Pārlekt uz galveno saturu

Bakalaura vai diploma darbs

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:10.07.2024 13:53:36
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_254LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:9.33ECTS:14.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Pedagoģija; Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inta Bula-Biteniece
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas10
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Pilns laiks - 3. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Pilns laiks - 4. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas10
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Nepilns laiks - 3. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Nepilns laiks - 4. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Nepilns laiks - 5. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Nepilns laiks - 6. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Apgūti programmā paredzētie studiju kursi.
Mērķis:
Padziļināt topošā sporta skolotāja kompetences – teorētiskās zināšanas un prasmes, lietot tās sporta skolotāja darbībā; sekmēt topošā sporta skolotāja intelektuālā potenciāla pilnveidi, veidojot patstāvīgas novērtēšanas un zinātniski pētnieciskās prasmes.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Bakalaura/Diploma darba īstenošanas metodiskie norādījumiLekcijas2.00auditorija
2Bakalaura/Diploma darba tēmas aizstāvēšana. (ar darba vadītāju - DV)Lekcijas3.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Bakalaura/Diploma darba īstenošanas metodiskie norādījumiLekcijas2.00auditorija
2Bakalaura/Diploma darba tēmas aizstāvēšana. (ar darba vadītāju - DV)Lekcijas3.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli. Studējošie patstāvīgi, konsultējoties ar darba vadītāju, izstrādā bakalaura darba tēmas plānu un pētījuma plānus, studē ar bakalaura darba tēmām saistīto zinātnisko literatūru un veic tās analīzi. 1. Veikt izvēlētās tēmas teorētisko (pedagoģiski didaktisko, psiholoģisko un fizioloģisko anatomisko) problemātikas izvērtējumu. 2. Patstāvīgi izstrādāt pētījuma metodoloģiju izvēlētajā tematikā un veido pētījumu atbilstoši MK noteikumiem par vispārējo vidējo izglītību un pamatizglītību. 3. Prezentēt un argumentēti diskutēt par bakalaura darbā atspoguļotajiem rezultātiem. Bakalaura darba plāna izveide. Analītiska informācija par izvēlētās tēmas aktualitātēm, un problēmjautājumu apraksts. (Bakalaura darbs I) Pētījuma metodoloģijas izveide. Pētīšanas metožu apkopošana un apraksts (Bakalaura darbs II) Pētījumu veikšana prakses bāzē. (Bakalaura darbs II) Iegūto pētījumu rezultātu apraksta melnraksts. (Bakalaura darbs III) Bakalaura darba sagatavošana atbilstoši prasībām un aizstāvēšana. (Bakalaura darbs III)
Vērtēšanas kritēriji:
Studiju rezultātu vērtēšana. Bakalaura darbs I - Izvēlētās tēmas plāna izveide un apstiprināšana. Literatūras avotu un normatīvo dokumentu problemātikas analizēšana un izvērtējums. Bakalaura darbs II - Patstāvīgi izstrādāt metodoloģijas plānu izvēlētajā tēmā pētījuma veikšanai (aptaujas, intervijas, testi, kontrolvingrinājumi, novērošanas protokoli). Bakalaura darbs III - Bakalaura darba rakstīšana un aizstāvēšana. Valsts pārbaudījuma komisija (turpmāk – Komisija) izvērtē pretendenta bakalaura grāda atbilstību „Sporta un veselības skolotāja” specializācijai un lemj par attiecīgā profesionālā grāda piešķiršanu. Bakalaura darba vērtējums tiek paziņots aizstāvēšanās dienā. Vērtēšanas kritēriji sagatavoti atbilstoši Ministru kabineta 2014.gada 12.augusta noteikumiem Nr.468 „Izglītojamā mācību sasniegumu vērtēšana 10 ballu skalā” (23.pielikums). Mācību sasniegumu vērtējumu 10 ballu skalā veido šādi