Pārlekt uz galveno saturu

Izglītības psiholoģija pedagogiem

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 08:28:11
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_166LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:3.33ECTS:5.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Pedagoģija; Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Žermēna Vazne
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas24
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)7Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas14
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas30
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārējā vidējā izglītība.
Mērķis:
Apgūt galvenās izglītības psiholoģijas teorētiskos jautājumus, saistot teoriju ar pedagogu praktisko darbību izglītības iestādē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads izglītības psiholoģijas problemātikā.Lekcijas1.00auditorija
2Bērna personības intraplāns: atmiņas un uzmanības attīstība.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Bērna personības intraplāns: psihisko izziņas procesu attīstība.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
4Bērna personība un individuālās atšķirības.Lekcijas2.00auditorija
5Bērnu mācīšanās motivācija un tās veicināšana.Lekcijas2.00auditorija
6Mācīšanās motivācijas kontekstuālie faktori un pedagoga loma mācīšanās motivācijas veicināšanā.Nodarbības1.00auditorija
7Individuāli tipoloģiskās īpatnības.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
8Savstarpējo attiecību sistēmas.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
9Pedagoģiskā saskarsme.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
10Sociālā percepcija un konflikti.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
11Grāmatu apskats.Nodarbības2.00auditorija
12Izglītības psiholoģijas tēmas prezentācija.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. Studentu uzstāšanās ar grāmatu apskatiem (6 stundas). 2. Studentu uzstāšanās ar izvēlētās pedagoģiskās psiholoģijas tēmas prezentācijām (6 stundas).
Vērtēšanas kritēriji:
1. Pārbaudījums. Grāmatu apskatu novērtēšana – 30% no gala atzīmes 2. Pārbaudījums. Izvēlētās pedagoģiskās psiholoģijas tēmas prezentācijas novērtēšana – 30% no atzīmes 3. Noslēguma tests 40% no gala atzīmes. Kopvērtējums ir summatīvs.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Analizē, formulē, izskaidro, atpazīst, apraksta, attēlo, salīdzina bērnu, pusaudžu, jauniešu kognitīvās attīstības īpatnības un to sakarības klasisko atziņu skatījumā. 2. Kategorizē motīvus bērna psihosociālās attīstības kontekstā. 3. Izprot formālo un neformālo savstarpējo attiecību sistēmu mazajās grupās.
Prasmes:4. Salīdzina un kritiski izvērtē klasisko teoriju atzinumus ar mūsdienu pētījumiem attīstības psiholoģijā. 5. Demonstrē prasmi analizēt Studiju procesu un pedagoga personības profesionālos un personīgos aspektus. 6. Prot lietot konfliktsituāciju diagnosticējošo instrumentāriju un to risināšanas metodikas.
Kompetences:7. Analizē notikumus, raksturo bērnu vai grupas uzvedību. 8. Novērtē izglītojamo individuālās attīstības un mācīšanās vajadzības, savas kognitīvās, sociālās un emocionālās kompetences un to iespējamo mijiedarbību pedagoģiskajā procesā. 9. Novērtē bērnu mācīšanās un saskarsmes grūtības biheiviorālo, kognitīvo un sociāli kognitīvo aspektu kontekstā un sniedz priekšlikumus to risināšanai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Geidžs, N. L., & Berliners, D. C. (1999). Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC.
2Slavin, R.E. (2018). Educational Psychology: Theory and Practice. 12th Ed.
Papildu literatūra
1Holt, J. (2017). How Children Learn, 50th anniversary edition.
2Steege, M.W. etc. (2019). Conducting School-Based Functional Behavioral Assessments. A Practitioner's Guide (The Guilford Practical Intervention in the Schools Series) 3rd Ed.
3McCaffrey, T. (2019). Infinite Learning Diversity: Uncovering the Hidden Talents of Our Students.
Citi informācijas avoti
1British Journal of Educational Psychology. Published by The British Psychological Society
2Educational Psychology. An International Journal of Experimental Educational Psychology. Carfax Publishing.
3Journal of Educational Psychology. Published by the APA.
4Contemporary Educational Psychology. Elsevier.