.
Iekļaujošā un speciālā sporta izglītība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.06.2024 11:52:20
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_201 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inta Bula-Biteniece | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 26 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 11 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 22 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 46 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 3. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Izglītības iestādes vadība, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Uzņēmējdarbība un grāmatvedība, Kvalitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Kvantitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Uzturs, Pirmsskolas sporta pedagoģija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Badmintona un frīsbija pamati un metodika, Slēpošanas pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodikas, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Pašaizsardzības pamati un metodika, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Veselības izglītība un veselības veicināšana, Fizisko aktivitāšu psiholoģija, Skolas sporta pedagoģija, Klases darba vadīšana, Kustību rotaļas un fizisko aktivitāšu vienspēles, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, skolotāju prakse I, II, III. | ||||||||
Mērķis: | Sekmēt topošo speciālistu tādas iekļaujošās sporta izglītības mācību pieredzes ieguvi, kura veicina iekļaujošas izglītības vides īstenošanu un sagatavo speciālistus audzēkņu ar speciālajām izglītības vajadzībām individuālo izglītības mērķu sasniegšanai. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Iekļaujošās sporta izglītības teorija: Pielāgoto fizisko aktivitāšu teorijas principi izglītībā. Speciālās izglītības pamati. Iekļaujošās izglītības juridiskie pamati Latvijā. Sporta izglītības starptautiskie un nacionālie regulējumi. Iekļaujošās izglītības šķēršļi un veicinātājfaktori. Iekļaušanas process sporta izglītībā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
2 | Iekļaujošās sporta izglītības teorija: Iekļaujošās izglītības šķēršļi un veicinātājfaktori. Iekļaušanas process sporta izglītībā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
3 | Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs un metodika: Iekļaujošās sporta stundas plānošana un novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšana. Tehniskie palīglīdzekļi, un sporta inventāra pielāgošana audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem fiziskajās aktivitātēs. Kritiskās domāšanas pieeja PFA izglītībā. Izmērāmu mērķu izvirzīšana audzēkņiem ar SIV sporta izglītībā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs un metodika: Iekļaujošās sporta stundas plānošana un novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšana. Tehniskie palīglīdzekļi, un sporta inventāra pielāgošana audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem fiziskajās aktivitātēs. Kritiskās domāšanas pieeja PFA izglītībā. Izmērāmu mērķu izvirzīšana audzēkņiem ar SIV sporta izglītībā. | Lekcijas | 6.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 6.00 | auditorija | |||||||
5 | Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs: Fizisko aktivitāšu mērķis audzēkņiem ar SIV. Holistiskās pieejas teorijas pielāgotās fiziskās aktivitātēs. Iekļaušanas/ atbalsta līmeņi (LRE). Mērķu/uzdevumu plānošana un formulēšanua PFA. Fizisko aktivitāšu modifikācijas pielāgojumi. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
6 | Starpdisciplinārā sadarbība iekļaujošā izglītībā: Sadarboties ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PS (veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem, invalīdu sporta un rekreācijas pakalpojumu pārstāvjiem, vecākiem vai aizbildņiem, ar nevalstiskajām organizācijām). | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
7 | Pārbaudījums - eksāmens | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Iekļaujošās sporta izglītības teorija: Pielāgoto fizisko aktivitāšu teorijas principi izglītībā. Speciālās izglītības pamati. Iekļaujošās izglītības juridiskie pamati Latvijā. Sporta izglītības starptautiskie un nacionālie regulējumi. Iekļaujošās izglītības šķēršļi un veicinātājfaktori. Iekļaušanas process sporta izglītībā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
