Pārlekt uz galveno saturu

Pētīšanas procesa prezentēšana sporta zinātnē

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:25.10.2024 12:39:50
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_121LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Agita Ābele
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)10Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas20
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pedagoģijas bakalaura grāds sportā vai profesionālais bakalaura grāds sporta zinātnē. Bakalaura grāds vai augstākā izglītība radniecīgā zinātņu nozarē vai apakšnozarē.
Mērķis:
Pilnveidot maģistrantūras studentu zināšanas, izpratni un prasmes par pētniecības procesa dažādu prezentāciju veidošanas iespējām un pielietošanas iespējām sporta pedagoģijā un sporta zinātnē. Kursa uzdevumi: - Iepazīstināt ar dažādiem sporta zinātnes pētījumu prezentāciju veidiem un to izvēles kritērijiem sporta zinātnē un sporta pedagoģijā. - Apgūt zināšanas par pētniecības rezultātu grafiskajiem attēlošanas rīkiem un statistikas uzskatāmības realizēšanas nosacījumiem. - Pilnveidot analizēšanas, veidošanas un izvērtēšanas prasmes par zinātnisko pētījumu orālās prezentācijas un posteru prezentācijas veidošanu un efektīvas realizēšanas nosacījumiem. - Pilnveidot kompetences par video, audio un citu prezentācijas papildelementu veidošanu un iekļaušanu dažāda veida sporta pētniecības rezultātu prezentācijās.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Dažādi sporta zinātnes pētījumu prezentāciju veidi un to izvēles kritēriji sporta zinātnē un sporta pedagoģijā.Lekcijas2.00auditorija
2Pētniecības rezultātu grafiskās attēlošanas rīki un statistikas uzskatāmība.Lekcijas1.00auditorija
3Posteru prezentācijas veidošana un efektīvas realizēšanas nosacījumi.Lekcijas3.00auditorija
4Zinātnisko pētījumu orālās prezentācijas veidošana un efektīvas realizēšanas nosacījumi.Lekcijas2.00auditorija
5Video, audio un citu prezentācijas papildelementu iekļaušana dažāda veida sporta pētniecības rezultātu prezentācijās.Lekcijas2.00auditorija
6Pārbaudījums.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Prezentāciju veidu salīdzinošais izvērtējums. Recenzija saskaņā ar kritērijiem. Grafisko un statistisko rezultātu prezentēšana. Piemēru analīze. Posteru prezentācijas veidošana un pašvērtējums. (Patstāvīgais pētījums). Orālās prezentācijas izveidošana un prezentēšana ar video, audio vai kādiem citiem papildementiem. Prezentācija.
Vērtēšanas kritēriji:
Apgūstot studiju kursu, students saņem diferencētu vērtējumu, ko veido visu veikto darbu rezultāti, prezentācijas darbs un aktīva uzstāšanās un diskusijas nodarbībās. Lai saņemtu gala vērtējumu, jāveic 4 patstāvīgie darbi, jāveic zinātniskā pētījuma prezentēšana, sekmīgi jāpiedalās diskusijās nodarbībās un sekmīgi jānokārto zināšanu pārbaudes darbs.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Tiks apgūtas zināšanas: par dažādiem sporta zinātnes pētījumu prezentāciju veidiem, to izstrādes un efektīvas realizēšanas kritērijiem.
Prasmes:Tiks pilnveidotas prasmes analizēt pētniecības rezultātu grafiskos attēlošanas rīkus un statistikas uzskatāmības iespēju izvēli, konkrēto rezultātu prezentēšanai.
Kompetences:Tiks pilnveidotas kompetences zinātnisko pētījumu orālo prezentāciju un posteru prezentāciju izstrādē un prezentēšanā, kā arī video, audio un citu prezentācijas papildelementu pielietošanā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Catter, M. 2020. Designing Science Presentations. A visual Guide to Figures, Papers, Slides, Posters, and More. Elsevier science.
2Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. 2018. K. Mārtinsones un A. Piperes zin. red. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte.
3Scientific Presentation Skills: How to Design Effective Research Posters and Deliver Powerful Academic Presentations, Kindle Edition by Martins Zaumanis, 2022.
4Ārvalstu studentiem/For international students:
5Catter, M. 2020. Designing Science Presentations. A visual Guide to Figures, Papers, Slides, Posters, and More. Elsevier science.
6Scientific Presentation Skills: How to Design Effective Research Posters and Deliver Powerful Academic Presentations, Kindle Edition by Martins Zaumanis, 2022.
Papildu literatūra
1Zanders, E.D., MacLeod, L. 2018. Presentation Skills for Scientists. A practical guide. Cambridge university press.
2Franks, B. 2022. Creating and delivering an effective Data-Driven Presentation. Wiley.
3Kristapsone S. 2008. Zinātniskā pētniecība studiju procesā. Rīga, SIA B/A Turība.
4Bredberijs, E. 2008. Izcilas prezentācijas prasmes. Rīga: Zvaigzne ABC.
5Kaul, A. 2008. The Effective Presentation. Talk Your Way to Success. Sage publication.
6Your First Research Paper: Learn how to start, structure, write and publish a perfect research paper to get the top mark Kindle Edition by Henry Burton, Kindle Edition, 2020
7Ārvalstu studentiem/For international students:
8Franks, B. 2022. Creating and delivering an effective Data-Driven Presentation. Wiley.
9Kaul, A. 2008. The Effective Presentation. Talk Your Way to Success. Sage publication.
Citi informācijas avoti
1Simple Rules for Making Good Oral Presentations
2Ten simple rules for giving an effective presentation
3Oral Presentation Tips