Pārlekt uz galveno saturu

Ciklisko sporta veidu treniņu teorija un metodika

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.08.2024 10:14:20
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_363LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris; Rehabilitācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Daina Krauksta
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas22
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vidējā vai vidējā speciālā izglītība
Mērķis:
Veidot nākošajiem fizioterapijas speciālistiem izpratni par ciklisko sporta veidu treniņu teoriju un metodiku.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Prasības kursā, drošības noteikumi. Slēpošanas inventārs – izvēle, kopšana, glabāšāna.Lekcijas0.50auditorija
2Pārvietošanās apvidū – slēpju sniega sajūtas attīstīšana. Kalnu tehnika – nobraucienu, bremzēšanas mācīšana.Nodarbības0.50auditorija
3Slēpošana kā līdzeklis atpūtā, veselībā un fiziskā sagatavotībā. slēpošanas nozīmi veselības atjaunošanās, fizisko spēju paaugstināšanas, aktīvā atpūtā un profilaksē dažāda vecuma cilvēkiem. Inventāra un apģērba izvēle, traumas, to profilakse.Lekcijas0.50auditorija
4Klasisko, slidsoļu soļu, kalnu tehnikas veidu mācīšana un pilnveidošanaNodarbības1.00auditorija
5Slēpošanas pārgājiensNodarbības1.00cits
6Ieskaite pārvietošanās veidosNodarbības0.50auditorija
7Prasības studiju kursā, drošības noteikumi. Lēcēju speciālie vingrinājumi, augstlēkšana “pārsoļojot”, augstais starts skriešanas disciplīnāsNodarbības0.50auditorija
8Skrējēju speciālie vingrinājumi, augstais starts un zemais starts, augstlēkšana “pārsoļojot”.Nodarbības0.50auditorija
9Lēcēju un skrējēju speciālie vingrinājumi, stafešu veidi, stafetes skrējiens.Nodarbības0.50auditorija
10Lēcēju speciālie vingrinājumi, tāllēkšana “tupus”, stafetes skrējiens.Nodarbības1.00auditorija
11Lēcēju speciālie vingrinājumi, tāllēkšana “tupus”, barjerskrējēju lokanības vingrinājumi, barjerskriešana.Nodarbības1.00auditorija
12Skrējēju un lēcēju speciālie vingrinājumi, barjerskriešana, augstlēkšana “flops”.Nodarbības1.00auditorija
13Metēju speciālie vingrinājumi, bumbiņas mešana mērķī un no 3 soļiem, barjerskriešana.Nodarbības1.00auditorija
14Metēju speciālie vingrinājumi, bumbiņas mešana mērķī un no 5 soļiem.Nodarbības1.00auditorija
15Metēju lokanības vingrojumi un vingrinājumi.Nodarbības0.50auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Prasības kursā, drošības noteikumi. Slēpošanas inventārs – izvēle, kopšana, glabāšāna.Lekcijas0.50auditorija
2Pārvietošanās apvidū – slēpju sniega sajūtas attīstīšana. Kalnu tehnika – nobraucienu, bremzēšanas mācīšana.Nodarbības0.50auditorija
3Slēpošana kā līdzeklis atpūtā, veselībā un fiziskā sagatavotībā. slēpošanas nozīmi veselības atjaunošanās, fizisko spēju paaugstināšanas, aktīvā atpūtā un profilaksē dažāda vecuma cilvēkiem. Inventāra un apģērba izvēle, traumas, to profilakse.Lekcijas0.50auditorija
4Klasisko, slidsoļu soļu, kalnu tehnikas veidu mācīšana un pilnveidošanaNodarbības0.50auditorija
5Slēpošanas pārgājiensNodarbības1.00cits
6Ieskaite pārvietošanās veidosNodarbības0.50auditorija
7Prasības studiju kursā, drošības noteikumi. Lēcēju speciālie vingrinājumi, augstlēkšana “pārsoļojot”, augstais starts skriešanas disciplīnāsNodarbības0.50auditorija
8Skrējēju speciālie vingrinājumi, augstais starts un zemais starts, augstlēkšana “pārsoļojot”.Nodarbības0.50auditorija
9Lēcēju un skrējēju speciālie vingrinājumi, stafešu veidi, stafetes skrējiens.Nodarbības0.50auditorija
10Lēcēju speciālie vingrinājumi, tāllēkšana “tupus”, stafetes skrējiens.Nodarbības0.50auditorija
11Lēcēju speciālie vingrinājumi, tāllēkšana “tupus”, barjerskrējēju lokanības vingrinājumi, barjerskriešana.Nodarbības0.50auditorija
12Skrējēju un lēcēju speciālie vingrinājumi, barjerskriešana, augstlēkšana “flops”.Nodarbības0.50auditorija
13Metēju speciālie vingrinājumi, bumbiņas mešana mērķī un no 3 soļiem, barjerskriešana.Nodarbības0.50auditorija
14Metēju speciālie vingrinājumi, bumbiņas mešana mērķī un no 5 soļiem.Nodarbības0.50auditorija
15Metēju lokanības vingrojumi un vingrinājumi.Nodarbības0.50auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Gatavošanās patstavīgajam darbam. Vieglatlētikas veidu un vingrinājumu/vingrojumu apguve. Pārvietošanās veidu un teorētisko zināšanu apguve. Inventāra izvēle, sagatavošana nodarbībām.
