.
Pētniecības metodoloģija veselības aprūpē
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.08.2024 12:21:49
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_263 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.67 | ECTS: | 4.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Edgars Bernāns | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Matemātikas, fizikas un informātikas zināšanas vidusskolas apjomā, prasmes strādāt ar datoru. | ||||||||
Mērķis: | Jauno fizioterapeitu ievadīšana zinātniskajā darbā. Uzdevumi: Iegūt pamatzināšanas par datu ieguvi, ievadi datorā, apstrādi, statistikas pārskata izveidošanu. Iemācīt studentiem iegūt un ievadīt datus datorā, izvēlēties atbilstošas metodes to apstrādei un pielietot tās, izstrādāt zinātniski pētnieciskos darbus. Zinātnisku publikāciju sagatavošanas principi. Pētniecības regulējuma nozīme. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Eksperimentu dizains. Datu ieguve | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Datu ievade un apstrāde datorprogrammā R. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Datu grupēšana un pārkodēšana. Datu atlase. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Aprakstošā statistika | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Frekvences un grafiska attēlošana. Aprēķini ar datiem | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Normālais sadalījums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Normāli sadalītu datu apstrādes metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
8 | Neparametriskā statiska. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
9 | Korelācijas analīze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
10 | Regresijas analīze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Eksperimentu dizains. Datu ieguve | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Datu ievade un apstrāde datorprogrammā R. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Datu grupēšana un pārkodēšana. Datu atlase. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Aprakstošā statistika | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Frekvences un grafiska attēlošana. Aprēķini ar datiem | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Normālais sadalījums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Normāli sadalītu datu apstrādes metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
8 | Neparametriskā statiska. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
9 | Korelācijas analīze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
10 | Regresijas analīze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Gatavoties kontroldarbam par tēmu: datu sagatavošana un to statistiskā apstrāde. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc 10 ballu skalas. Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 ballu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm, lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs ir: 1. Vērtējumu ballēs students saņem, apkopojot vērtējumu par parādītajām zināšanām, prasmēm un kompetencēm atsevišķu uzdevumu izpildē (ieskaites darbi, produktīva darbība semināros, patstāvīgāis darbs, pārbaudījums, attieksme, individuālā izaugsme) (atbilstoši studiju kursā paredzēto pārbaudījumu skaitam). 2. Lai studiju kursā students saņemtu gala vērtēju, studiju kursā paredzētajiem pārbaudījumiem ir jābūt nokārtotiem sekmīgi un paredzētajā laikā. 3. Ja pārbaudījumā iegūst nesekmīgu vērtējumu vai uz pārbaudījumu neierodas, tiek dota iespēja šo pārbaudījumu kārtot atkārtoti divu nedēļu laikā (no pārbaudījuma kārtošanas datuma), iepriekš vienojoties ar pasniedzēju. 4. Ja divu nedēļu laikā pēc studiju kursa beigšānas students nav nokārtojis studiju kursa prasības, šo studiju kursu var apgūt nākošajā studiju gadā vispārējā kārtībā. Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēta: ● Izpildīti uzdevumi (50%); ● Nokārtots kontroldarbs kursa noslēgumā (50%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Uz pierādījumiem balstīta veselības aprūpe (principi, pamata elementi, barjeras un veicinošie faktori, ieguvumi)Zinātnisko pierādījumu ienešana klīniskajā praksē (modeļi, principi), Informācijas avotu uzticamības un kvalitātes novērtēšana, Pierādījumu līmeņu un kvalitātes analīze Fizioterapeitiskajā novērtēšanā lietoto mērījumu novērtēšana un analīze, Atbilstošu informācijas avotu meklēšanas stratēģijas, resursi Pierādījumu iegūšanas, apkopošanas, analīzes un sintēzes principi par konkrētas fizioterapijas ārstēšanas metodes efektivitāti dažādām pacientu grupās.Vadlīniju lietošana un ieviešana klīniskajā darbā, analīze konkrētām mērķu grupām Apstiprinātās klīniskās vadlīnijas, kurās integrēta fizioterapija vai specifiskas fizioterapijas vadlīnijas.Zinātnisko pierādījumu ienešana klīniskās spriešana procesā un lēmumupieņemšanā fizioterapeita profesionālajā darbā Zinātnisko pierādījumu ienešana saziņā ar pacientu plānojot fizioterapijas ārstēšanas plānu.Kritiskā domāšana informācijas apstrādē, analīzē un izplatīšanā.Dalīts lēmumu pieņemšanas process fizioterapijā. | ||||||||
Prasmes: | Atrast atbilstošus un uzticamus informācijas avotus. Izmantot uzticamus zinātnisko pierādījumu iegūšanas avotus. Apkopot zinātniskos pierādījumus par atsevišķu ārstēšanas metožu vai to kombināciju efektivitāti terapijas mērķu sasniegšanā. Kritiski analizēt aktuālo zinātnisko pierādījumu kvalitāti un līmeni. | ||||||||
Kompetences: | Spēja lietot uzticamus un derīgus rezultātu mērījumus, kritiski izvērtējot to īpašības un atbilstību konkrētajam prakses kontekstam, lai analizētu un nepieciešamības gadījumā pielāgotu savu profesionālo darbību. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Teibe U., Berķis U. Varbūtību teorijas un matemātiskās statistikas elementi medicīnas studentiem. 2001. | ||||||||
2 | Lekciju materiāli | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Goša Z. Statistika. R.: Izglītības soļi, 2003, - 334 lpp. | ||||||||
2 | Douglas G. Altman. Statistics with confidence. 2nd edition. BMJ, 2000, -p. 240 | ||||||||
3 | David C. Howell. Fundamental statistics for the behavioral sciences. 3rd edition. Belmont, Duxbury press, 1995 - p. 457 | ||||||||
4 | Rosner B. Fundamentals of biostatistics. 5th edition. Duxbury Thomson Learning, 2000, - p. 792 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas kursu vadības sistēmā publicētie un pieejamie kursa mācību materiāli. |