.
Valsts pārbaudījumi II (PR un INT)
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:11.07.2024 10:16:29
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_256 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Pedagoģija; Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ivars Kravalis | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 2 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 2 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūti programmā paredzētie studiju kursi. | ||||||||
Mērķis: | Kompleksa topošā sporta skolotāja profesionālo kompetenču pārbaude praktiskajā darbībā un teorijā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Tēmu konsultācija/Valsts praktiskā pārbaudījuma īstenošanas metodiskie norādījumi, skolas un klases izloze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Tēmu konsultācija/Valsts praktiskā pārbaudījuma īstenošanas metodiskie norādījumi, skolas un klases izloze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie patstāvīgi, konsultējoties ar skolas VAM skolotāju, izstrādā VAM stundas plānu: 1. Studē noteikumus par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugus. 2. Patstāvīgi izstrādāt VAM stundas plānu izvēlētajā tematikā atbilstošai klasei atbilstoši MK noteikumiem par vispārējo vidējo izglītību un pamatizglītību. 3. Veic pašanalīzi pēc novadītās stundas. Studējošie, izmantojot Obligātā literatūra, papildliteratūra u.c. informācijas avoti veic paststāvīgu gatavošanos parbaudījumam par šadām tēmām: profeionālās kvalifikācijas teorētiskie aspekti; pētniecības aspekti sporta zinātnē profesionālajā kvalifikācijā; profesionālās kvalifikācijas specializācijas teorētiskie, psiholoģiskie, socioloģiskie, tiesiskie aspekti. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Pārbaudījuma vērtēšanas kritēriji: 1 punkts Skaidroti jautājumā iekļautie galvenie termini (katrā pārbaudījuma atbildes lapā ir norādījums par nepieciešamību sniegt atbildēs terminu skaidrojumu). 2 punkti Skaidroti jautājumā iekļautie galvenie termini (katrā pārbaudījuma atbildes lapā ir norādījums par nepieciešamību sniegt atbildēs terminu skaidrojumu). Atbildes pēc satura daļēji atklāj jautājumu būtību, viedoklis pretrunīgs, domas atkārtojas. 3 punkti Skaidroti jautājumā iekļautie galvenie termini (katrā pārbaudījuma atbildes lapā ir norādījums par nepieciešamību sniegt atbildēs terminu skaidrojumu). Atbildes pēc satura daļēji atklāj jautājumu būtību. Piemēri daļēji atbilst jautājumu būtības raksturojumam. 4 punkti Skaidroti jautājumā iekļautie galvenie termini (katrā pārbaudījuma atbildes lapā ir norādījums par nepieciešamību sniegt atbildēs terminu skaidrojumu). Atbildes pēc satura atbilst jautājumu būtībai. Piemēri pārsvarā atbilst jautājumu būtības raksturojumam. 5 punkti Skaidroti jautājumā iekļautie galvenie termini (katrā pārbaudījuma atbildes lapā ir norādījums par nepieciešamību sniegt atbildēs terminu skaidrojumu). Atbildes pēc satura pilnībā raksturo jautājumu būtību, ir minēti raksturīgi daudzveidīgi piemēri no sporta prakses. Pamatots spriedums, nosaucot pētījumu vai teoriju autorus, kuri veikuši konkrēto problēmu izpēti. Punktu nav, ja atbildes neatbilst nevienam kritērijam, lai iegūtu 5, 4, 3, 2 vai 1 punktu. Katra pārbaudījuma daļa tiek vērtēta ar punktiem: Pirmā daļa: 1-5 punkti Otrā daļa: 1-5 punkti Trešā daļa: 1-5 punkti kopā: 15 punkti | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Valsts pārbaudījums | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Valsts pārbaudījums | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Atbilstoša vecumposma skolēnu attīstības un mācīšanās īpatnības. 2. Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanu. 3. Skolotāju darbības reglamentējošos dokumentos. | ||||||||
Prasmes: | 4. Plānot darbu sporta stundā, dažādojot mācību metodes, formas un tehnoloģijas, saskaņā ar skolēnu spējām, mācīšanās stiliem. 5. Izvēlēties mācību aktivitātes, kas padziļina izziņas interesi un izpratni. | ||||||||
Kompetences: | 6. Motivēt skolēnu mācīšanos un veicināt sociālo un mācību prasmju veidošanos audzināšanas un mācību procesā. 7. Ievērot toleranci pedagoģiskā procesa diferenciācijā un individualizācijā, atbilstoši skolēnu spējām, vajadzībām un interesēm. 8. Izvērtēt un pilnveidot savu profesionālo meistarību. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | 1. Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem. Ministru kabineta 2018.gada 27.novembra noteikumi Nr.747 (stājas spēkā 2020.gada 1.septembrī) | ||||||||
2 | 2. Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem. Ministru kabineta 2019.gada 3.septembra noteikumi Nr.416 (stājas spēkā 2020.gada 1.septembrī) | ||||||||
3 | 3. Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģijas vakar šodien rīt. Rīga, RaKa, 567lpp. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | 4. Lavin, J. (2008). Creative Approaches to Physical Education: Helping Children to Achieve Their True Potential. Routledge, 168 lpp. | ||||||||
2 | 5. Izglītības un zinātnes ministrijas vietne | ||||||||
3 | 6. Valsts izglītības satura centra vietne. | ||||||||
4 | 7. Projekta “Skola2030” vietne | ||||||||
5 | 8. Laikraksts „Izglītība un Kultūra” | ||||||||
6 | 9. Žurnāls „Skolotājs”. | ||||||||
7 | 10. Žurnāls “Physical Education and Sport Pedagogy” | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Saskaņā ar patstāvīgo darbu uzdevumiem darbs datu bāzēs: PROQUEST EBRARY - Ebook Central THOMSON REUTERS - Web of Science SCOPUS - Bibliographic database SCIENCE DIRECT - World's largest electronic collection of science, technology and medicine |