Pārlekt uz galveno saturu

Infekcijas slimības

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.08.2024 12:17:20
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_194LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris; Rehabilitācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Gunta Stūre
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)7Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas14
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Apgūti iepriekšējie programmas studiju kursi.
Mērķis:
Sniegt studentiem teorētiskās un praktiskās zināšanas par infektoloģiju kā medicīnas nozari, par infekcijas slimību epidemioloģijas pamatprincipiem, infekcijas slimību izpausmēm, diagnostiku un ārstēšanu, par sabiedrības veselībai nozīmīgu mikroorganismu un parazītu ierosinātu slimību profilakses un izplatības ierobežošanas principiem, infekcijas slimību specifisko profilaksi. Izprast fizioterapijas nozīmi un dažādu metožu pielietojumu dažādu infkecijas slimību gadījumos, ievējoto un nodrošinot pasšaizsardzību. Uzdevumi: 1. Spēt klasificēt infekcijas slimības pēc to izplatības cēļiem un novērtēt apdraudējumu sabiedrības veselībai Latvijā un pasaulē; 2. Atpazīt raksturīgos infekcijas slimību simptomus, zināt vispārējos diagnostikas principus un ārstēšanu; 3. Zināt infekcijas slimību epidemioloģijas pamatus, aktivitātes , ka ierobežo infekcijas slimības izplatību dažādos attīstības etapos; 4. Saprast fizioterapijas lomu un vietu infekcijas slimību kontekstā; 5. Izvēlēties vispiemērotākās fizioterapijas metodes un laiku to realizēšanai konkrētu infekcijas lsimību kontekstā. 6. Spēt sniegt pirmo palīdzību – slimības ierobežošanas un ārstēšanas kontekstā savas kompetences ietvaros. 7. Saprast specifiskās profilakses nozīmi un nodrošināt pašaizsardzību strādājot ar infekcijas slimību pacientu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads infektoloģijā un epidemioloģijā- definīcijas, infekciju slimību aktualitāte pasaulē, Latvijā. Epidemiloģiskā procesa sastāvdaļasLekcijas1.00auditorija
Nodarbības0.50auditorija
2Ievads epidemioloģjā, infekcijas slimību diagnostikas un ārstēšanas principi.Specifskaā profilakse - vakcinācijaLekcijas1.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
3Ērču pārnestas infekciju slimības- ērču encefalīts, laimborelioze, erlihiozeLekcijas1.00auditorija
Nodarbības0.50auditorija
4Gaisa pilienu infekcijas- gripa u.c. akūtas respiratoras slimībasLekcijas1.00auditorija
Nodarbības0.50auditorija
5Zarnu infekcijas, parazitāras slimībasLekcijas1.00auditorija
Nodarbības0.50auditorija
6HIV/AIDS infekcijaLekcijas1.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads infektoloģijā un epidemioloģijā- definīcijas, infekciju slimību aktualitāte pasaulē, Latvijā. Epidemiloģiskā procesa sastāvdaļasLekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
2Ievads epidemioloģjā, infekcijas slimību diagnostikas un ārstēšanas principi.Specifskaā profilakse - vakcinācijaLekcijas1.00auditorija
Nodarbības0.50auditorija
3Ērču pārnestas infekciju slimības- ērču encefalīts, laimborelioze, erlihiozeLekcijas1.00auditorija
Nodarbības0.50auditorija
4Gaisa pilienu infekcijas- gripa u.c. akūtas respiratoras slimībasLekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
5Zarnu infekcijas, parazitāras slimībasLekcijas1.00auditorija
Nodarbības0.50auditorija
6HIV/AIDS infekcijaLekcijas1.00auditorija
Nodarbības0.50auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Gatavoties par tēmām: gatavoties iknedēļas lekcijām- nodarbībām par konkrētām tēmām, sagatavot atbildes- mutisku prezentāciju - fizioterapijas metožu pielietojums pacientiem ar ērču encefalītu, Laimboreliozi, poliomielītu, stingumkrapjiem, botulismu, HIV/AIDS oportūnistiskām infekcijām. Gatavoties pārbaudījumam.
Vērtēšanas kritēriji:
Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc punktu sistēmas. Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 ballu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm, lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs ir: ● Jābūt nodarbību apmeklējumam lielākam par 85%, ja apmeklējums neatbilst prasībām studenta gala vērtējumu samazina par 1 balli vai students izstrādā patstāvīgo darbu par kavētām lekcijām/seminaru( power point prezentāciju). ● Jāiegūst noteikts punktu skaits (atbilstoši studiju kursā paredzēto pārbaudījumu skaitam) ● Lai studiju kursā students saņemtu gala vērtēju, studiju kursā paredzētajiem pārbaudījumiem ir jābūt nokārtotiem sekmīgi un paredzētajā laikā. ● Galīgais vērtējums:beidzoties studiju kursam, tiek izlikts ņemot par pamatu divus vērtējumus – multitestu atbilžu vērtējums un vērtējums par patstāvīgo darbu. ● Papildus punktus kopējam vērtējumam students var iegūt , ja 100% apmeklējis visas lekcijas/seminārus , par aktīvu darbu semināru laikā, par oriģinālu patstāvīgo darbu.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti zinās infekcijas slimību klasifikāciju pēc to izplatības.
Prasmes:Studenti iegūst prasmes un spēs izstrādāt epidemioloģijas plānu infekcijas slimību ierobežošanā, profesionāli sadarboties ar ārstniecības personām un veselības aprūpes organizētājiem infekcijas slimību ierobežošanas un veselības veicināšanas jomā, ievērojot medicīnas ētikas normas un respektējot pacientu tiesības.
Kompetences:Studenti iegūst kompetenci pielietot infekcijas slimību kursā iegūtās zināšanas fizioterapijas praksē - atpazīt slimības simptomus, zinās rīcības plānu slimības ierobežošanā, kā arī analītiski diskutēt ar veselības aprūpes speciālistiem un nespeciālistiem.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11. Baltiņš M. Lietišķā epidemioloģija. Rīga: Zinātne; 2003.
22. Brila A. Infekcijas slimību epidemioloģija. Rīga: Nacionālais apgāds; 2008.
33. Vīksna L. Infekcijas slimības. Rīga: Medicīnas apgāds; 2011.
44. Vīksna L. Vakcinācija:aktīvā specifiskā imūnprofilakse. Rīga: Nacionālais apgāds; 2008.
55. Mandell G.L., Bennett H.E., Dolin R. Mandell, Douglas and Bennett’s principles and practice of infectious disease. 7th ed. Philadelphia: Churchill Livingstone Elsevier, 2010.
66. Mark.H.Beers, Robert S.Porter, Thomas V.Jones, Justin L.Kaplan- The Merck manual of diagnosis and therapy.198. edition
Papildu literatūra
11. Vakcinācija. Imūnsistēma. Antimikrobiskā infekciju profilakse. Ivars Mazjānis, Edgars Tirāns, 2002.
22. Infekcijas slimības 2.izdevums. Ivars Mazjānis, Edgars Tirāns, 2006.
33. I.Paudere u.c. Medicīniskās aprūpes rokasgrāmata. Rīga, Jumava, 2001.
44. Vīksna L. Ceļotāja veselības rokasgrāmata. Rīga: Nacionālais apgāds, 2002.
Citi informācijas avoti
1emedicine - infekciju slimību sadaļa
2Normatīvie dokumenti infektoloģijas kontekstā
3PVO iknedēļas ziņojumi – epidemioloģiskie
4Žurnāls „Latvijas ārsts”
5SPKC iknedēļas ziņojumipar infekciju aktualitāti