.
Pielāgoto fizisko aktivitāšu specialista Pedagoģiskā prakse
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:13.06.2024 09:35:11
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_161 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 16.00 | ECTS: | 24.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inta Bula-Biteniece | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Visi vispārizglītojošie studiju kursi, nozares konkrētās profesijas Studiju kursi, nozares obligātie Studiju kursi un nozares izvēles kursi. | ||||||||
Mērķis: | Sekmēt kvalificēta un radoša PFA skolotāja izglītošanu, veicinot teorētisko zināšanu saikni ar praktisko darbību, sekmējot profesionālās kompetences veidošanos. Dot iespēju pilnveidot topošā PFA pedagoga kompetences profesionālajai darbībai, prasmes un spējas darboties ar audzēķņiem ar speciālajām vajadzībām. Sekmēt inovatīvas izglītošanās un audzināšanas formas, īstenojot caurviju prasmes, veselību un drošumspēju pedagoģiskajā procesā pilsoniskās audzināšanas jomā. | ||||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgais darbs un kritēriji: 1) 1. septembra runas prezentācija un uzstāšanās. 2) 3 raksti par izglītības problēmām publiskā telpā. 3) 3 publiski apmeklēti pasākumi (teātra izrāde, izstāde, sporta pasākums). 4) Pēc Gardnera izveidots fizisko aktivitāšu kopums (8 vingrinājumi), daudzveidīgo spēju sekmēšanai. Fiziskās aktivitātes mērķis, mērķauditorija, apraksts, grafisks zīmējums. 5) Mans grāmatu plaukts + anotācija. Grāmatām norādīts – autors, nosaukums, izdevniecība, izdošanas gads, lpp. skaits. Literatūras katalogs alfabēta secībā. Prakses aizstāvēšana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Patstāvīgā darba vērtēšana: 1 p.- Ieraksti veikti formāli; 2 p. - Ieraksti veikti pēc pievienotā parauga bez personīgā skatījuma; 3 p. - Ieraksti veikti, analizēti un izdarīti secinājumi. Vērošanas daļa (2 nedēļas): 6) Iestādē redzētā un dzirdētā konspekts. 7) Sporta un veselības stundas vērojums. 8) Katras dienas rezumējums. 9) Galda spēle „Skolotājs, kurš bīstamāks par datoru”. 10) Skolotāju ētikas kodekss. 11) Pirms prakses vīzija. 12) Fiziskās aktivitātes apraksts. Ieskaites nodarbības, Sižetiskā šķēršļu joslas, Sizētiskā nodarbības vadīšana, pedagoģiskās prasmes: 1 p.: - Stundas uzdevumi, saturs, metodes un vadīšana tikai daļēji atbilsts audzēkņu vecumam, sagatavotībai un speciālās pamatizglītības programmas prasībām. - Stundas vieta daļēji sagatavota. - Ne vienmēr pārdomāta audzēkņa drošība stundā. - Stundas plānā ir terminoloģiskas kļūdas. - Stundas līdzekļu (vingrinājumu) izvēle nav daudzveidīga. - Nav samērīgi izplānotas stundas daļas. - Pārkārtošanās citu uzdevumu veikšanai ne vienmēr racionāla. - Skolotājs saskarsmē ar skolēniem jūtas nedroši. 2 p.: - Stundas uzdevumi, saturs, metodes un vadīšana, gandrīz atbilst audzēkņa vecumam, sagatavotībai un speciālās pamatizglītības programmas prasībām. - Stundas vieta daļēji sagatavota. - Skolotājs centies pārdomāt audzēkņu drošību stundā. - Stundas plānā vēl arvien ir terminoloģiskas kļūdas. - Stundas līdzekļu (vingrinājumu) izvēle kļūst daudzveidīgāka. - Skolotājs cenšas izplānot laiku visām stundas daļām. - Pārkārtošanās citu uzdevumu veikšanai kļūst racionālāka. - Skolotājs saskarsmē ar skolēniem jūtas droši. - Skolotāja profesionālā valoda un stāja uzlabojas. 