Pārlekt uz galveno saturu

Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:27.06.2024 11:56:58
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_203LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Edgars Bernāns
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)7Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas14
Nodarbības (skaits)11Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas22
Kopā kontaktstundas36
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)7Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas14
Nodarbības (skaits)11Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas22
Kopā kontaktstundas36
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Volejbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Vingrošanas pamati un metodikas, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Skolotāju prakse 1 un ir pieredze darbā ar datoru.
Mērķis:
Iepazistināt studentus ar mūsdienīgām informācijas komunikāciju tehnoloģijām (turpmāk-IKT) un to pielietošanas metodēm sporta pedagoģijā, gan nodrošinot labāku IKT integrāciju mācību procesā un praksē, gan stiprinot sadarbības prasmes darbā ar IKT. Šis praktisks kurss iepazīstinās studentus arī ar esošajiem digitālā satura veidošanas un organizēšanas rīkiem un modeļiem, ko varēs pielietot patstāvīgi saskaņā ar dažādiem reālas pasaules scenārijiem. Šis kurss ietver uz projektiem orientētu problēmu risināšanas (turpmāk-POPBL) apguves modeli, kura mērķis ir saskaņot studentu prasmes ar industrijas vajadzībām, kas attiecīgi nodrošina, ka students iegūst nepieciešamo praktisko pieredzi un zināšanas reālistiska projekta realizācijas laikā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads IKT metodēs izglītībā un pedagoģijā. Inovatīvas tehnoloģijas un rīki, kas var būtiski atvieglot un paātrināt mācību procesu.Lekcijas1.00auditorija
2Informācijas iegūšanas un pārvaldības rīki. Mācību procesa organizēšanas rīki. Satura radīšanas un koplietošanas rīki.Lekcijas1.00auditorija
3Informācijas avotu pārvaldīšanas un saglabāšanas rīki. Automātizētie literatūras avotu saraksta veidošanas rīki.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Rīku mijiedarbība. Piemēri, kā ir iespējams kombinēt programmatūras rīkus, lai sagatavotu lekciju un semināru materiālus.Nodarbības3.00auditorija
5Trendi satura izveides tehnoloģijās un informācijas pārvaldībā. Dānijas un Itālijas pieredze.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6EdTech un POPBL metodikas ieviešana sporta pedagoģijā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
7EdTech salīdzinājums un novērtējums. E-klase.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
8MOOC kursu sagatavošanas rīki un tehnoloģijas, to salīdzinājums.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
96C principi. Mācību sasniegumu vērtēšana ar IKT rīkiem sporta pedagoģijāNodarbības2.00auditorija
10Kursa pārskats. Kursa projekta uzdevumu skaidrojumi. Gatavošanas eksāmenam.Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads IKT metodēs izglītībā un pedagoģijā. Inovatīvas tehnoloģijas un rīki, kas var būtiski atvieglot un paātrināt mācību procesu.Lekcijas1.00auditorija
2Informācijas iegūšanas un pārvaldības rīki. Mācību procesa organizēšanas rīki. Satura radīšanas un koplietošanas rīki.Lekcijas1.00auditorija
3Informācijas avotu pārvaldīšanas un saglabāšanas rīki. Automātizētie literatūras avotu saraksta veidošanas rīki.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Rīku mijiedarbība. Piemēri, kā ir iespējams kombinēt programmatūras rīkus, lai sagatavotu lekciju un semināru materiālus.Nodarbības3.00auditorija
5Trendi satura izveides tehnoloģijās un informācijas pārvaldībā. Dānijas un Itālijas pieredze.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6EdTech un POPBL metodikas ieviešana sporta pedagoģijā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
7EdTech salīdzinājums un novērtējums. E-klase.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
8MOOC kursu sagatavošanas rīki un tehnoloģijas, to salīdzinājums.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
96C principi. Mācību sasniegumu vērtēšana ar IKT rīkiem sporta pedagoģijāNodarbības2.00auditorija
10Kursa pārskats. Kursa projekta uzdevumu skaidrojumi. Gatavošanas eksāmenam.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošo patstāvīgais darbs ietver: 1. Regulāru studiju kursa vielas apgūšanu, izmantojot lekciju materiālus, mācību literatūru un interneta resursus. 2. Mājas darbu izpildi. 3. Kursa darba izstrādi. 4. Gatavošanos kontroldarbiem un eksāmenam. Studiju laikā studējošie, izmantojot lekciju materiālus un dažādus citus informācijas avotus, veic patstāvīgus darbus un uzstājas semināros par: IKT rīku praktisko pielietojumu mācību procesā, IKT rīku analīzi, IKT rīku integrāciju iespējām izglītības iestādē, saistīto mācību metožu izvēli un atlasi kritiskās domāšanas un lēmumu pieņemšanas prasmju attīstīšanai sporta pedagoģijas jomā, strādājot ar IKT rīkiem un izglītības tehnoloģijām. Kursa noslēguma projekta ietvaros studējošie izstrādā specifisku mācību vielu izmantojot virkni ar apgūtiem IKT rīkiem. Noslēguma pārbaudījums sastāv no teorētiskā un praktiskā eksāmena.
