.
Izglītības psiholoģija pedagogiem
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 08:28:11
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_166 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 3.33 | ECTS: | 5.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Pedagoģija; Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Žermēna Vazne | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 7 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 14 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 30 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējā vidējā izglītība. | ||||||||
Mērķis: | Apgūt galvenās izglītības psiholoģijas teorētiskos jautājumus, saistot teoriju ar pedagogu praktisko darbību izglītības iestādē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads izglītības psiholoģijas problemātikā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Bērna personības intraplāns: atmiņas un uzmanības attīstība. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Bērna personības intraplāns: psihisko izziņas procesu attīstība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Bērna personība un individuālās atšķirības. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Bērnu mācīšanās motivācija un tās veicināšana. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Mācīšanās motivācijas kontekstuālie faktori un pedagoga loma mācīšanās motivācijas veicināšanā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Individuāli tipoloģiskās īpatnības. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
8 | Savstarpējo attiecību sistēmas. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
9 | Pedagoģiskā saskarsme. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
10 | Sociālā percepcija un konflikti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
11 | Grāmatu apskats. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
12 | Izglītības psiholoģijas tēmas prezentācija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Studentu uzstāšanās ar grāmatu apskatiem (6 stundas). 2. Studentu uzstāšanās ar izvēlētās pedagoģiskās psiholoģijas tēmas prezentācijām (6 stundas). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Pārbaudījums. Grāmatu apskatu novērtēšana – 30% no gala atzīmes 2. Pārbaudījums. Izvēlētās pedagoģiskās psiholoģijas tēmas prezentācijas novērtēšana – 30% no atzīmes 3. Noslēguma tests 40% no gala atzīmes. Kopvērtējums ir summatīvs. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Analizē, formulē, izskaidro, atpazīst, apraksta, attēlo, salīdzina bērnu, pusaudžu, jauniešu kognitīvās attīstības īpatnības un to sakarības klasisko atziņu skatījumā. 2. Kategorizē motīvus bērna psihosociālās attīstības kontekstā. 3. Izprot formālo un neformālo savstarpējo attiecību sistēmu mazajās grupās. | ||||||||
Prasmes: | 4. Salīdzina un kritiski izvērtē klasisko teoriju atzinumus ar mūsdienu pētījumiem attīstības psiholoģijā. 5. Demonstrē prasmi analizēt Studiju procesu un pedagoga personības profesionālos un personīgos aspektus. 6. Prot lietot konfliktsituāciju diagnosticējošo instrumentāriju un to risināšanas metodikas. | ||||||||
Kompetences: | 7. Analizē notikumus, raksturo bērnu vai grupas uzvedību. 8. Novērtē izglītojamo individuālās attīstības un mācīšanās vajadzības, savas kognitīvās, sociālās un emocionālās kompetences un to iespējamo mijiedarbību pedagoģiskajā procesā. 9. Novērtē bērnu mācīšanās un saskarsmes grūtības biheiviorālo, kognitīvo un sociāli kognitīvo aspektu kontekstā un sniedz priekšlikumus to risināšanai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Geidžs, N. L., & Berliners, D. C. (1999). Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC. | ||||||||
2 | Slavin, R.E. (2018). Educational Psychology: Theory and Practice. 12th Ed. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Holt, J. (2017). How Children Learn, 50th anniversary edition. | ||||||||
2 | Steege, M.W. etc. (2019). Conducting School-Based Functional Behavioral Assessments. A Practitioner's Guide (The Guilford Practical Intervention in the Schools Series) 3rd Ed. | ||||||||
3 | McCaffrey, T. (2019). Infinite Learning Diversity: Uncovering the Hidden Talents of Our Students. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | British Journal of Educational Psychology. Published by The British Psychological Society | ||||||||
2 | Educational Psychology. An International Journal of Experimental Educational Psychology. Carfax Publishing. | ||||||||
3 | Journal of Educational Psychology. Published by the APA. | ||||||||
4 | Contemporary Educational Psychology. Elsevier. |