Pārlekt uz galveno saturu

Skolotāja prakse IV

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.06.2024 15:56:19
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_252LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:10.00ECTS:15.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Pedagoģija; Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inta Bula-Biteniece
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Pilns laiks - 3. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Nepilns laiks - 3. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Izglītības iestādes vadība, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Uzņēmējdarbība un grāmatvedība, Kvalitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Kvantitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Uzturs, Pirmsskolas sporta pedagoģija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Badmintona un frīsbija pamati un metodika, Slēpošanas pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Pašaizsardzības pamati un metodika, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Veselības izglītība un veselības veicināšana, Fizisko aktivitāšu psiholoģija, Skolas sporta pedagoģija, Klases darba vadīšana, Kustību rotaļas un fizisko aktivitāšu vienspēles, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu), Profesionālā ētika, Skolotāju prakse I, II, III.
Mērķis:
Dot iespēju pilnveidot topošās sporta skolotāja kompetences profesionālai darbībai un spēju darboties ar dažāda vecuma un dzimuma fiziskās attīstības un veselības stāvokļa skolēniem. Spēj mērķtiecīgi virzīt skolēnu kompetenču attīstību saskaņā ar skolēna individuālās attīstības, mācīšanās, personības un sociālās izaugsmes vajadzībām. Attīstīt spēju orientēties un pieņemt lēmumus nestandarta apstākļos un situācijās.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Satura izstrāde pētnieciskās darbības veikšanā skolēnu snieguma vērtēšanā dažādās izglītības pakāpēs jomā Veselība un fiziskās aktivitātes. Jēgpilnas sporta stundas satura principu izveide un īstenošana, balstoties uz skolēniem sasniedzamajiem rezultātiem un caurviju prasmju apguvi. Sporta pasākuma satura izveide ar mērķi skolēnu veselības, drošumspējas un fiziskās gatavības sekmēšanai. Satura izveide sporta stundu pedagoģiskā procesa vērtēšanai: radošai stundai, ierindas stundai, ieskaites stundai. Vidējās izglītības standarta un sporta stundu plānošanas savstarpējo sakarību izveide. Pētnieciskās darbības saturs kopīgās un individuālās slodzes vērtēšanai un racionāla stundas laika izmantošanai (sirdsdarbības frekvence un hronometrāža). Studenta pašvērtējums un skolas metodiķa (sporta skolotāja) vērtējums kvalifikācijas praksei ar motivācijas pamatojumu vai noliegumu sporta skolotāja kvalifikācijas ieguvei. 10 soļu programmas satura izveide savas profesionālas kompetences pilnveidei nākamajam praktiskās darbības gadam – atsevišķa sadaļa. Apraksta saturu un noformējumu students izveido patstāvīgi. Ja nepieciešams, norādīt papildus iekļaujamās sadaļas prakses žurnālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Formatīvās vērtēšanas rādītāji: Dienasgrāmata, individuālais plāns, tematiskais plāns Audzināšanas darbs Stundu vadīšana, pedagoģiskās prasmes. Stundas vadīšana, pedagoģiskās prasmes: 1 punkts - Stundas uzdevumi, saturs, metodes un vadīšana tikai daļēji atbilsts skolēna vecumam, sagatavotībai un standarta prasībām. - Nodarbību vieta daļēji sagatavota. - Ne vienmēr pārdomāta skolēna drošība stundā. - Sporta stundas plāna ir terminoloģiskas kļūdas. - Stundas līdzekļu (vingrinājumu) izvēle nav daudzveidīga. - Nav samērīgi izplānotas stundas daļas. - Pārkārtošanās citu uzdevumu veikšanai ne vienmēr racionāla. - Skolotājs saskarsmē ar skolēniem jūtas nedroši. 2 punkti - Stundas uzdevumi, saturs, metodes un vadīšana, gandrīz atbilst skolēna vecumam, sagatavotībai un standarta prasībām. - Nodarbību vieta daļēji sagatavota. - Skolotājs centies pārdomāt skolēna drošību stundā. - Sporta stundas plānā vēl arvien ir terminoloģiskas kļūdas. - Stundas līdzekļu (vingrinājumu) izvēle kļūst daudzveidīgāka. - Sporta skolotājs cenšas izplānot laiku katrai stundas daļai. - Pārkārtošanās citu uzdevumu veikšanai kļūst racionālāka. - Skolotājs saskarsmē ar skolēniem jūtas droši. - Sporta skolotāja profesionālā valoda un stāja uzlabojas. 3 punkti - Stundas uzdevumi, saturs, metodes un vadīšana, pilnībā atbilsts skolēna vecumam, sagatavotībai un standarta prasībām. - Nodarbību vieta un inventārs sagatavots. - Sporta stundā pilnībā tiek ievērota skolēna drošība. - Sporta stundas plānā vēl arvien ir dažas terminoloģiskas kļūdas. - Stundas līdzekļu (vingrinājumu) izvēle ir pietiekami daudzveidīga. - Sporta skolotājam izdodas racionāli izplānot laiku katrā sporta stundas daļā. - Pārkārtošanās citu uzdevumu veikšanai ir racionāla. - Sporta skolotāja profesionālā valoda, stāja un stundas vadīšanas stils gandrīz atbilst skolotāja profesijas standarta prasībām. 4 punkti - Stundas uzdevumi, saturs, metodes un vadīšana, pilnībā atbilsts skolēna vecumam, sagatavotībai un standarta prasībām. - Nodarbībai sagatavota vieta, ir daudzveidīgs inventārs. - Skolēni zina, izprot un ievēro drošību sporta stundā. - Sporta stundas plānā praktiski nav terminoloģiskas kļūdas. - Stundas līdzekļi (vingrinājumi) ir izvēlēti daudzveidīgi, gan katrā stundas daļā, gan visā stundā. - Stundas laiks izmantots racionāli, izmantots muzikāls pavadījums. - Pārkārtošanās uzdevumu veikšana ir pilnībā racionāla, viens nostādījuma veids kalpo par sākuma stāvokli cita uzdevuma uzsākšanai. - Sporta skolotāja gatavošanās sporta stundai, profesionālā valoda, stāja un stundas vadīšanas stils ir atbilstošs humānās pedagoģijas pamatprincipiem. 5 punkti - Iekļauti visi kritēriji, kuri atbilst 4 punktiem, bet katrā stundas daļā ir piemēroti inovatīvi risinājumi.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Aizstāvēšana (Prakse)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Aizstāvēšana (Prakse)
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās pamata un specializētas faktu, teoriju, likumsakarību zināšanas par mācību priekšmetā mērķtiecīgi attīstāmajām caurviju prasmēm, piedāvājot apgūt attiecīgas stratēģijas, saskaņoti darbojoties ar kolēģiem.
Prasmes:2. Plāno mācību procesu, kas virzīts uz sasniedzamo rezultātu skolēniem un iekļaujas skolas kopējā programmā. 3. Mērķtiecīgi un efektīvi izmanto pieejamo prakses laiku, rosina katru skolēnu domāt, darīt pašam, organizē mācību procesu tā, lai skolēni saņemtu atbalstu no skolotāja un viens no otra. 4. Rūpējas, lai skolēni kritiski izvērtētu dažādu informāciju, pieņemtu izsvērtus lēmumus, efektīvi sadarbotos, ievērojot gan savas, gan citu vajadzības. 5. Formulē skaidrus sasniedzamos rezultātus un atbilstošus kritērijus skolēnu sniegumam vērtēšanai.
Kompetences:6. Sistemātiski plāno un īsteno savu profesionālo izaugsmi, meklē atbalstu, laiku un izziņas materiālus, lai turpinātu pilnveidoties.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11. Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem. Ministru kabineta 2018.gada 27.novembra noteikumi Nr.747 (stājas spēkā 2020.gada 1.septembrī)
22. Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem. Ministru kabineta 2019.gada 3.septembra noteikumi Nr.416 (stājas spēkā 2020.gada 1.septembrī)
33. Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģijas vakar šodien rīt. Rīga, RaKa, 567lpp.
44. Creative Approaches to Physical Education.
Papildu literatūra
15. Izglītības un zinātnes ministrijas vietne
26. Valsts izglītības satura centra vietne
37. Projekta “Skola2030” vietne
48. Laikraksts „Izglītība un Kultūra”
59. Žurnāls „Skolotājs”.
610. Žurnāls “Physical Education and Sport Pedagogy”