.
Modernās vadības teorijas
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:03.10.2024 14:09:47
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_122 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inga Liepiņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 18 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pedagoģijas bakalaura grāds sportā, izglītības zinātņu bakalaurs sportā vai profesionālais bakalaura grāds sporta zinātnē. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt studējošajiem padziļinātas zināšanas par vadības teorijām un to izmantošanu. Programmas apguvi noslēdz eksāmens. Kursa uzdevumi: - attīstīt izpratni par modernām vadības teorijām; - veidot prasmi patstāvīga zinātniskā pētījuma izstrādei dažādos vadībzinātnes virzienos; - veidot prasmi analītiski un kritiski vērtēt pētāmo materiālu, integrēt teorētiskās zināšanas pētījuma procesā, atsegt problēmas, ģenerēt un attīstīt jaunas idejas; - veidot prasmi pieņemt objektīvus, pamatotus lēmumus organizācijas darbības sekmēšanai; - attīstīt vadītāja amatam nepieciešamās prasmes un iemaņas. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Vadītājs - uzņēmējs. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
2 | Vadības posmi un funkcijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Vadībzinātnes attīstības vēsturiskie aspekti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Mūsdienu vadības teorijas un to klasifikācija un pamatlicēji. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Menedžmenta vide (organizācija, globālā, sociālā, ētiskā vide. Iesaistīto pušu vadīšana u.c.). | Lekcijas | 0.75 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.75 | auditorija | |||||||
6 | Organizācija, tās struktūra un pārmaiņas organizācijā. | Lekcijas | 0.75 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.75 | auditorija | |||||||
7 | Vadītāji un komandu veidošana, indivīdu un grupu vadīšana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Vadībzinātņu teoriju kritiska analīze, sintēze un izvērtēšana. Sistemātisks literatūras pārskata un prezentācijas sagatavošana. Sociālo, ekonomisko un citu vides aspektu ietekmi uz vadības lēmumu pieņemšanu izpēte un analīze (Diskusija un ieskaite patstāvīgajā darbā). Vadībzinātņu teorijas analīze. Kritiska analīze, sintēze un izvērtēšana (Ieskaite patstāvīgajā darbā). Sistemātisks literatūras pārskats. Veic pētījumu ar sistemātisko literatūras analīzi saistītās pētniecības metodoloģijas elementus (Ieskaite patstāvīgajā darbā). Sagatavo prezentāciju par sistemātiskā pārskata rezultātiem un skaidrot ar pētniecību vai inovatīviem uzdevumiem saistītus jautājumus vadībzinātņu jomā (Ieskaite patstāvīgajā darbā. Pārskata prezentācija). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Lai maģistrants iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēts: - attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, produktīva darbība semināros (20%); - maģistranta veiktie patstāvīgie darbi (50%); - sistemātiskā literatūras pārskata izstrādāšana un aizstāvēšana (30%). Gala vērtējums ietver eksāmena vērtējumu (līdz 50% no gala vērtējuma), individuālo, grupas darbu, seminārnodarbību, referātu u.c. pārbaudes veidu vērtējumu, kurā studējošais demonstrē: - zināšanas modernās vadības teorijās un to izmantošanas jomās; - prasmi iegūt, apkopot, apstrādāt un analizēt un salīdzināt informāciju, kas saistīta ar vadības teoriju problemātiku; - prasmi izmantot teorētiskos instrumentus un metodes vadības problēmas oriģinālai risināšanai; - prasmi prezentēt pētījumu rezultātus un tos pamatot. Par studiju kursa apguvi students saņem diferencētu vērtējumu 10 baļļu skalā. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Vērtējumu ballēs students saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, produktīva darbība seminārā, pārbaudījums, attieksme, individuālās attīstības dinamikā). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīga kursa apguve dod iespēju studentam patstāvīgi vadīt organizāciju, jo studenti spēs: - izprast moderno vadības teoriju attīstības tendences; - izprast moderno vadības teorijas un to izmantošanas jomas. | ||||||||
Prasmes: | Sekmīga kursa apguve dod iespēju studentam patstāvīgi vadīt organizāciju, jo studenti spēs: - demonstrēt prasmi iegūt, apkopot, apstrādāt un analizēt un salīdzināt informāciju, kas saistīta ar vadības teoriju problemātiku. | ||||||||
Kompetences: | Sekmīga kursa apguve dod iespēju studentam patstāvīgi vadīt organizāciju, jo studenti spēs: - demonstrēt prasmi izmantot teorētiskos instrumentus un metodes vadības problēmas oriģinālai risināšanai; - demonstrēt prasmi prezentēt pētījumu rezultātus un tos pamatot. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Certo, S.C., Certo S.T. Modern Management: Concepts and Skills (What's New in Management) 15th Edition. UK: Pearson.- 576.p. | ||||||||
2 | Mathu, R. (2019) Principles and Theories in Modern Management. Independently published. - 64.lpp. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Caune, J. (2008) Stratēģiskā vadīšana R.: Lidojošā zivs, 384 lpp. | ||||||||
2 | Adizess, I., K. (2021) Tiecoties pēc uzplaukuma. R.: Zvaigzne ABC, 288.lpp. | ||||||||
3 | Adizess, I.,K. (2018) Prasmīga pārmaiņu vadība. Ievads organizāciju terapijā. R.: Zvaigzne ABC, 336.lpp. | ||||||||
4 | Šarmers, K.,O. (2018) U teorija. Vadība no topošās nākotnes. R.: Zvaigzne ABC, 448.lpp. | ||||||||
5 | Johnson, O. (2020) A Modern Approach to Entrepreneurship and Small Business Management. UK: Willford Press, 230 p. | ||||||||
6 | Griffin, R.W. (2016) Management. 12th Ed. Cengage Learning, 720 pp. | ||||||||
7 | Praude, V. (2012) Menedžments. 1.grāmata. Rīga: Burtene, 498 lpp. | ||||||||
8 | Praude, V. (2012) Menedžments. 2.grāmata. Rīga: Burtene, 306 lpp. |