2 | Iekļaujošās sporta izglītības teorija: Iekļaujošās izglītības šķēršļi un veicinātājfaktori. Iekļaušanas process sporta izglītībā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
3 | Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs un metodika: Iekļaujošās sporta stundas plānošana un novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšana. Tehniskie palīglīdzekļi, un sporta inventāra pielāgošana audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem fiziskajās aktivitātēs. Kritiskās domāšanas pieeja PFA izglītībā. Izmērāmu mērķu izvirzīšana audzēkņiem ar SIV sporta izglītībā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs un metodika: Iekļaujošās sporta stundas plānošana un novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšana. Tehniskie palīglīdzekļi, un sporta inventāra pielāgošana audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem fiziskajās aktivitātēs. Kritiskās domāšanas pieeja PFA izglītībā. Izmērāmu mērķu izvirzīšana audzēkņiem ar SIV sporta izglītībā. | Lekcijas | 6.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 6.00 | auditorija | |||||||
5 | Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs: Fizisko aktivitāšu mērķis audzēkņiem ar SIV. Holistiskās pieejas teorijas pielāgotās fiziskās aktivitātēs. Iekļaušanas/ atbalsta līmeņi (LRE). Mērķu/uzdevumu plānošana un formulēšanua PFA. Fizisko aktivitāšu modifikācijas pielāgojumi. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
6 | Starpdisciplinārā sadarbība iekļaujošā izglītībā: Sadarboties ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PS (veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem, invalīdu sporta un rekreācijas pakalpojumu pārstāvjiem, vecākiem vai aizbildņiem, ar nevalstiskajām organizācijām). | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
7 | Pārbaudījums - eksāmens | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Iekļaujošās sporta izglītības teorija: Gatavoties semināriem un kontroldarbiem par tēmām: Pielāgoto fizisko aktivitāšu teorijas principi izglītībā. Iekļaujošās izglītības juridiskie pamati Latvijā. Sporta izglītības starptautiskie un nacionālie regulējumi. Iekļaujošās izglītības šķēršļi un veicinātājfaktori. Praktisko darbu patstāvīga veikšana – iekļaušanas procesa ekoloģiskā analīze sporta izglītībā. Gatavoties gala pārbaudījumam (ieskaitei). Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs: Gatavoties semināriem un kontroldarbiem par tēmām: Iekļaujošās sporta stundas plānošana un novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšana. Kritiskās domāšanas pieeja PFA izglītībā. Praktisko darbu patstāvīga veikšana – izmērāmu mērķu izvirzīšana audzēkņiem ar SIV sporta izglītībā (3 darbi). Gatavoties eksāmenam - Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs. Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs: Gatavoties semināriem un kontroldarbiem par tēmām: Fizisko aktivitāšu mērķis audzēkņiem ar SIV. Holistiskās pieejas teorijas pielāgotās fiziskās aktivitātēs. Praktisko darbu patstāvīga veikšana: Iekļaušanas/atbalsta līmeņi (LRE). Mērķu/uzdevumu plānošana un formulēšana PFA. Gatavoties eksāmenam – Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs. Starpdisciplinārā sadarbība iekļaujošā izglītībā: Gatavoties semināriem un kontroldarbiem par tēmām: Sadarbība ar speciālistiem, kuri īsteno SI/PS (veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem, invalīdu sporta un rekreācijas pakalpojumu pārstāvjiem, vecākiem vai aizbildņiem, ar nevalstiskajām organizācijām). Praktisko darbu patstāvīga veikšana – Sadarbības principi ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PS. Gatavoties gala pārbaudījumam. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Iekļaujošās sporta izglītības teorija Kursa ietvaros, par 4 tēmu blokiem: Pielāgojumu teoriju principi izglītībā. Iekļaujošās izglītības juridiskie pamati Latvijā. Sporta izglītības starptautiskie un nacionālie regulējumi. Iekļaujošās izglītības šķēršļi un veicinātājfaktori. PFA tiek rakstīts pārbaudes darbs zināšanu un kompetenču novērtēšanai. Jāizveido praktiskais darbs par iekļaušanas procesa ekoloģisko analīzi sporta izglītībā. Nobeidzot mācību kursu ir sekmīgi jānokārto visi mācību kursa pārbaudījumi. Prasmes tiek izvērtētas, veicot praktisko darbu. Praktisko darbu patstāvīga veikšana – teorētiskā pamatojuma sagatavošana, datu ievākšana un apkopošana, to interpretācija un iegūtajiem datiem atbilstošu secinājumu izveidošana par pielāgojumu teoriju principiem pielāgotā sporta izglītībā. Kompetences tiek novērtētas pēc sagatavotajiem praktisko darbu secinājumiem: rezultātu interpretēšanas, salīdzināšanas ar literatūras datiem. Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs un metodika: Studējošo zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas divos kontroldarbos: 1. Iekļaujošās sporta stundas plānošana un novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšana. 2. Kritiskās domāšanas pieeja PFA izglītībā, par kuriem tiek iegūti punkti. Studējošo prasmes un kompetences tiek novērtētas trīs praktiskos darbos (teorētiskā pamatojuma sagatavošana, datu ievākšana un apkopošana, to interpretācija un iegūtajiem datiem atbilstošu secinājumu izveidošana par izmērāmu mērķu izvirzīšana audzēkņiem ar SIV sporta izglītībā). Studējošie apgūst prasmes: sagatavot praktiskā darba teorētisko pamatojumu komandas darbā, veikt teorētiskā pamatojuma sagatavošanu, datu ievākšana un apkopošana, to interpretācija un iegūtajiem datiem atbilstošu secinājumu izveidošana, izmērāmu mērķu izvirzīšana audzēkņiem ar SIV sporta izglītībā. Summatīvā zināšanu un prasmju vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi. Ja studējošais neierodas uz pārbaudes darbu vai to sekmīgi nenokārto, atkārtoti pārbaudes darbu ir obligāti sekmīgi jānokārto. Lai studējošajam izliktu sekmīgu gala vērtējumu, viņam ir jābūt sekmīgi uzrakstītiem visiem trim paredzētajiem pārbaudes darbiem. Praktiskos darbos studējošajiem ir individuāli jāaizpilda darba prasības atbilstoši kritērijiem. Jāizdara secinājumi par iegūto rezultātu atbilstību zinātniskai literatūrai, jāveic to interpretēšana. Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs: Studējošo zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas divos kontroldarbos: 1. Fizisko aktivitāšu mērķis audzēkņiem ar SIV; 2. Holistiskās pieejas teorijas pielāgotās fiziskās aktivitātēs. Un divos praktiskos darbos: 1. Iekļaušanas/atbalsta līmeņi (LRE). 2. Mērķu/uzdevumu plānošana un formulēšanua PFA. Studējošie apgūst prasmes: sagatavot praktiskā darba teorētisko pamatojumu, individuāli un kolektīvi izmērīt iekļaušanas/atbalsta līmeņiem (LRE), un par mērķu/uzdevumu plānošanu un formulēšanu PFA, salīdzinot ar literatūras datiem, izskaidrot atšķirības starp dažādām situāciju analīzēm. Beidzoties mācību kursam, tiek izlikts diferencēts vērtējums 10 ballu skalā pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par mācību kursu, punktu kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Summatīvā zināšanu un kompetenču vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi. Ja studējošais neierodas uz pārbaudes darbu vai to sekmīgi nenokārto, atkārtoti pārbaudes darbu ir obligāti sekmīgi jānokārto. Lai studējošajam izliktu sekmīgu gala vērtējumu, viņam ir jābūt sekmīgi uzrakstītiem visiem sešiem paredzētajiem pārbaudes darbiem. Praktiskos darbos studējošajiem ir individuāli jāaizpilda darbs atbilstoši kritērijiem. Jāizdara secinājumi par iegūtiem rezultātiem, jāveic to interpretēšana. Starpdisciplinārā sadarbība iekļaujošā izglītībā: Studējošo zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas divos kontroldarbos: 1. Sadarbība ar veselības aprūpes speciālistiem, kuri īsteno SI/PFA. 2. Sadarbība ar sporta un rekreācijas speciālistiem, kuri īsteno SI/PFA; un praktiskā darbā par starpsiciplināras sadarbības analīzi. Beidzot mācību kursu ir sekmīgi jānokārto visi mācību kursa pārbaudījumi. Prasmes tiek izvērtētas, veicot praktisko darbus. Praktisko darbu patstāvīga veikšana – teorētiskā pamatojuma sagatavošana, datu ievākšana un apkopošana, to interpretācija un iegūtajiem datiem atbilstošu secinājumu izveidošana par starpsiciplināras sadarbības principiem pielāgotā sporta izglītībā. Kompetences tiek novērtētas pēc sagatavotajiem praktisko darbu secinājumiem: rezultātu interpretēšanas, salīdzināšanas ar zinātniskās literatūras datiem. Gala vērtējumu par mācību kursu nosaka vidējais vērtējums par patstāvīgajiem darbiem un kontroldarbiem semestra laikā (70%), prezentācija (10%) un atbildes eksāmenā (20%). Summatīvā zināšanu un kompetenču vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Demonstrēt zināšanas par mācību programmas satura un