.
Ciklisko sporta veidu treniņu teorija un metodika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.08.2024 10:14:20
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_363 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Daina Krauksta | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 22 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vidējā vai vidējā speciālā izglītība | ||||||||
Mērķis: | Veidot nākošajiem fizioterapijas speciālistiem izpratni par ciklisko sporta veidu treniņu teoriju un metodiku. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Prasības kursā, drošības noteikumi. Slēpošanas inventārs – izvēle, kopšana, glabāšāna. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
2 | Pārvietošanās apvidū – slēpju sniega sajūtas attīstīšana. Kalnu tehnika – nobraucienu, bremzēšanas mācīšana. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
3 | Slēpošana kā līdzeklis atpūtā, veselībā un fiziskā sagatavotībā. slēpošanas nozīmi veselības atjaunošanās, fizisko spēju paaugstināšanas, aktīvā atpūtā un profilaksē dažāda vecuma cilvēkiem. Inventāra un apģērba izvēle, traumas, to profilakse. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
4 | Klasisko, slidsoļu soļu, kalnu tehnikas veidu mācīšana un pilnveidošana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Slēpošanas pārgājiens | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
6 | Ieskaite pārvietošanās veidos | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
7 | Prasības studiju kursā, drošības noteikumi. Lēcēju speciālie vingrinājumi, augstlēkšana “pārsoļojot”, augstais starts skriešanas disciplīnās | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
8 | Skrējēju speciālie vingrinājumi, augstais starts un zemais starts, augstlēkšana “pārsoļojot”. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
9 | Lēcēju un skrējēju speciālie vingrinājumi, stafešu veidi, stafetes skrējiens. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
10 | Lēcēju speciālie vingrinājumi, tāllēkšana “tupus”, stafetes skrējiens. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Lēcēju speciālie vingrinājumi, tāllēkšana “tupus”, barjerskrējēju lokanības vingrinājumi, barjerskriešana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Skrējēju un lēcēju speciālie vingrinājumi, barjerskriešana, augstlēkšana “flops”. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Metēju speciālie vingrinājumi, bumbiņas mešana mērķī un no 3 soļiem, barjerskriešana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Metēju speciālie vingrinājumi, bumbiņas mešana mērķī un no 5 soļiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
15 | Metēju lokanības vingrojumi un vingrinājumi. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Prasības kursā, drošības noteikumi. Slēpošanas inventārs – izvēle, kopšana, glabāšāna. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
2 | Pārvietošanās apvidū – slēpju sniega sajūtas attīstīšana. Kalnu tehnika – nobraucienu, bremzēšanas mācīšana. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
3 | Slēpošana kā līdzeklis atpūtā, veselībā un fiziskā sagatavotībā. slēpošanas nozīmi veselības atjaunošanās, fizisko spēju paaugstināšanas, aktīvā atpūtā un profilaksē dažāda vecuma cilvēkiem. Inventāra un apģērba izvēle, traumas, to profilakse. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
4 | Klasisko, slidsoļu soļu, kalnu tehnikas veidu mācīšana un pilnveidošana | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
5 | Slēpošanas pārgājiens | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
6 | Ieskaite pārvietošanās veidos | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
7 | Prasības studiju kursā, drošības noteikumi. Lēcēju speciālie vingrinājumi, augstlēkšana “pārsoļojot”, augstais starts skriešanas disciplīnās | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
8 | Skrējēju speciālie vingrinājumi, augstais starts un zemais starts, augstlēkšana “pārsoļojot”. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
9 | Lēcēju un skrējēju speciālie vingrinājumi, stafešu veidi, stafetes skrējiens. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