Vērtēšanas kritēriji:
1. Grupas projekti un patstāvīgie darbi 20% 2. Testi 20% 3. Kursa darbs 20% 4. Eksāmens 40%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Pārzina svarīgākās digitālās tehnoloģijas izglītībā un to pielietojumu piemērus. 2. Pārzina digitālos risinājumus mācību satura izveidei un mācību līdzekļu izstrādei. 3. Izprot un novērtē digitālo risinājumu un IKT rīku izmantošanas nozīmi mācīšanās rezultātu sasniegšanā, kā arī mācību programmu un metodiku veidošanā. 4. Pārzina IKT rīkus grupvadībai un pozitīvas saskarsmes veidošanai. 5. Pārzina inovācijas metodisku materiālu izstrādē.
Prasmes:6. Prot integrēti lietot tehnoloģiju zināšanas izglītojamā individuālās attīstības vajadzībām atbilstoša un dzīves pietuvināta procesa situācijām mācību īstenošanai. 7. Spēj mērķtiecīgi lietot IKT. 8. Spēj pielāgot mācību metodiku atbilstoši sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem, individualizējot un personalizējot mācību procesu ar IKT rīkiem. 9. Prot jēgpilni lietot digitālās mācību tehnoloģijas un rīkus. 10. Spēj orientēties inovatīvajos digitālajos rīkos un lietotnēs. 11. Spēj izmantot IKT iespējas studentu pētnieciskās darbības nodrošināšanai un digitālos rīkus vērtēšanas un atgriezeniskās saites gūšanai.
Kompetences:12. Plāno starpdisciplināru, individualizētu un personalizētu, elastīgu mācību procesu, nodrošinot izglītojamā individuālo mācīšanās mērķu sasniegšanu, pielietojot atbilstošus IKT rīkus. 13. Integrēti lieto tehnoloģiju zināšanas izglītojamā individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem atbilstoša un dzīves situācijām pietuvināta mācību procesa īstenošanai. 14. Mērķtiecīgi un kritiski izvēlas un mācību procesā integrē dažādas mācību tehnoloģijas, kā arī izvērtē ar digitālo tehnoloģiju lietošanu saistītos riskus. 15. Identificē drošību virtuālajā vidē.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Januszewski, A., & Molenda, M. (2013). Educational Technology: A Definition with Commentary, Routledge.
210 More Educational Technology Concepts Every Teacher Should Know About. The Tech Edvocate, mar. 2017
3Konstantaki, M. (2015). Applying Problem based learning in the Sports Science Curriculum. Athens Journal of Sports, 2(febr.), 7–16.
4Kurt, P. (2016). Definitions of Educational Technology. Educational Technology, (okt.).
5Sarge.nt, J. (2018). Digital technologies and learning in physical education: pedagogical cases. Sport, Education and Society, 23(janv.), 108–110,
Papildu literatūra
1Lehmann, M., Christensen, P., Du, X., & Thrane, M. (2008). Problem-oriented and project-based learning (POPBL) as an innovative learning strategy for sustainable development in engineering education. European Journal of Engineering Education, 33(jūn.), 283–295.
2Palao, J., M., Hastie, P., A., Cruz, P., G., & Ortega, E. (2015). The impact of video technology on student performance in physical education. Technology, Pedagogy and Education, 24(janv.), 51–63.
3Top 6 Educational Technology Trends Right Now. (2018) eLearning Industry, (mai.)
4Duncan, M., & Al-Nakeeb, Y. (2006). Using problem-based learning in sports related courses: An overview of module development and student responses in an undergraduate Sports Studies module. Journal of Hospitality, Leisure, Sports and Tourism Education, 5(mai.).
5Lazaro, H. (2014). What Is Educational Technology and Why Should It Matter to You? GA Blog, aug.
6Zotero_user_guide.pdf.
Citi informācijas avoti
1International Journal of Educational Technology
2British Journal of Educational Technolog.