.
Kvantitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.06.2024 11:08:11
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_198 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Edgars Bernāns | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 7 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 14 | ||||
Nodarbības (skaits) | 11 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 22 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 7 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 14 | ||||
Nodarbības (skaits) | 11 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 22 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vidējās vispārējās izglītības zināšanas sociālo zinību jomā un Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Vingrošanas pamati un metodikas, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, Skolotāju prakse I, II. | ||||||||
Mērķis: | Sekmēt studējošo kompetences attīstību kvantitatīvā pētījuma metodoloģijas pielietošanā problēmu risināšanā sporta un veselības izglītībā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētniecība izglītībā un sporta, veselības izglītībā, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
2 | Pētījuma veidošanas principi, koncepcija un plānošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
3 | Pētījuma izlases veidošanas metodes. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Pētījuma metodes, to praktiskā pielietošana datu ieguvē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
5 | Pētījuma datu apstrādes un interpretācijas metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
6 | Pētījuma rezultātu statistiskā ticamība. Pētniecības ētiskie aspekti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Pārbaudījums | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētniecība izglītībā un sporta, veselības izglītībā, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
2 | Pētījuma veidošanas principi, koncepcija un plānošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
3 | Pētījuma izlases veidošanas metodes. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Pētījuma metodes, to praktiskā pielietošana datu ieguvē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
5 | Pētījuma datu apstrādes un interpretācijas metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
6 | Pētījuma rezultātu statistiskā ticamība. Pētniecības ētiskie aspekti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Pārbaudījums | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studējošie patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām, studē ar kursa tēmām saistīto zinātnisko literatūru un veic tās analīzi, izstrādā un prezentē patstāvīgos darbus: 1. Veikt pētījumu problemātikas izvērtējumu izvēlētajā tematikā pedagoģijā, sporta un veselības izglītībā. 2. Izstrādāt kvantitatīvā pētījuma plānu izvēlētajā tematikā pedagoģijā vai sporta un veselības izglītībā. 3. Diskutēt grupā par izvēlētā pētījuma izlases veidošanas un datu ieguves metožu izvēli. 4. Veikt datu ieguvi, apstrādāt apkopotos datus, analizēt un izvērtēt rezultātus un izdarīt secinājumus. 5. Patstāvīgi izveidot prezentāciju un prezentēt un diskutēt par veiktā pētījuma rezultātiem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji: 1. Aktīva darbība semināros 30% 2. Studējošā veiktie patstāvīgie darbi 50% 3. Studiju kursa rakstiskais pārbaudījums 20%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Jaunākie pētījumi pedagoģijā un sporta un veselības izglītības jomā; 2. Kvantitatīvā pētījuma pieeja un principu izpratne izglītībā un sporta, veselības izglītībā. Pētījuma metožu pielietošanas, datu ieguves un analīzes procedūras. | ||||||||
Prasmes: | 3. Izvēlēties pētāmās problēmas risināšanai atbilstošu kvalitatīvā pētījuma dizainu un formulēt pētījuma zinātniskās kategorijas. 4. Argumentēt pētījuma izlases veidošanu un datu ieguves metožu izvēli. 5. Iegūt datus pētījumam. | ||||||||
Kompetences: | 6. Spēj patstāvīgi apstrādāt, analizēt un vērtēt sporta un veselības izglītības jomā pētījuma gaitā iegūtos datus, veikt par tiem secinājumus, novērtējot statistisko ticamību. Kopumā spēj parādīt zinātnisku pieeju pētniecisko un praktisko problēmu risināšanā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | 1. Jones, I. (2015). Research methods for sports studies. London: Routledge, 343p. | ||||||||
2 | 2. Thomas, J. R. (2011). Research methods in physical activity. Champaign, IL, Human Kinetics, 457p. | ||||||||
3 | 3. Gratton, C., & Jones, I. (2004). Research Methods for Sport Studies. London. Routledge, 288p. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | 4. Kroplijs, A., & Raščevska, M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga, Raka, 190lpp. | ||||||||
2 | 5. Mārtinsone, K., & Pipere A. (2018). Zinātniskā rakstīšana un pētījumā rezultātu izplatīšana. Rīga, RSU. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Saskaņā ar patstāvīgo darbu uzdevumiem darbs datu bāzēs: PROQUEST EBRARY - Ebook Central; THOMSON REUTERS - Web of Science; SCOPUS - Bibliographic database; SCIENCE DIRECT - World's largest electronic collection of science, technology and medicine |