Pārlekt uz galveno saturu

Pedagoģiskā prakse - Sporta veida treneris

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:03.07.2024 14:05:35
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_343LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:16.00ECTS:24.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inese Ļubinska
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Programmas vispārizglītojošie mācību kursi, nozares obligātie mācību kursi, nozares izvēles mācību kursi un nozares konkrētās profesijas mācību kursi.
Mērķis:
Nostiprināt, papildināt Praktikantu zināšanas, pilnveidot viņu profesionālās prasmes un kompetences, atbilstoši sporta veida trenera profesijas prasībām.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli. Studējošie patstāvīgi gatavojas sporta nodarbībām, studē ar praksi saistītām tēmām saistīto zinātnisko un metodisko literatūru un veic tās analīzi, izstrādā nodarbību plānus, bērnu snieguma līmeņus. Veido skolotāju tēla vīziju. Skolotāja ētikas kodeksu.
Vērtēšanas kritēriji:
Praksi vērtē ar diferencētu desmit ballu vērtējumu. 1. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par Praksi, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. 2. Vērtējumu ballēs saņem atbilstoši izstrādātiem parametriem un vērtēšanas kritērijiem. 3. Vērtēšanas parametri: attieksme pret praksi, pedagoģiskās prasmes un iemaņas, sadarbības prasmes un organizatoriskās iemaņas, prasme analizēt un vērtēt savu darbu, dokumentācija. 4. Praktikantam jāsaņem vismaz 1 punkts katrā parametrā. Ja kādā parametrā netiek saņemti punkti par izpildi, gala vērtējums ir negatīvs un Prakse netiek ieskaitīta. 5. Prakses vadītājs ir tiesīgs samazināt kopīgo Prakses vērtējumu, ja Prakses dokumentācija nav izpildīta kvalitatīvi un pilnā apjomā.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Aizstāvēšana (Prakse)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Zina ka noteikt kustību apguves robežas, sniedz efektīvu atgriezenisko saiti individuāli katram audzēknim.
Prasmes:2. Veido fiziski emocionālu drošu attīstošu un iekļaujošu treniņu vidi. 3. Plāno un īsteno praktiski jēgpilnas treniņu nodarbības, atbilstoši normatīvajam regulējumam. 4. Piedāvā daudzveidīgus uzdevumus treniņu nodarbībās atbilstīgi audzēkņu sagatavotībai un veselībai. 5. Rosina domāt un dod audzēkņiem iespēju pašiem plānot, uzraudzīt un izvērtēt savu treniņu procesu. 6. Plāno mācību treniņu procesu, kas virzīts uz sasniedzamo rezultātu audzēkņiem un iekļaujas treniņu kopējā programmā. 7. Rūpējas, lai audzēkņi kritiski izvērtētu dažādu informāciju, pieņemtu izsvērtus lēmumus, efektīvi sadarbotos, ievērojot gan savas, gan citu vajadzības. 8. Formulē skaidrus sasniedzamos rezultātus un atbilstošus kritērijus audzēkņu sniegumam vērtēšanai.
Kompetences:9. Sistemātiski plāno un īsteno savu profesionālo izaugsmi, meklē atbalstu, laiku un izziņas materiālus, lai turpinātu pilnveidoties. 10. Pilnveido savas profesionālas prasmes un iemaņas, sadarbojoties ar kolēģiem un administrāciju, audzēkņu mācīšanās un trenēšanās atbalstam.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11. Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģija: vakar šodien rīt. Rīga, RaKa, 563lpp.
22. Jansone, R., & Fernāte, A. (2009). Kustību apguves un fizisko spēju attīstīšanās didaktika sporta stundās. Metodiskais līdzeklis. Rīga, ISEC, 60 lpp.
33. Physical Education for Lifelong Fitness: The Physical Best Teacher's Guide. Society of Health and Physical Educators. Third Edition, Human Kinetics, (2011).
44. IOM (Institute of Medicine). 2013. Educating the student body: Taking physical activity and physical education to school. Washington, DC: The National Academies Press.
Papildu literatūra
15. Fernāte, A. (2015). Dermatoglifikas metode cilvēka iedzimto fizisko spēju noteikšanā un attīstīšanā. projekta vad. un red. S. Luika ; galv. red. R. Līcis, red. U. Grāvītis, lit. red. A. Dzenis. „Vispusīgās fiziskās sagatavotības trenera rokasgrāmata – 4”, Rīga, Latvijas Treneru tālākizglītības centrs, 129-136.
26. Fernāte, A. (2008). Vispusība – galvenais princips bērnu un jauniešu sportā. Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata. J.Žīdena red. R: Imanta, 35-53.
37. Fernāte, A. (2004). Sportistu treniņu sistēmas raksturojums. Trenera rokasgrāmata. N.Graša red. R: Jumava. 9-26.
48. Fernāte, A. (2002). Sporta treniņu teorijas pamati. LSPA. 1. daļa
59. Ķīsis, I. (2002). Sporta teorija, LSPA, 1. daļa.
610. Ķīsis, I. (2002). Sporta teorija, LSPA, 2. daļa.
711. Krauksts, V. (2013). Treniņu teorijas pamati (bērni un pusaudži). Drukātava.
812. Bula-Biteniece, I., Jansone, R., & Piech, K. (2013). Bērns un sports pirmskolā. Rīga, RaKa.
913. Oliņa, Z., Namsone, D., France, I. et al (2018). Mācīšanās lietpratībai. Latvijas Universitāte.
Citi informācijas avoti
1Saskaņā ar patstāvīgo darbu uzdevumiem darbs datu bāzēs: PROQUEST EBRARY - Ebook Central THOMSON REUTERS - Web of Science SCOPUS - Bibliographic database SCIENCE DIRECT - World's largest electronic collection of science, technology and medicine