Vērtēšanas kritēriji:
Studiju kursa gala vērtējumu veido: 1) slēpošanas cikla studiju kurss – ziemas nometnē (50%), vieglatlētikas cikla studiju kurss (50%). Studiju kursa vērtēšanas rezultāti slēpošanas ciklā Vērtēšana: 1) Slēpošanas pārvietošanās veidu demonstrējums: Demonstrējums notiek iekārtotā trases posmā vidēji šķēršļotā apvidū. Vadoties no distances reljefa, studējošais izmanto slēpošanas pārvietošanās veidus – soļus un kalnu tehnikas veidus. Katra pārvietošanās veida tehnisko izpildījumu vērtē 4 līmeņos: 0,25 p.; 0,5 p.; 0,75 p.; 1 p. 2) Zināšanas (tests) – vērtē 4 līmeņos: 0,5 p.; 1 p.; 1,5 p., 2 punkti 3) Līdzdalība un aktivitāte slēpošanas praktiskās nodarbībās un nometnes organizētajos pasākumos – vērtē 4 līmeņos: 0,5 p.; 1 p.; 1,5 p., 2 p. Piezīme: Lai iegūtu pozitīvu vērtējumu, katrā no saturā iekļautajām prasībām jāiegūst vismaz minimālie punkti. Papildus studiju kursa realizēšanas laikā students var iegūt: - punktus par aktīvu un sekmīgu dalību nodarbībās - punktus par secīgu augšupejošu dinamiku
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:• par sportistu fizioloģiskā stāvokļa izmaiņām, par treniņu praksi un teoriju cikliskajos sporta veidos
Prasmes:• fizioterapeitiskajā praksē asistējot treniņu procesa laikā, sacensību, pēcsacensību, darbaspēju atjaunošanās periodā, prasmes veikt trauma profilaksi specifisku saslimšanu un sporta trauma rehabilitācijā cikliskajos sporta veidos pielietot fizikālās medicīnas metodes vienkāršotas shēmas konkrētos saslimšanu gadījumos.
Kompetences:• spēj nodrošināt sportistu balsta kustību sistēmas pārbaudes un nepieciešamās korekcijas cikliskajos sporta veidos
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11. Grants J. Mācīsimies slēpot., Rīga: RAKA.-2007. – 142 lpp.
22. Grants J. Fiziskā audzināšana, sports un vesels bērns.-Rīga: Mācību grāmata,1997. – 215 lpp
33. D. Krauksta Slēpošanas nodarbību organizēšana. – Rīga: LSPA, 1998. – 49lpp
44. Krauksta D., Krauksts V. Slēpošanas treniņa pamati. – Rīga:Drukātava, 2006. – 257 lpp;
55. Slēpošana III daļa (slēpošana inventārs) Rīga, LSPA 1002.,-50 lpp
66. Avotiņa I., Vieglatlētika, 2016.
77. Liepiņš I., Vieglatlētika, 1986.
88. Puelo J., Milroy P., Running anatomy, Human Kinetics, 2019. – 190 p.
Papildu literatūra
11. Conteras B., Bodyweight strength training anatomy, Human Kinetics, 2014. – 212 p.
22. Hansen D., Kennelly S., Plyometric anatomy, Human Kinetics, 2017. – 254 p.
33. Nelson A.G., Kokkonen I., Stretching anatomy, Human Kinetics, 2014. – 215 p.
44. Vispusīgās fiziskās sagatavotības trenera rokasgrāmata, R.Līča red., 2015.
55. Walker B., The anatomy of stretching your illustrated guide to flexibility and injury rehabilitation, Lotus Publishing, North atlantic Books, 2018. – 192 p.
Citi informācijas avoti
11. Latvijas Slēpošanas savienības mājas lapa
22. Starptautiskās slēpošanas federācijas mājas lapa
33. Latvijas vieglatlētikas savienības mājas lapa