Pārlekt uz galveno saturu

Florbola pamati un metodika

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 14:34:01
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_221LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kalvis Ciekurs
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)25Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas50
Kopā kontaktstundas56
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Volejbola pamati un metodika, Basketbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Vingrošanas pamati un metodika, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Sporta medicīnas, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Projektu izstrāde, Skolotāju prakse I, II.
Mērķis:
Sekmēt studējošo profesionālās kompetences attīstību florbola mācīšanas un mācīšanās organizācijā un vadībā, ievērojot izglītojamo individuālās iespējas un atbilstību sasniedzamajam mācīšanās rezultātam, kā arī dot iespēju studējošiem apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes florbola spēlēšanā un izglītojamo sacensību organizēšanā ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Florbola loma skolas vecuma bērnu sporta izglītībā, viņu fiziskās un garīgās attīstības sekmēšanai.Lekcijas1.00auditorija
2Florbola vēsture, noteikumi, attīstības tendences un jaunākajiem pētījumi florbola metodikā skolas sporta izglītībā. Drošības noteikumi.Nodarbības1.00auditorija
3Florbola mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi.Nodarbības7.00auditorija
4Tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības9.00auditorija
5Caurviju prasmju apguve nodarbībās ar florbola apguves un pielietošanas uzdevumiem.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības4.00auditorija
6Skolas florbola sacensību organizēšana un vadīšana.Nodarbības4.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Florbola loma skolas vecuma bērnu sporta izglītībā, viņu fiziskās un garīgās attīstības sekmēšanai.Lekcijas1.00auditorija
2Florbola vēsture, noteikumi, attīstības tendences un jaunākajiem pētījumi florbola metodikā skolas sporta izglītībā. Drošības noteikumi.Nodarbības1.00auditorija
3Florbola mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi.Nodarbības2.00auditorija
4Tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
5Caurviju prasmju apguve nodarbībās ar florbola apguves un pielietošanas uzdevumiem.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Skolas florbola sacensību organizēšana un vadīšana.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. Digitālo līdzekļu klāsta izvēles demonstrējums florbola tehnikas paņēmienu mācīšanas un mācīšanās nodrošināšanai un to kritisks izvērtējums atbilstoši kompetenču pieejai. 2. Florbola tehnikas paņēmienu mācīšanas tehnoloģijas un vienkāršākie taktikas paņēmieni un to mācīšana, mācību teoriju kritiska izvērtējums atbilstoši kompetenču pieejai. 3. Florbola spēles noteikumu un tiesnešu žestu apguve, ieteikumu izstrāde skolas florbola pasākumu nodrošināšanai 4. Mācību stundas modelēšana, praktiska prezentācija florbola vingrinājumu vadīšanā pēc paša izstrādāta stundas plāna un apguves novērtēšana pēc paša izveidotas skolēnu snieguma līmeņu apraksti un caurviju prasmju vērtēšanai un pašvērtēšanai. Stundas plāna un skolēnu snieguma līmeņa vērtēšanas pašnovērtēšana. Stundas plānu un skolēnu snieguma līmeņu vērtēšanas savstarpējā vērtēšana.
Vērtēšanas kritēriji:
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji: 1. Mērķtiecīga aktivitāte semināros un praktiskajās nodarbībās – 30% 2. Studenta veiktie patstāvīgie darbi gatavojoties praktiskai mācību aktivitāšu vadīšanai un citiem pārbaudījumiem – 50% 3. Iegūto zināšanu un prasmju pārbaudījumi – 20%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Florbola spēles izcelšanās, vēsture un attīstība Latvijā un pasaulē. 2. Florbola tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas). 3. Formatīvā, summatīvā vērtēšana un pašvērtējums florbola vingrinājumu apguvē.
Prasmes:4. Praktiski plānot, vadīt florbola vingrinājumus un novērtēt to apguvi valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomā. 5. Pielietot florbola spēlētāju darbības noteikumus, veikt tiesnešu un mācību spēles sekretāra pienākumus. 6. Demonstrēt apgūtās iemaņas florbolā modificētās mācību spēļu sacensībās.
Kompetences:7. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgās florbola vingrinājumu aktivitātēs atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijas, valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomā. 8. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un florbola līdzekļus. To atbilstību izglītojamo spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošās daudzveidīgās florbola vingrinājumu aktivitātēs visās izglītības pakāpēs. 9. Spēja uzņemties atbildību par mācību stundas ar florbola vingrinājumiem un florbola pasākuma drošumu skolā. 10. Spēja veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus florbola apguvē. 11. Spēja analizēt mācīšanās rezultātus florbola apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus. 12. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan izglītojamo, gan savas darbības novērtējumā florbola mācību aktivitātēs. 13. Spēj radoši izvēlēties mācību līdzekļus florbola apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības. 14. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās florbolā, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11. Jukka, A. (2019). Floorball practices & drills. Books on Demand, 428p.
22. Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģija vakar, šodien, rīt. Rīga, RaKA, 526lpp.
33. Jansone, R., & Fernāte, A. (2009). Kustību apguves un fizisko spēju attīstīšanās sporta stundās. Metodiskais līdzeklis. Izglītības satura un eksaminācijas centrs. 59lpp.
44. Mācīšanās lietpratībai. (2018). Kolektīvā monogrāfija. Zin., red. D. Namsone.
55. Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem. (2018). Ministru kabineta noteikumi Nr. 747.
66. Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem. (2019). Ministru kabineta noteikumi Nr. 416
77. Sports un veselība 1.–9. klasei. (2019). Mācību priekšmeta programmas paraugs. Valsts izglītības satura centrs | ESF projekts Nr.8.3.1.1/16/I/002 Kompetenču pieeja mācību saturā, 179lpp.
88. Kandavniece, A. (2006). Florbols. Rīga, LSPA, 51lpp.
99. Kandavniece, A. (2003). Florbola tehnika un taktika. Rīga, LSPA 48lpp.
1010. Kandavniece, A. (2006). Vingrinājumi florbola taktikas pilnveidošanai. Rīga, LSPA, 69lpp.
1111. Kandavniece, A. (2002). Florbola spēles noteikumi. Rīga, Starptautiskā florbola federācija, 49lpp.
1212. Kandavniece, A. (2003). Rotaļas un stafetes florbola tehnikas un taktikas paņēmienu pilnveidošanai. Rīga, LSPA, 58lpp.
Papildu literatūra
113. Crawford, D. (2018). The Floorball Guru Primer. Lacey, WA, Kirby Publishing, 89p.
214. Jansone, R., & Krauksts, V. (2005). Sporta izglītības didaktika skolā. Rīga, RaKa, 334lpp.
315. Kandavniece, A. (1998). Florbols skolā. Rīga, 60lpp.
Citi informācijas avoti
1LFS
2Science direct