.
Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:27.06.2024 08:52:04
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_165 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inta Bula-Biteniece | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 12 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 24 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējā vidējā izglītība. | ||||||||
Mērķis: | Mērķis sekmēt studentu profesionālās kompetences attīstību mācīšanas un mācīšanās organizācijā un vadībā dažādības kontekstā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pedagoģijas attīstības tendences. Pedagoģijas ideju vēsture. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Mācību teorijas. Mācību procesa plānošana un īstenošana. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
3 | Iekļaujoša izglītība. Iekļaujošas vides veidošana. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
4 | Bērna individuālo vajadzību izpēte un identificēšana. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
5 | Daudzveidīgas Studiju metodes un paņēmieni. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Bērna snieguma vērtēšana un atgriezeniskās saites sniegšana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Sadarbība ar kolēģiem un vecākiem. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Izglītības iestādes izpēte. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Lekcijas, praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, semināri, Studiju ekskursijas, pārbaudījumi, gala pārbaudījums – eksāmens: Praktisko situāciju risināšana, kas paredz Studiju modulī apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču demonstrēšanu. Rezultātu prezentēšana. Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai Studiju darba grupās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām un pārbaudījumiem, studē ar kursa tēmām saistīto zinātnisko un metodisko literatūru un veic tās analīzi, izstrādā un prezentē patstāvīgos darbus. I patstāvīgais darbs: Pedagoģijas avotu izpēte. Studenti izvēlas un analizē pedagoģijas avotus, piemēram, tautasdziesmas, identificējot Studiju un audzināšanas ideālus, mērķus, metodes un tās salīdzina ar mūsdienu pedagoģijas mērķiem, metodēm utt. II patstāvīgais darbs: Izvēlās un analizē vienu zinātnisku rakstu par izglītības attīstības tendencēm 21.gs. Izstrādā prezentāciju, kuru prezentē semināra laikā. III patstāvīgais darbs: Studiju teoriju kritiska izvērtēšana atbilstoši kompetenču pieejai. Studiju stundas modelēšana. Stundas plāna pašnovērtēšana. Stundas plānu savstarpējā vērtēšana. IV patstāvīgais darbs: Sadarbojoties grupā, analizē un izvērtē labās prakses piemērus iekļaujošas vides radīšanai izglītības iestādē. Studenti izvirza iekļaujošas izglītības vides novērtēšanas kritērijus, pēc izvirzītajiem kritērijiem izpēta konkrētas izglītības iestādes (pēc studentu brīvas izvēles) reālo situāciju. Seminārā prezentē iegūtos rezultātus. V patstāvīgais darbs: Izvirza Studiju mērķi, formulē sasniedzamos rezultātus, izvēlas atbilstošas Studiju metodes rezultātu sasniegšanai, savu izvēli pamato. Novada 15min nodarbību, izmantojot izvēlētās Studiju metodes. VI patstāvīgais darbs: Izveido rubrikas bērnu snieguma un/vai caurviju prasmju vērtēšanai un pasšvērtēšanai. VII patstāvīgais darbs: Strādājot grupās, izpēta trīs pasaules valstu pieredzi sadarbībā ar kolēģiem un bērnu vecākiem organizēšanā izglītības iestādē. Veic reālās dzīves situāciju izglītības iestādēs apkopošanu un izpēti. Izstrādā konkrētus ieteikumus/rekomendācijas sadarbības veicināšanai izglītības iestādē. VIII patstāvīgais darbs: Intervē divus pedagogus par viņu pieredzi atgriezeniskās saites sniegšanā un bērnu snieguma vērtēšanā. Iegūtos rezultātus prezentē un apspriež seminārā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Aktīva līdzdalība lekcijās/semināros (40%) 2. Pedagoģisko prasmju demonstrējums modelētā pedagoģiskā situācijā un gadījumu izpētē (20%) 3. Eksāmens. Savu profesionālo prasmju un pedagoģiskās kompetences izvērtējums un to tālākas pedagoģiskās karjeras attīstības plāna izstrāde. (40%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Iekļaujošas, bērncentrētas, drošas, ergonomiskas un attīstošas Studiju vides veidošanas likumsakarības. 2. Studiju procesa plānošana, īstenošana un bērnu snieguma vērtēšana. 3. Pedagoģijas vēstures un zinātnes aktualitātes un jaunākie pētījumi izglītībā. | ||||||||
Prasmes: | 4. Noteikt aktuālus izglītības problēmu cēloņus ikdienas darbā un plānot mērķtiecīgu to risinājumu. 5. Paust konstruktīvu attieksmi, diskutēt par pedagoģiskās darbības ieguldījumu bērnu dzīves kvalitātes uzturēšanā, demonstrējot sadarbības un komunikācijas prasmes. | ||||||||
Kompetences: | 6. Identificēt bērnu individuālās vajadzības un izvirzīt konkrētus sasniedzamos mācīšanās mērķus, definēt sasniedzamos rezultātus, izvēlēties Studiju metodes un plānot starpdisciplināru, individualizētu un personalizētu Studiju procesu. 7. Veidot skaidrus snieguma un izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus. 8. Analizēt mācīšanās rezultātus un sekot bērna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Oliņa, Z., Namsone, D., France, I. et al. (2018). Mācīšanās lietpratībai. Latvijas Universitāte. | ||||||||
2 | Fullan, M. (2018). Deep learning: engage the world, change the world. Thousand Oaks, California USA | ||||||||
3 | Jolliffe,W., & Waugh, B. (2017). NQT: The Beginning Teacher’s guide to Outstanding practice. Sage Publications LTd. | ||||||||
4 | Lange, J., Burroughs - Lange, S. (2017). Learning to be a Teacher. Sage Publications LTd. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Blair, E.J., Medina, Y. (2016). The Social Foundations Reader: Critical Essays on Teaching, Learning and Leading in the 21st Century. Peter Lang, Berlin. | ||||||||
2 | Cottrell, S. (2013). The Study Skills Handbook. 4th ed. Palgrave Macmillan | ||||||||
3 | Magana, S. (2017). Disruptive Classroom Technologies: A Framework for Innovation in Education. SAGE | ||||||||
4 | Tate, M. L. (2015). Formative Assessment in a Brain-Compatible Classroom: How Do We Really Know They're Learning? Learning Sciences Internationa USA | ||||||||
5 | Tomlinson, C.A. (2017). How to Differentiate Instruction in Academically Diverse Classrooms. 3rd Edition 3rd ed. ASCD, Alexandria VA USA | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | VISC īstenotā projekta “Kompetenču pieeja Studiju saturā” mājas lapa | ||||||||
2 | VISC mājas lapa | ||||||||
3 | Ministru kabineta noteikumi Nr. 747 (27.11.2018.) Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem. | ||||||||
4 | Ministru kabineta noteikumi Nr. 480 (15.07. 2016.) Izglītojamo audzināšanas vadlīnijas un informācijas, Studiju līdzekļu, materiālu un Studiju un audzināšanas metožu izvērtēšanas kārtība. |