kritēriji: – Iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte; – Iegūtās prasmes un iemaņas; – Attieksme pret izglītošanos; – Mācību sasniegumu attīstības dinamika. Izglītojamā mācību sasniegumus mācību priekšmetā izsaka 10 ballu skalā (10-izcili, 9-teicami, 8- ļoti labi,7-labi,6-gandrīz labi,5-viduvēji,4-gandrīz viduvēji,3-vāji,2-ļoti vāji,1-ļoti ļoti vāji). Nosakot vērtējumu 10 ballu skalā, kritēriji tiek izvērtēti kopumā. Diplomdarbs I - Eiropas un Latvijas izglītības sistēmas, tai skaitā sporta stundas, problemātikas izvērtējums. Diplomdarbs II - Patstāvīgi izstrādāt sporta stundas plānu izvēlētajā tematikā un veido skolēnu snieguma izvērtējumu atbilstoši MK noteikumiem par vispārējo vidējo izglītību un pamatizglītību. Diplomdarbs III - Diplomdarba sagatavošana un aizstāvēšana. Valsts pārbaudījuma komisija (turpmāk – Komisija) izvērtē pretendenta diplomdarba atbilstību „Sporta un veselības skolotāja” specializācijai un lemj par attiecīgā profesionālā grāda piešķiršanu. Diplomdarba vērtējums tiek paziņots diplomdarba aizstāvēšanās dienā. Vērtēšanas kritēriji sagatavoti atbilstoši Ministru kabineta 2014.gada 12.augusta noteikumiem Nr.468 „Izglītojamā mācību sasniegumu vērtēšana 10 ballu skalā” (23.pielikums). Mācību sasniegumu vērtējumu 10 ballu skalā veido šādi kritēriji: – Iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte; – Iegūtās prasmes un iemaņas; – Attieksme pret izglītošanos; – Mācību sasniegumu attīstības dinamika. Izglītojamā mācību sasniegumus mācību priekšmetā izsaka 10 ballu skalā (10-izcili, 9-teicami, 8- ļoti labi,7-labi,6-gandrīz labi,5-viduvēji,4-gandrīz viduvēji,3-vāji,2-ļoti vāji,1-ļoti ļoti vāji). Nosakot vērtējumu 10 ballu skalā, kritēriji tiek izvērtēti kopumā.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Aizstāvēšana (Bakalaura darbs)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Aizstāvēšana (Bakalaura darbs)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Izvēlētās tēmas pētījumi pedagoģijā, sporta un veselības izglītības jomā.
Prasmes:Pielietot kvalitatīvās un kvantitatīvās pētniecības metodes izvēlētajā tēmā. Apkopot, izklāstīt pētnieciskā darba pētīšanas rezultātus, atspoguļot vispusīgas un jaunas informācijas, kas iegūtas, vācot faktus, ziņas, novērojot un eksperimentējot. Plānot darbu sporta stundām un ārpus klases nodarbībām. Veidot skolēnu mācību sniegumu vērtēšanas parametrus un kritērijus.
Kompetences:Pētīt, analizēt un veidot kopsakarības izvēlētajā tēmā par mācību līdzekļu, praktiskās darbības atbilstību skolēnu spējām un izglītības mērķiem un skolotāju darbību. Izvērtēt un pilnveidot savu profesionālo kompetenci.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem. Ministru kabineta 2018.gada 27.novembra noteikumi Nr.747 (stājas spēkā 2020.gada 1.septembrī)
2Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem. Ministru kabineta 2019.gada 3.septembra noteikumi Nr.416 (stājas spēkā 2020.gada 1.septembrī)
3Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģijas vakar šodien rīt. Rīga, RaKa, 567lpp.
4Iepriekš apgūto studiju kursu obligata literatūra.
Papildu literatūra
1Lavin, J. (2008). Creative Approaches to Physical Education: Helping Children to Achieve Their True Potential. Routledge, 168 lpp.
2Izglītības un zinātnes ministrijas vietne.
3Valsts izglītības satura centra vietne
4Projekta “Skola2030” vietne
5Laikraksts „Izglītība un Kultūra”
6Žurnāls „Skolotājs”.
7Žurnāls “Physical Education and Sport Pedagogy”
Citi informācijas avoti
1Saskaņā ar patstāvīgo darbu uzdevumiem darbs datu bāzēs: PROQUEST EBRARY - Ebook Central THOMSON REUTERS - Web of Science SCOPUS - Bibliographic database SCIENCE DIRECT - World's largest electronic collection of science, technology and medicine