Pārlekt uz galveno saturu

Pētniecības metodoloģija veselības aprūpē

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.08.2024 12:21:49
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_263LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.67ECTS:4.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Edgars Bernāns
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)10Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas20
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas40
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)10Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas20
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas40
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Matemātikas, fizikas un informātikas zināšanas vidusskolas apjomā, prasmes strādāt ar datoru.
Mērķis:
Jauno fizioterapeitu ievadīšana zinātniskajā darbā. Uzdevumi: Iegūt pamatzināšanas par datu ieguvi, ievadi datorā, apstrādi, statistikas pārskata izveidošanu. Iemācīt studentiem iegūt un ievadīt datus datorā, izvēlēties atbilstošas metodes to apstrādei un pielietot tās, izstrādāt zinātniski pētnieciskos darbus. Zinātnisku publikāciju sagatavošanas principi. Pētniecības regulējuma nozīme.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Eksperimentu dizains. Datu ieguveLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Datu ievade un apstrāde datorprogrammā R.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Datu grupēšana un pārkodēšana. Datu atlase.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Aprakstošā statistikaLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Frekvences un grafiska attēlošana. Aprēķini ar datiemLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Normālais sadalījums.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
7Normāli sadalītu datu apstrādes metodes.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
8Neparametriskā statiska.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
9Korelācijas analīze.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
10Regresijas analīze.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Eksperimentu dizains. Datu ieguveLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Datu ievade un apstrāde datorprogrammā R.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Datu grupēšana un pārkodēšana. Datu atlase.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Aprakstošā statistikaLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Frekvences un grafiska attēlošana. Aprēķini ar datiemLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Normālais sadalījums.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
7Normāli sadalītu datu apstrādes metodes.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
8Neparametriskā statiska.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
9Korelācijas analīze.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
10Regresijas analīze.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Gatavoties kontroldarbam par tēmu: datu sagatavošana un to statistiskā apstrāde.
Vērtēšanas kritēriji:
Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc 10 ballu skalas. Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 ballu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm, lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs ir: 1. Vērtējumu ballēs students saņem, apkopojot vērtējumu par parādītajām zināšanām, prasmēm un kompetencēm atsevišķu uzdevumu izpildē (ieskaites darbi, produktīva darbība semināros, patstāvīgāis darbs, pārbaudījums, attieksme, individuālā izaugsme) (atbilstoši studiju kursā paredzēto pārbaudījumu skaitam). 2. Lai studiju kursā students saņemtu gala vērtēju, studiju kursā paredzētajiem pārbaudījumiem ir jābūt nokārtotiem sekmīgi un paredzētajā laikā. 3. Ja pārbaudījumā iegūst nesekmīgu vērtējumu vai uz pārbaudījumu neierodas, tiek dota iespēja šo pārbaudījumu kārtot atkārtoti divu nedēļu laikā (no pārbaudījuma kārtošanas datuma), iepriekš vienojoties ar pasniedzēju. 4. Ja divu nedēļu laikā pēc studiju kursa beigšānas students nav nokārtojis studiju kursa prasības, šo studiju kursu var apgūt nākošajā studiju gadā vispārējā kārtībā. Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēta: ● Izpildīti uzdevumi (50%); ● Nokārtots kontroldarbs kursa noslēgumā (50%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Uz pierādījumiem balstīta veselības aprūpe (principi, pamata elementi, barjeras un veicinošie faktori, ieguvumi)Zinātnisko pierādījumu ienešana klīniskajā praksē (modeļi, principi), Informācijas avotu uzticamības un kvalitātes novērtēšana, Pierādījumu līmeņu un kvalitātes analīze Fizioterapeitiskajā novērtēšanā lietoto mērījumu novērtēšana un analīze, Atbilstošu informācijas avotu meklēšanas stratēģijas, resursi Pierādījumu iegūšanas, apkopošanas, analīzes un sintēzes principi par konkrētas fizioterapijas ārstēšanas metodes efektivitāti dažādām pacientu grupās.Vadlīniju lietošana un ieviešana klīniskajā darbā, analīze konkrētām mērķu grupām Apstiprinātās klīniskās vadlīnijas, kurās integrēta fizioterapija vai specifiskas fizioterapijas vadlīnijas.Zinātnisko pierādījumu ienešana klīniskās spriešana procesā un lēmumupieņemšanā fizioterapeita profesionālajā darbā Zinātnisko pierādījumu ienešana saziņā ar pacientu plānojot fizioterapijas ārstēšanas plānu.Kritiskā domāšana informācijas apstrādē, analīzē un izplatīšanā.Dalīts lēmumu pieņemšanas process fizioterapijā.
Prasmes:Atrast atbilstošus un uzticamus informācijas avotus. Izmantot uzticamus zinātnisko pierādījumu iegūšanas avotus. Apkopot zinātniskos pierādījumus par atsevišķu ārstēšanas metožu vai to kombināciju efektivitāti terapijas mērķu sasniegšanā. Kritiski analizēt aktuālo zinātnisko pierādījumu kvalitāti un līmeni.
Kompetences:Spēja lietot uzticamus un derīgus rezultātu mērījumus, kritiski izvērtējot to īpašības un atbilstību konkrētajam prakses kontekstam, lai analizētu un nepieciešamības gadījumā pielāgotu savu profesionālo darbību.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Teibe U., Berķis U. Varbūtību teorijas un matemātiskās statistikas elementi medicīnas studentiem. 2001.
2Lekciju materiāli
Papildu literatūra
1Goša Z. Statistika. R.: Izglītības soļi, 2003, - 334 lpp.
2Douglas G. Altman. Statistics with confidence. 2nd edition. BMJ, 2000, -p. 240
3David C. Howell. Fundamental statistics for the behavioral sciences. 3rd edition. Belmont, Duxbury press, 1995 - p. 457
4Rosner B. Fundamentals of biostatistics. 5th edition. Duxbury Thomson Learning, 2000, - p. 792
Citi informācijas avoti
1Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas kursu vadības sistēmā publicētie un pieejamie kursa mācību materiāli.