mācību programmas pielāgošanas principiem un stratēģijām un sporta nozarei raksturīgās zināšanas par iekļaujošās sporta stundas plānošana, novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšanu. 2. Izprot speciālās izglītības vajadzības (dažādas funkcionālās spējas, kustību, kognitīvās, sociālās, uzvedības, saziņas vajadzības). Skolēnu, pedagogu un citu starpdisciplinārās izglītības komandas darbinieku informētību un attieksmi attiecībā uz to skolēnu, kuriem ir SIV, iesaistīšanu sporta izglītībā. Demonstrē vispusīgas kritiskās domāšanas pieeju PFA izglītībā, par izmērāmu mērķu izvirzīšanu skolēniem ar SIV, par skolas sporta izglītības mācību programmas stiprajām un vājajām pusēm attiecībā uz pielāgoto sporta izglītību. Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās zināšanas par holistiskās pieejas izglītībā teorijām pielāgotās fiziskās aktivitātēs. Demonstrēt zināšanas par sadarbību ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PSI. 4. Izprot sadarbību ar veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem (piemēram, fizioterapeitu, darba terapeitu, runas terapeitu, psihologu). | ||||||||
Prasmes: | 5. Demonstrē prasmes novērtēt piemērotību individuālajām vajadzībām un spējām. Prot izmantot piemērotas novērtēšanas metodes, lai noteiktu skolēnu funkcionālās spējas, kā arī spētu veikt skolēniem novērtējumu, kas atbilst to potenciālam un sekmēm. Prasmes izstrādāt SI individuālo izglītības plānu (IIP). 6. Plānot tādu pielāgotās sporta izglītības (PSI) mācību pieredzi, kura veicina individuālu attīstību. Sagatavot individuālu sporta izglītības plānu tiem skolēniem, kuriem ir speciālās izglītības vajadzības. Plānot vispiemērotākās komunikācijas stratēģijas attiecībā uz skolēniem ar speciālajām izglītības vajadzībām. Uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot mācību un praktiskos darbu individuāli vai komandā. 7.Pielietot piemērotības izvērtējumu individuālajām vajadzībām un spējām. Izmanto to mācīšanas un atbalsta stratēģiju efektivitātei. Sadarboties skolēniem ar SIV IIP plānošanā un īstenošanā ar veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem (piemēram, fizioterapeitu, darba terapeitu, runas terapeitu, psihologu). 8. Sadarboties ar skolēnu, kuriem ir SIV, vecākiem vai aizbildņiem. Sazināties un sadarboties un ar attiecīgām invalīdu organizācijām tuvējā apkaimē, lai noskaidrotu sadarbības iespējas (piemēram, ar Speciālo olimpiādi, vietējiem sporta klubiem ar nevalstiskajām organizācijām. | ||||||||
Kompetences: | 9. Prasmīgi analizē iegūtos rezultātus: plāno iekļaujošas sporta mācību stundas, lai nodrošinātu piemērotas un drošas mācību metodes visiem skolēniem. Plāno piemērotas uzvedības vadības stratēģijas. Plāno mācīšanās stratēģiju audzēkņu motivēšanai piedalīties fiziskās aktivitātēs, pielietojot piemērotas komunikācijas prasmes. 10. Izmanto mācīšanas stratēģiju piemērotības principus atbilstoši indviduālām SIV. Izmanto atbalsta piemērotības stratēģiju. Veido profesionālu sadarbību, lai uzlabotu mācīšanas stratēģiju kvalitāti, kuras tiek izmantotas audzēņiem ar SIV sporta stundā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | 1. Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport (6th ed.). New York, NY: McGraw Hill. | ||||||||
2 | 2. Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport (6th ed.). Champaign, IL: Human Kinetics. | ||||||||
3 | 3. Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York, NY: McGraw Hill. | ||||||||
4 | 4. Kļaviņa, A. (2007). Iekļauj Mani. Rokasgrāmata bērnu ar invaliditāti iekļaušanai sporta nodarbībās. Jelgavas Tipogrāfija, 88lpp. | ||||||||
5 | 5. Eiropas standarti pielāgotās fiziskās aktivitātēs. (2010), 36-47. | ||||||||
6 | 6. Kļaviņa, A. (2014). Pielāgotā sporta izglītība skolā. LSPA, 78lpp. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | 1. Lieberman, L. J. (2007). Paraeducators in physical education: A training guide to roles and responsibilities. Reston, VA: American Association of Physical Activity and Recreation (AAPAR). | ||||||||
2 | 2. Block, M., E. (2016). A teacher’s guide to including children with disabilities in general physical education (4rd ed.). | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | 1. Horvat, M., Kelly, L., Block, M., & Croce, R. (2018) Developmental and Adapted Physical Activity Assessment, 2nd Ed. With Web Resource, Human Kinetics |