīva līdzdalība, izlasītas grāmatas prezentācija un attīstības dinamika. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Students zinās velo pārgājiena plānošanas, organizēšanas, analīzes aspektus. raksturojumu. 2. Zinās normatīvos aktus saistībā ar rekreācijas pasākumu organizēšanu (publisku pasākumu saskaņošanu). 3. Zinās rekreātīvu kalnu pārgājienu raksturojumu, drošību un organizēšanas iespējas. 4. Zinās kā izstrādāt riska vadības plānu rekreātīvām aktivitātēm. | ||||||||
Prasmes: | 5. Students prot izplānot, realizēt un izvērtēt velo pārgājienu. Spēs strādāt gan individuāli, gan komandā. 6. Students prot izplānot, realizēt un izvērtēt rekreatīvu pasākumu bērniem un jauniešiem, tai skaitā ar īpašām vajadzībām. Spēs strādāt gan individuāli, gan komandā. 7. Sadarboties ar citām organizācijām (t.sk. pašvaldības) publisku pasākumu organizēšanā bērniem un jauniešiem. Spēja vadīt rekreācijas pakalpojumu projektus. | ||||||||
Kompetences: | 8. Patstāvīgi pielietot zināšanas un prasmes velo pārgājiena plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvērtēšanā. 9. Patstāvīgi pielietot zināšanas un prasmes rekreātīvā pasākumā bērniem un jauniešiem - plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvērtēšanā. 10. Spēs saskatīt, identificēt un novērtēt vides resursu pieejamību, kapacitāti un ilgstpējību (velo pārgājienā). 11. Spēs izteikties, lietojot profesionālo terminoloģiju un jēdzienus, komunicēt (t.sk. angļu valodā) ar grupu studentu organizētajos āra aktivitāšu pasākumos. Spēs izmantot informācijas un kumunikācijas tehnoloģijas, ētikas pamatprincipus, organizējot rekreatīvas aktivitātēs. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Larsen, J.,E. (2004). Route report Euro Velo Route 7. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Liepiņa, I.,Smukā, I. (2008). Metodiskie ieteikumi aktīvās atpūtas un fizisko aktivitāšu pasākumiem lokālās administratīvās teritorijās (pašvaldībās). SVA, LR Izglītības ministrija, 30 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Publisku izklaides un svētku pasākumu drošības likums | ||||||||
4 | Redmond, K., Foran A., Dwyer S. (2010). Qualitu Lesson Plans for Outdoor Education. Includes CD-ROM of lesson plans. Human Kinetics, 434 p. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Velotūrisma praktiķa un pakalpojumu sniedzēju rokasgrāmata (2010). 33.lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Prouty, D., Panicucci, J., Collinson, R. (Eds.). Adventure Education: Theory and Applications. Champaign, IL: Human Kinetics. 255 p. | ||||||||
7 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
8 | Law on the Safety of Public Entertainment and Festivity Events | ||||||||
9 | Prouty, D., Panicucci, J., Collinson, R. (Eds.). Adventure Education: Theory and Applications. Champaign, IL: Human Kinetics. 255 p. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Brencis, A. (2003). Aktīvais tūrisms. Rīga: Raka/Turība, 223 lpp. | ||||||||
2 | Latvija. Tūrisma ceļvedis (2012). Rīga: Karšu izdevniecība Jāņa sēta, 280 lpp. | ||||||||
3 | Stīvensa, R. Kalni. (2004). Enciklopēdija par pasaules augstākajiem kalniem, par ļaudīm, augiem un dzīvniekiem kalnos, par cilvēku neremdināmo vēlmi iekarot virsotnes. Rīga: Zvaigzne ABC, 64 lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Padomi kāpšanai kalnos. | ||||||||
2 | Veloceļvedis „Iepazīsti Rīgu ar divriteni”. RDSD, 2012. | ||||||||
3 | Velomaršrutu kartes, velotūrisma ceļveži/Bicycle route maps, bicycle tourism guides. |