10 | Lēcēju speciālie vingrinājumi, tāllēkšana “tupus”, stafetes skrējiens. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
11 | Lēcēju speciālie vingrinājumi, tāllēkšana “tupus”, barjerskrējēju lokanības vingrinājumi, barjerskriešana. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
12 | Skrējēju un lēcēju speciālie vingrinājumi, barjerskriešana, augstlēkšana “flops”. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
13 | Metēju speciālie vingrinājumi, bumbiņas mešana mērķī un no 3 soļiem, barjerskriešana. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
14 | Metēju speciālie vingrinājumi, bumbiņas mešana mērķī un no 5 soļiem. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
15 | Metēju lokanības vingrojumi un vingrinājumi. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Gatavošanās patstavīgajam darbam. Vieglatlētikas veidu un vingrinājumu/vingrojumu apguve. Pārvietošanās veidu un teorētisko zināšanu apguve. Inventāra izvēle, sagatavošana nodarbībām. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studiju kursa gala vērtējumu veido: 1) slēpošanas cikla studiju kurss – ziemas nometnē (50%), vieglatlētikas cikla studiju kurss (50%). Studiju kursa vērtēšanas rezultāti slēpošanas ciklā Vērtēšana: 1) Slēpošanas pārvietošanās veidu demonstrējums: Demonstrējums notiek iekārtotā trases posmā vidēji šķēršļotā apvidū. Vadoties no distances reljefa, studējošais izmanto slēpošanas pārvietošanās veidus – soļus un kalnu tehnikas veidus. Katra pārvietošanās veida tehnisko izpildījumu vērtē 4 līmeņos: 0,25 p.; 0,5 p.; 0,75 p.; 1 p. 2) Zināšanas (tests) – vērtē 4 līmeņos: 0,5 p.; 1 p.; 1,5 p., 2 punkti 3) Līdzdalība un aktivitāte slēpošanas praktiskās nodarbībās un nometnes organizētajos pasākumos – vērtē 4 līmeņos: 0,5 p.; 1 p.; 1,5 p., 2 p. Piezīme: Lai iegūtu pozitīvu vērtējumu, katrā no saturā iekļautajām prasībām jāiegūst vismaz minimālie punkti. Papildus studiju kursa realizēšanas laikā students var iegūt: - punktus par aktīvu un sekmīgu dalību nodarbībās - punktus par secīgu augšupejošu dinamiku | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | • par sportistu fizioloģiskā stāvokļa izmaiņām, par treniņu praksi un teoriju cikliskajos sporta veidos | ||||||||
Prasmes: | • fizioterapeitiskajā praksē asistējot treniņu procesa laikā, sacensību, pēcsacensību, darbaspēju atjaunošanās periodā, prasmes veikt trauma profilaksi specifisku saslimšanu un sporta trauma rehabilitācijā cikliskajos sporta veidos pielietot fizikālās medicīnas metodes vienkāršotas shēmas konkrētos saslimšanu gadījumos. | ||||||||
Kompetences: | • spēj nodrošināt sportistu balsta kustību sistēmas pārbaudes un nepieciešamās korekcijas cikliskajos sporta veidos | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | 1. Grants J. Mācīsimies slēpot., Rīga: RAKA.-2007. – 142 lpp. | ||||||||
2 | 2. Grants J. Fiziskā audzināšana, sports un vesels bērns.-Rīga: Mācību grāmata,1997. – 215 lpp | ||||||||
3 | 3. D. Krauksta Slēpošanas nodarbību organizēšana. – Rīga: LSPA, 1998. – 49lpp | ||||||||
4 | 4. Krauksta D., Krauksts V. Slēpošanas treniņa pamati. – Rīga:Drukātava, 2006. – 257 lpp; | ||||||||
5 | 5. Slēpošana III daļa (slēpošana inventārs) Rīga, LSPA 1002.,-50 lpp | ||||||||
6 | 6. Avotiņa I., Vieglatlētika, 2016. | ||||||||
7 | 7. Liepiņš I., Vieglatlētika, 1986. | ||||||||
8 | 8. Puelo J., Milroy P., Running anatomy, Human Kinetics, 2019. – 190 p. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | 1. Conteras B., Bodyweight strength training anatomy, Human Kinetics, 2014. – 212 p. | ||||||||
2 | 2. Hansen D., Kennelly S., Plyometric anatomy, Human Kinetics, 2017. – 254 p. | ||||||||
3 | 3. Nelson A.G., Kokkonen I., Stretching anatomy, Human Kinetics, 2014. – 215 p. | ||||||||
4 | 4. Vispusīgās fiziskās sagatavotības trenera rokasgrāmata, R.Līča red., 2015. | ||||||||
5 | 5. Walker B., The anatomy of stretching your illustrated guide to flexibility and injury rehabilitation, Lotus Publishing, North atlantic Books, 2018. – 192 p. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | 1. Latvijas Slēpošanas savienības mājas lapa | ||||||||
2 | 2. Starptautiskās slēpošanas federācijas mājas lapa | ||||||||
3 | 3. Latvijas vieglatlētikas savienības mājas lapa |