3 p.: - Stundas uzdevumi, saturs, metodes un vadīšana, pilnībā atbilsts audzēkņa vecumam, sagatavotībai un standarta prasībām. - Stundas vieta un inventārs sagatavots. - Stundā pilnībā tiek ievērota audzēkņu drošība. - Stundas plānā vēl arvien ir dažas terminoloģiskas kļūdas. - Stundas līdzekļu (vingrinājumu) izvēle ir pietiekami daudzveidīga. - Skolotājam izdodas racionāli izplānot laiku visās stundas daļās. - Pārkārtošanās citu uzdevumu veikšanai ir racionāla. - Skolotāja profesionālā valoda, stāja un stundas vadīšanas stils gandrīz atbilst pedagoga profesijas standarta prasībām. 4 p.: - Stundas uzdevumi, saturs, metodes un vadīšana, pilnībā atbilst audzēkņa vecumam, sagatavotībai un speciālās pamatizglītības programmas prasībām. - Stundai sagatavota vieta, ir daudzveidīgs inventārs. - Audzēķni zina, izprot un ievēro drošību stundā. - Stundas plānā praktiski nav terminoloģiskas kļūdas. - Stundas līdzekļi (vingrinājumi) ir izvēlēti daudzveidīgi visās stundas daļās, visā stundā. - Stundas laiks izmantots racionāli, izmantots muzikāls pavadījums. - Pārkārtošanās uzdevumu veikšana ir pilnībā racionāla, viens nostādījuma veids kalpo par sākuma stāvokli cita uzdevuma uzsākšanai. - Skolotāja gatavošanās stundai, profesionālā valoda, stāja un stundas vadīšanas stils ir atbilstošs humānās pedagoģijas pamatprincipiem. 5 p.: - Iekļauti visi kritēriji, kuri atbilst 4 punktiem, bet katrā stundas daļā ir piemēroti inovatīvi risinājumi. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Izprot skolotāja profesijas misiju. 2. Formulē atvērtus, uz izziņu vērstus jautājumus personiskā pieredzē ar sporta izglītību saistītās situācijās. 3. Vienkāršu informāciju salīdzina, interpretē, novērtē, savieno un grupē pēc dotajiem kritērijiem. Meklē pārbaudītus faktus, pats tos pārbauda. 4. Patstāvīgi izvirza vairākus mācīšanās mērķus un plāno savu praktisko darbību, kā tos īstenot gan vienatnē, gan grupā. | ||||||||
Prasmes: | 5. Apgūst vērošanas prasmes un tehnoloģiju, lai vadītu mācīšanās procesu sporta un veselības nodarbībās. 6. Nosauc un definē atšķirības dažāda tipa Studiju iestādēs sporta izglītībā. 7. Analizē un diskutē par dažāda tipa Studiju iestādēm un sporta un veselības skolotāju darbību. 8. Plāno un īsteno praktiski jēgpilnas sporta un veselības nodarbības atbilstoši normatīvajam regulējumam PFA. 9. Veido fiziski emocionālu drošu attīstošu un iekļaujošu vidi. 10. Piedāvā daudzveidīgus uzdevumus PFA sporta un veselības nodarbībās atbilstīgi audzēkņu sagatavotībai un veselībai. 11. Rosina domāt un dod audzēkņiem iespēju pašiem plānot, uzraudzīt un izvērtēt savu mācīšanās procesu iespēju robežās. | ||||||||
Kompetences: | 12. Nosaka kustību apguves robežas, sniedz efektīvu atgriezenisko saiti individuāli katram audzēknim. Veido snieguma parametrus un kritērijus katram audzēknim individuāli. 13. Pilnveido savas profesionālas prasmes un iemaņas, sadarbojoties ar kolēģiem un administrāciju, audzēkņu mācīšanās atbalstam. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York: McGraw Hill. | ||||||||
2 | Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics. | ||||||||
3 | Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill |