.
Pētniecības teorētiskie un praktiskie aspekti
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:21.06.2024 09:32:05
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_298 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Edgars Bernāns | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | LSPA apgūtās zināšanas ārstniecības procesa pamatprincipos. | ||||||||
Mērķis: | Nostiprināt un attīstīt studentos pamatprasmes veikt zinātniskus pētījumus, attīstīt prasmes darboties zinātniskajās datu bāzes, attīstīt prasmes veidot ziņojumu par pētījumu (uzstāšanās, stenda ziņojums). | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātniskā pētījuma process. Pētniecības pieejas. Literatūras atlase un izpēte datu bāzēs atbilstoši savam pētījumam | Nodarbības | 1.50 | auditorija | |||||
2 | Pētījuma metodes: pētījuma dizains. Literatūras atlase un izpēte datu bāzēs atbilstoši savam pētījumam | Nodarbības | 1.50 | auditorija | |||||
3 | Pētījuma metodes: izlases veidošana. Literatūras atlase un izpēte datu bāzēs atbilstoši savam pētījumam | Nodarbības | 1.50 | auditorija | |||||
4 | Ētiskie un tiesiskie aspekti zinātniskos pētījumos. Literatūras atlase un izpēte datu bāzēs atbilstoši savam pētījumam. | Nodarbības | 1.50 | auditorija | |||||
5 | Ziņojumu veidošanas pamatprincipi ( prezentācija, stends, uzstāšanās) | Nodarbības | 1.50 | auditorija | |||||
6 | Uz pierādījumiem pamatota prakse. Literatūras atlase un izpēte datu bāzēs atbilstoši savam pētījumam | Nodarbības | 1.50 | auditorija | |||||
7 | Pētījuma metodes: mērīšana. Mērīšanas ticamības līmeņi. Skalas. Aptaujas. Intervijas. Novērošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātniskā pētījuma process. Pētniecības pieejas. Literatūras atlase un izpēte datu bāzēs atbilstoši savam pētījumam | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pētījuma metodes: pētījuma dizains. Literatūras atlase un izpēte datu bāzēs atbilstoši savam pētījumam | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Pētījuma metodes: izlases veidošana. Literatūras atlase un izpēte datu bāzēs atbilstoši savam pētījumam | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Ētiskie un tiesiskie aspekti zinātniskos pētījumos. Literatūras atlase un izpēte datu bāzēs atbilstoši savam pētījumam. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Ziņojumu veidošanas pamatprincipi ( prezentācija, stends, uzstāšanās) | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Uz pierādījumiem pamatota prakse. Literatūras atlase un izpēte datu bāzēs atbilstoši savam pētījumam | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Pētījuma metodes: mērīšana. Mērīšanas ticamības līmeņi. Skalas. Aptaujas. Intervijas. Novērošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Lekciju apmeklējums. Jautājumi un diskusijas par tekošo tēmu. Gatavošanās praktiskajām nodarbībām un ieskaitēm | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pārbaudes darbos ar punktu sistēmu. Studiju kursa gala vērtējumam tiek izmantota 10 ballu skalas sistēma, lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs: 1. Jābūt nodarbību apmeklējumam lielākam par 60%, ja apmeklējums neatbilst prasībām studentam gala vērtējumu samazina par 1 balli. 2. jāiegūst noteikts punktu skaits, atbilstoši studiju kursā paredzēto pārbaudes darbu skaitam 3. studiju kursā visiem paredzētajiem pārbaudes darbiem ir jābūt nokārtotiem sekmīgi un paredzētajā laikā. 3.1. ja pārbaudes darbā iegūst nesekmīgu vērtējumu vai uz pārbaudes darbu neierodas, tiek dota iespēja to kārtot atkārtoti divu nedēļu laikā, iepriekš vienojoties ar pasniedzēju. 3.2. ja divu nedēļu laikā netiek sekmīgi nokārtots pārbaudes darbs, tad students kārto pārbaudījumu par apgūstamo studiju kursu sekojošās sesijas laikā. 3.3. ja pārbaudījumā tiek saņemts nesekmīgs vērtējums, students šo studiju kursu var apgūt nākošajā studiju gadā vispārējā kārtībā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | - iegūs zināšanas par pētniecību, kvantitatīviem un kvalitatīviem pētījumiem, pētniecību regulējošiem normatīvajiem aktiem. | ||||||||
Prasmes: | - spēs patstāvīgi meklēt zinātnisko literatūra, - spēs izvērtēt zinātniskās publikācijas fizioterapeita kvalifikācijā; | ||||||||
Kompetences: | - spēs izveidot un realizēt atbilstošu pētījuma dizainu un metodoloģiju, ņemot vērā ētiskos aspektus; - apgūs pamatprasmes veidot ziņojumu par veikto pētījumu. - spēs sagatavot ziņojumus par savu pētījumu (uzstāšanās, stenda ziņojums). | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Likumi | ||||||||
2 | Springer | ||||||||
3 | Science direct | ||||||||
4 | Brain track | ||||||||
5 | Scopus | ||||||||
6 | ebook central |