Pārlekt uz galveno saturu

Modernās vadības teorijas

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:03.10.2024 14:09:47
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_122LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inga Liepiņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas18
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pedagoģijas bakalaura grāds sportā, izglītības zinātņu bakalaurs sportā vai profesionālais bakalaura grāds sporta zinātnē.
Mērķis:
Sniegt studējošajiem padziļinātas zināšanas par vadības teorijām un to izmantošanu. Programmas apguvi noslēdz eksāmens. Kursa uzdevumi: - attīstīt izpratni par modernām vadības teorijām; - veidot prasmi patstāvīga zinātniskā pētījuma izstrādei dažādos vadībzinātnes virzienos; - veidot prasmi analītiski un kritiski vērtēt pētāmo materiālu, integrēt teorētiskās zināšanas pētījuma procesā, atsegt problēmas, ģenerēt un attīstīt jaunas idejas; - veidot prasmi pieņemt objektīvus, pamatotus lēmumus organizācijas darbības sekmēšanai; - attīstīt vadītāja amatam nepieciešamās prasmes un iemaņas.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Vadītājs - uzņēmējs.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
2Vadības posmi un funkcijas.Lekcijas1.00auditorija
3Vadībzinātnes attīstības vēsturiskie aspekti.Lekcijas1.00auditorija
4Mūsdienu vadības teorijas un to klasifikācija un pamatlicēji.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Menedžmenta vide (organizācija, globālā, sociālā, ētiskā vide. Iesaistīto pušu vadīšana u.c.).Lekcijas0.75auditorija
Nodarbības0.75auditorija
6Organizācija, tās struktūra un pārmaiņas organizācijā.Lekcijas0.75auditorija
Nodarbības0.75auditorija
7Vadītāji un komandu veidošana, indivīdu un grupu vadīšanaNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Vadībzinātņu teoriju kritiska analīze, sintēze un izvērtēšana. Sistemātisks literatūras pārskata un prezentācijas sagatavošana. Sociālo, ekonomisko un citu vides aspektu ietekmi uz vadības lēmumu pieņemšanu izpēte un analīze (Diskusija un ieskaite patstāvīgajā darbā). Vadībzinātņu teorijas analīze. Kritiska analīze, sintēze un izvērtēšana (Ieskaite patstāvīgajā darbā). Sistemātisks literatūras pārskats. Veic pētījumu ar sistemātisko literatūras analīzi saistītās pētniecības metodoloģijas elementus (Ieskaite patstāvīgajā darbā). Sagatavo prezentāciju par sistemātiskā pārskata rezultātiem un skaidrot ar pētniecību vai inovatīviem uzdevumiem saistītus jautājumus vadībzinātņu jomā (Ieskaite patstāvīgajā darbā. Pārskata prezentācija).
Vērtēšanas kritēriji:
Lai maģistrants iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēts: - attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, produktīva darbība semināros (20%); - maģistranta veiktie patstāvīgie darbi (50%); - sistemātiskā literatūras pārskata izstrādāšana un aizstāvēšana (30%). Gala vērtējums ietver eksāmena vērtējumu (līdz 50% no gala vērtējuma), individuālo, grupas darbu, seminārnodarbību, referātu u.c. pārbaudes veidu vērtējumu, kurā studējošais demonstrē: - zināšanas modernās vadības teorijās un to izmantošanas jomās; - prasmi iegūt, apkopot, apstrādāt un analizēt un salīdzināt informāciju, kas saistīta ar vadības teoriju problemātiku; - prasmi izmantot teorētiskos instrumentus un metodes vadības problēmas oriģinālai risināšanai; - prasmi prezentēt pētījumu rezultātus un tos pamatot. Par studiju kursa apguvi students saņem diferencētu vērtējumu 10 baļļu skalā. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Vērtējumu ballēs students saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, produktīva darbība seminārā, pārbaudījums, attieksme, individuālās attīstības dinamikā).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Sekmīga kursa apguve dod iespēju studentam patstāvīgi vadīt organizāciju, jo studenti spēs: - izprast moderno vadības teoriju attīstības tendences; - izprast moderno vadības teorijas un to izmantošanas jomas.
Prasmes:Sekmīga kursa apguve dod iespēju studentam patstāvīgi vadīt organizāciju, jo studenti spēs: - demonstrēt prasmi iegūt, apkopot, apstrādāt un analizēt un salīdzināt informāciju, kas saistīta ar vadības teoriju problemātiku.
Kompetences:Sekmīga kursa apguve dod iespēju studentam patstāvīgi vadīt organizāciju, jo studenti spēs: - demonstrēt prasmi izmantot teorētiskos instrumentus un metodes vadības problēmas oriģinālai risināšanai; - demonstrēt prasmi prezentēt pētījumu rezultātus un tos pamatot.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Certo, S.C., Certo S.T. Modern Management: Concepts and Skills (What's New in Management) 15th Edition. UK: Pearson.- 576.p.
2Mathu, R. (2019) Principles and Theories in Modern Management. Independently published. - 64.lpp.
Papildu literatūra
1Caune, J. (2008) Stratēģiskā vadīšana R.: Lidojošā zivs, 384 lpp.
2Adizess, I., K. (2021) Tiecoties pēc uzplaukuma. R.: Zvaigzne ABC, 288.lpp.
3Adizess, I.,K. (2018) Prasmīga pārmaiņu vadība. Ievads organizāciju terapijā. R.: Zvaigzne ABC, 336.lpp.
4Šarmers, K.,O. (2018) U teorija. Vadība no topošās nākotnes. R.: Zvaigzne ABC, 448.lpp.
5Johnson, O. (2020) A Modern Approach to Entrepreneurship and Small Business Management. UK: ‎ Willford Press, 230 p.
6Griffin, R.W. (2016) Management. 12th Ed. Cengage Learning, 720 pp.
7Praude, V. (2012) Menedžments. 1.grāmata. Rīga: Burtene, 498 lpp.
8Praude, V. (2012) Menedžments. 2.grāmata. Rīga: Burtene, 306 lpp.