.
Pētīšanas procesa prezentēšana sporta zinātnē
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:25.10.2024 12:39:50
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_121 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Agita Ābele | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pedagoģijas bakalaura grāds sportā vai profesionālais bakalaura grāds sporta zinātnē. Bakalaura grāds vai augstākā izglītība radniecīgā zinātņu nozarē vai apakšnozarē. | ||||||||
Mērķis: | Pilnveidot maģistrantūras studentu zināšanas, izpratni un prasmes par pētniecības procesa dažādu prezentāciju veidošanas iespējām un pielietošanas iespējām sporta pedagoģijā un sporta zinātnē. Kursa uzdevumi: - Iepazīstināt ar dažādiem sporta zinātnes pētījumu prezentāciju veidiem un to izvēles kritērijiem sporta zinātnē un sporta pedagoģijā. - Apgūt zināšanas par pētniecības rezultātu grafiskajiem attēlošanas rīkiem un statistikas uzskatāmības realizēšanas nosacījumiem. - Pilnveidot analizēšanas, veidošanas un izvērtēšanas prasmes par zinātnisko pētījumu orālās prezentācijas un posteru prezentācijas veidošanu un efektīvas realizēšanas nosacījumiem. - Pilnveidot kompetences par video, audio un citu prezentācijas papildelementu veidošanu un iekļaušanu dažāda veida sporta pētniecības rezultātu prezentācijās. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Dažādi sporta zinātnes pētījumu prezentāciju veidi un to izvēles kritēriji sporta zinātnē un sporta pedagoģijā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Pētniecības rezultātu grafiskās attēlošanas rīki un statistikas uzskatāmība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Posteru prezentācijas veidošana un efektīvas realizēšanas nosacījumi. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
4 | Zinātnisko pētījumu orālās prezentācijas veidošana un efektīvas realizēšanas nosacījumi. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Video, audio un citu prezentācijas papildelementu iekļaušana dažāda veida sporta pētniecības rezultātu prezentācijās. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Pārbaudījums. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Prezentāciju veidu salīdzinošais izvērtējums. Recenzija saskaņā ar kritērijiem. Grafisko un statistisko rezultātu prezentēšana. Piemēru analīze. Posteru prezentācijas veidošana un pašvērtējums. (Patstāvīgais pētījums). Orālās prezentācijas izveidošana un prezentēšana ar video, audio vai kādiem citiem papildementiem. Prezentācija. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Apgūstot studiju kursu, students saņem diferencētu vērtējumu, ko veido visu veikto darbu rezultāti, prezentācijas darbs un aktīva uzstāšanās un diskusijas nodarbībās. Lai saņemtu gala vērtējumu, jāveic 4 patstāvīgie darbi, jāveic zinātniskā pētījuma prezentēšana, sekmīgi jāpiedalās diskusijās nodarbībās un sekmīgi jānokārto zināšanu pārbaudes darbs. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Tiks apgūtas zināšanas: par dažādiem sporta zinātnes pētījumu prezentāciju veidiem, to izstrādes un efektīvas realizēšanas kritērijiem. | ||||||||
Prasmes: | Tiks pilnveidotas prasmes analizēt pētniecības rezultātu grafiskos attēlošanas rīkus un statistikas uzskatāmības iespēju izvēli, konkrēto rezultātu prezentēšanai. | ||||||||
Kompetences: | Tiks pilnveidotas kompetences zinātnisko pētījumu orālo prezentāciju un posteru prezentāciju izstrādē un prezentēšanā, kā arī video, audio un citu prezentācijas papildelementu pielietošanā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Catter, M. 2020. Designing Science Presentations. A visual Guide to Figures, Papers, Slides, Posters, and More. Elsevier science. | ||||||||
2 | Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. 2018. K. Mārtinsones un A. Piperes zin. red. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte. | ||||||||
3 | Scientific Presentation Skills: How to Design Effective Research Posters and Deliver Powerful Academic Presentations, Kindle Edition by Martins Zaumanis, 2022. | ||||||||
4 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
5 | Catter, M. 2020. Designing Science Presentations. A visual Guide to Figures, Papers, Slides, Posters, and More. Elsevier science. | ||||||||
6 | Scientific Presentation Skills: How to Design Effective Research Posters and Deliver Powerful Academic Presentations, Kindle Edition by Martins Zaumanis, 2022. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Zanders, E.D., MacLeod, L. 2018. Presentation Skills for Scientists. A practical guide. Cambridge university press. | ||||||||
2 | Franks, B. 2022. Creating and delivering an effective Data-Driven Presentation. Wiley. | ||||||||
3 | Kristapsone S. 2008. Zinātniskā pētniecība studiju procesā. Rīga, SIA B/A Turība. | ||||||||
4 | Bredberijs, E. 2008. Izcilas prezentācijas prasmes. Rīga: Zvaigzne ABC. | ||||||||
5 | Kaul, A. 2008. The Effective Presentation. Talk Your Way to Success. Sage publication. | ||||||||
6 | Your First Research Paper: Learn how to start, structure, write and publish a perfect research paper to get the top mark Kindle Edition by Henry Burton, Kindle Edition, 2020 | ||||||||
7 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
8 | Franks, B. 2022. Creating and delivering an effective Data-Driven Presentation. Wiley. | ||||||||
9 | Kaul, A. 2008. The Effective Presentation. Talk Your Way to Success. Sage publication. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Simple Rules for Making Good Oral Presentations | ||||||||
2 | Ten simple rules for giving an effective presentation | ||||||||
3 | Oral Presentation Tips |