.
Valsts aizsardzības mācības nodarbības sagatavošanas un vadīšanas prakse
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.06.2024 16:26:47
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_253 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 5.33 | ECTS: | 8.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ivars Kravalis | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 42 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 52 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 42 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 52 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Sekmīgi apgūts Militārās pamatapmācības kurss (1. un 2. līmenis), Militāro nodarbību sagatavošanas un vadīšanas kurss un Stacionārās šaušanas nodarbību vadītāja kurss. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt studentiem priekšstatu par Valsts aizsardzības mācību (turpmāk – VAM) regulējošajiem normatīvajiem aktiem, studiju kursa saturu, konkrētām nodarbību tēmām un to izkārtojumu mācību gada griezumā. Nostiprināt militāro nodarbību sagatavošanas un vadīšanas prasmes. Pilnveidot atgriezeniskās saites sniegšanas iemaņas un sagatavot studentus VAM kvalifikācijas praksei skolās. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | VAM koncepts un normatīvie akti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | VAM nodarbību plānošanas, sagatavošanas, vadīšanas un analīzes principi. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
3 | VAM 1.mācību gada nodarbību plānošana, sagatavošana, vadīšana un analīze. | Nodarbības | 16.00 | cits | |||||
4 | VAM 1.mācību gada nodarbību plānošana, sagatavošana, vadīšana un analīze. | Lekcijas | 10.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 16.00 | cits | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | VAM koncepts un normatīvie akti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | VAM nodarbību plānošanas, sagatavošanas, vadīšanas un analīzes principi. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
3 | VAM 1.mācību gada nodarbību plānošana, sagatavošana, vadīšana un analīze. | Nodarbības | 16.00 | cits | |||||
4 | VAM 1.mācību gada nodarbību plānošana, sagatavošana, vadīšana un analīze. | Lekcijas | 10.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 16.00 | cits | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Praktiskā VAM nodarbību sagatavošana un vadīšana, kolēģu nodarbību analīze un vērtēšana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Pielieto VAM regulējošos normatīvos aktus, VAM konceptu, mērķus, uzdevumus un rezultatīvos rādītājus nodarbību plānošanā un sagatavošanā. 5 punkti Patstāvīgi sagatavo un vada VAM nodarbības atbilstoši dotajām tēmām un sasniedzamajiem rezultātiem, ievērojot pedagoģiskos principus. 15 punkti Modificē savu VAM nodarbību sagatavošanas un vadīšanas pieeju atbilstoši grupai, pieejamajiem resursiem un nodarbības apstākļiem. 15 punkti Organizē un vada mācību procesu, savienojot militārās zināšanas un pedagoģisko kompetenci. 20 punkti Izvērtē citu studentu vadītās VAM nodarbības un sniedz kompetentus ieteikumus to uzlabošanai. 20 punkti Patstāvīgais darbs. Sagatavoti metodiskie mācību materiāli, kuri sniedz atbalstu skolotājam mācību stundas procesā. 10 punkti Patstāvīgais darbs. Sagatavoti metodiskie mācību materiāli, kuri sniedz atbalstu skolēniem mācību procesā. 10 punkti Apmeklējums un attieksme. 5 punkti Ieskaitīts – iegūti ne mazāk kā 60% punktu. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. VAM regulējošie normatīvie akti. 2. VAM koncepts, mērķi, uzdevumi un rezultatīvie rādītāji. | ||||||||
Prasmes: | 3. Pratīs analizēt un interpretēt VAM regulējošos normatīvos aktus, VAM konceptu, mērķus, uzdevumus un rezultatīvos rādītājus. 4. Patstāvīgi sagatavos un vadīs VAM nodarbības atbilstoši dotajām tēmām un sasniedzamajiem rezultātiem, veidojot iekļaujošu, intelektuāli rosinošu, emocionāli drošu izglītojamā mācīšanās un attīstības vajadzībām atbilstošu, uz sadarbību vērstu mācību vidi, ievērojot izglītības principus. | ||||||||
Kompetences: | 5. Modificēs savu VAM nodarbību sagatavošanas un vadīšanas pieeju, plānojot, izvēloties, izstrādājot un pielāgojot mācību saturu, metodes un līdzekļus izglītojamā individuālajām mācīšanās vajadzībām un mācību mērķiem, pieejamajiem resursiem un nodarbības apstākļiem. 6. Organizēs un vadīs apmācāmo mācību procesu, savienojot un integrējot militārās zināšanas un pedagoģisko kompetenci, organizēs reālai dzīvei atbilstošas situācijas mācību procesā. 7. Izvērtēs VAM nodarbības, sniegs konstruktīvus priekšlikumus to uzlabošanai un dalīsies profesionālajā pieredzē. 8. Spēj refleksīvi un kritiski izvērtēt savu pedagoģisko praksi, ņemot vērā izglītojamā sasniegtos mācību rezultātus, kolēģu sniegto atgriezenisko saiti, skolotāja profesijas standartu un jaunākās aktualitātes Valsts visaptverošā aizsardzībā un pedagoģijā. 9. Patstāvīgi lietos un analizēs ar VAM saistītu informāciju, jaunākās informācijas, aktualitāšu un komunikācijas tehnoloģijas lietošanas iespējas mācību procesā, lai turpinātu savu profesionālo pilnveidi. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | 1. Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem. Ministru kabineta 2019.gada 3.septembra noteikumi Nr.416 (stājas spēkā 2020.gada 1.septembrī) | ||||||||
2 | 2. Individuālās apmācības direktīva (20.06.2017.) LApD-07.1 | ||||||||
3 | 3. Education and Individual Training Directive (2015). NATO Bi-SC 075-007 (E&ITD) (Sep. 2015) | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Ierobežotas pieejamības militārās publikācijas studentiem tiks nodrošinātas kursa laikā. |