Pārlekt uz galveno saturu

Kvantitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.06.2024 11:08:11
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_198LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Edgars Bernāns
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)7Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas14
Nodarbības (skaits)11Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas22
Kopā kontaktstundas36
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)7Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas14
Nodarbības (skaits)11Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas22
Kopā kontaktstundas36
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vidējās vispārējās izglītības zināšanas sociālo zinību jomā un Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Vingrošanas pamati un metodikas, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, Skolotāju prakse I, II.
Mērķis:
Sekmēt studējošo kompetences attīstību kvantitatīvā pētījuma metodoloģijas pielietošanā problēmu risināšanā sporta un veselības izglītībā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētniecība izglītībā un sporta, veselības izglītībā, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
2Pētījuma veidošanas principi, koncepcija un plānošana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
3Pētījuma izlases veidošanas metodes.Lekcijas2.00auditorija
4Pētījuma metodes, to praktiskā pielietošana datu ieguvē.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
5Pētījuma datu apstrādes un interpretācijas metodes.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības3.00auditorija
6Pētījuma rezultātu statistiskā ticamība. Pētniecības ētiskie aspekti.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
7PārbaudījumsNodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētniecība izglītībā un sporta, veselības izglītībā, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
2Pētījuma veidošanas principi, koncepcija un plānošana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
3Pētījuma izlases veidošanas metodes.Lekcijas2.00auditorija
4Pētījuma metodes, to praktiskā pielietošana datu ieguvē.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
5Pētījuma datu apstrādes un interpretācijas metodes.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības3.00auditorija
6Pētījuma rezultātu statistiskā ticamība. Pētniecības ētiskie aspekti.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
7PārbaudījumsNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studējošie patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām, studē ar kursa tēmām saistīto zinātnisko literatūru un veic tās analīzi, izstrādā un prezentē patstāvīgos darbus: 1. Veikt pētījumu problemātikas izvērtējumu izvēlētajā tematikā pedagoģijā, sporta un veselības izglītībā. 2. Izstrādāt kvantitatīvā pētījuma plānu izvēlētajā tematikā pedagoģijā vai sporta un veselības izglītībā. 3. Diskutēt grupā par izvēlētā pētījuma izlases veidošanas un datu ieguves metožu izvēli. 4. Veikt datu ieguvi, apstrādāt apkopotos datus, analizēt un izvērtēt rezultātus un izdarīt secinājumus. 5. Patstāvīgi izveidot prezentāciju un prezentēt un diskutēt par veiktā pētījuma rezultātiem.
Vērtēšanas kritēriji:
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji: 1. Aktīva darbība semināros 30% 2. Studējošā veiktie patstāvīgie darbi 50% 3. Studiju kursa rakstiskais pārbaudījums 20%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Jaunākie pētījumi pedagoģijā un sporta un veselības izglītības jomā; 2. Kvantitatīvā pētījuma pieeja un principu izpratne izglītībā un sporta, veselības izglītībā. Pētījuma metožu pielietošanas, datu ieguves un analīzes procedūras.
Prasmes:3. Izvēlēties pētāmās problēmas risināšanai atbilstošu kvalitatīvā pētījuma dizainu un formulēt pētījuma zinātniskās kategorijas. 4. Argumentēt pētījuma izlases veidošanu un datu ieguves metožu izvēli. 5. Iegūt datus pētījumam.
Kompetences:6. Spēj patstāvīgi apstrādāt, analizēt un vērtēt sporta un veselības izglītības jomā pētījuma gaitā iegūtos datus, veikt par tiem secinājumus, novērtējot statistisko ticamību. Kopumā spēj parādīt zinātnisku pieeju pētniecisko un praktisko problēmu risināšanā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11. Jones, I. (2015). Research methods for sports studies. London: Routledge, 343p.
22. Thomas, J. R. (2011). Research methods in physical activity. Champaign, IL, Human Kinetics, 457p.
33. Gratton, C., & Jones, I. (2004). Research Methods for Sport Studies. London. Routledge, 288p.
Papildu literatūra
14. Kroplijs, A., & Raščevska, M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga, Raka, 190lpp.
25. Mārtinsone, K., & Pipere A. (2018). Zinātniskā rakstīšana un pētījumā rezultātu izplatīšana. Rīga, RSU.
Citi informācijas avoti
1Saskaņā ar patstāvīgo darbu uzdevumiem darbs datu bāzēs: PROQUEST EBRARY - Ebook Central; THOMSON REUTERS - Web of Science; SCOPUS - Bibliographic database; SCIENCE DIRECT - World's largest electronic collection of science, technology and medicine