Pārlekt uz galveno saturu

Āra un piedzīvojumu aktivitātes saturs un metodika IV - Nūjošana

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.06.2024 10:30:59
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_232LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kalvis Ciekurs
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)15Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas30
Kopā kontaktstundas36
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)15Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas30
Kopā kontaktstundas36
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Izglītības iestādes vadība, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Kvalitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Kvantitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Uzturs, Pirmsskolas sporta pedagoģija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Badmintona un frīsbija pamati un metodika, Slēpošanas pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Pašaizsardzības pamati un metodika, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Veselības izglītība un veselības veicināšana, Fizisko aktivitāšu psiholoģija, Skolas sporta pedagoģija, Kustību rotaļas un fizisko aktivitāšu vienspēles, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, Skolotāju prakse I, II, III.
Mērķis:
Dot iespēju studējošajiem apgūt teorētiskās un praktiskās pamatzināšanas āra un piedzīvojuma aktivitātēs (nūjošana), atbilstoši vispārizglītojošo skolu mācību saturam.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Mācību vide, studiju kursa vērtēšana. Drošības aspekti āra un piedzīvojuma aktivitātēs.Lekcijas1.00auditorija
2Nūjošanas raksturojums. Nūjošanas aktivitātes Latvijā un pasaulē. Nūjošanas tehnikas veidi.Lekcijas1.00auditorija
3Mācīšanās stratēģiju, mācību metožu un paņēmienu izvēle dažādās pamatizglītības pakāpēs – saskaņā ar vecumposma īpatnībām, skolēnu sagatavotību, mācību uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem. Kustību rotaļas un spēles ar nūjošanas elementiem.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
4Nūjošanas tehnikas mācīšanas specifika dažāda vecuma, dzimuma un tehniskās sagatavotības cilvēkiem. Nūjošana skolā.Nodarbības3.00auditorija
5Mācību stundas plāna izstrāde un praktiska vadīšana vidusskolai. Izvēlēto mācību metožu, mācību satura, vērtēšanas kritēriju, metodisko un uzskates materiālu un prezentācija par studējošā izlozētām tēmām.Nodarbības10.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Mācību vide, studiju kursa vērtēšana. Drošības aspekti āra un piedzīvojuma aktivitātēs.Lekcijas1.00auditorija
2Nūjošanas raksturojums. Nūjošanas aktivitātes Latvijā un pasaulē. Nūjošanas tehnikas veidi.Lekcijas1.00auditorija
3Mācīšanās stratēģiju, mācību metožu un paņēmienu izvēle dažādās pamatizglītības pakāpēs – saskaņā ar vecumposma īpatnībām, skolēnu sagatavotību, mācību uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem. Kustību rotaļas un spēles ar nūjošanas elementiem.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
4Nūjošanas tehnikas mācīšanas specifika dažāda vecuma, dzimuma un tehniskās sagatavotības cilvēkiem. Nūjošana skolā.Nodarbības3.00auditorija
5Mācību stundas plāna izstrāde un praktiska vadīšana vidusskolai. Izvēlēto mācību metožu, mācību satura, vērtēšanas kritēriju, metodisko un uzskates materiālu un prezentācija par studējošā izlozētām tēmām.Nodarbības10.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studiju laikā studējošie, izmantojot lekciju materiālu un daudzveidīgus citus informācijas avotus, veic patstāvīgus darbus: 1. Plāno āra aktivitāti ar nūjošanas pamatiemaņām, tai skaitā izmantojot modernās tehnoloģijas – mobilās aplikācijas un, vai GPS reģistrēšanas ierīces. 2. Nūjošanas laboratorijas darba izstrāde – individuālo prasmju, tehnikas novērtēšana, izstrādājot sev atbilstošas tehnikas pilnveides metodiku (vingrinājumi, dozējums). 3. Gatavošanās nūjošanas teorētiskajam pārbaudījumam – testam un praktiskajām pārbaudījumam, atbilstoši mācībspēka norādījumiem.
Vērtēšanas kritēriji:
Studiju kursa gala vērtējums veidojas, summējot pārbaudījumus visa kursa norises laikā.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Zina faktus, izprot teorijas un likumsakarības āra un piedzīvojuma aktivitātes (t.sk. nūjošanas), moduļa tēmās. 2. Pārzina mācību stratēģijas, metodes un paņēmienus. 3. Izprot mācīšanās snieguma vērtēšanas veidus un to nosakošos kritērijus.
Prasmes:4. Lieto daudzveidīgas mācību metodes, paņēmienus un mācību līdzekļus priekšmeta satura iegūšanai un vispārējo prasmju attīstīšanai. 5. Veido atbalstošu mācību vidi, ievērojot konfidencialitātes un privātuma principus. 6. Organizē reālai dzīvei pietuvinātas situācijas mācību procesā. Izvēlas atbilstošus paņēmienus mācību sasniegumu vērtēšanai.
Kompetences:8. Integrēti lieto faktoloģiskās, teorētiskās un likumsakarību zināšanas, mērķtiecīgi un kritiski izvēlas un mācību procesā izmanto dažādas metodes, tehnoloģijas un mācību metodiskos materiālus izglītojamo vajadzībām un atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem. 9. Spēj radoši organizē mācību mērķim un uzdevumiem atbilstošu mācību vidi, izvēlēties mācību līdzekļus āra aktivitāšu apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības. 10. Spēj pamatot atgriezeniskās saites, formatīvās un summatīvās vērtēšanas lomu mācību mērķa un rezultātu sasniegšanā. 11. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās āra un piedzīvojuma aktivitātēs, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11. Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem. Ministru kabineta noteikumi Nr. 747. Rīgā 2018. gada 27. novembrī (prot. Nr. 56 38. §).
22. Nūjošana. (2017). Metodiskais līdzeklis. Rīga, LSPA.
Papildu literatūra
13. Ciekurs, K., &.Smila, B. (2014). Nūjošanas tehnikas pamatu raksturojums un mācīšanas pamati. (2014). Metodiskais līdzeklis. Rīga, LSPA.
24. Ciekurs, K., & Smila B. (2014). Nūjošanas tehnikas analīze. Metodiskais līdzeklis. Rīga, LSPA.
35. Ciekurs, K., & Smila, B. (2014). Nūjošana. Metodiskais līdzeklis. Rīga, LSPA.
46. Nūjo vesels! (2009). Praktiski padomi iesācējiem, Rīga, 36,6C.
57. Nordic Walking a Total Body Experience. Book Surge.
Citi informācijas avoti
18. Žurnāls 36,6 C
29. Nūjotājiem
310. INWA