.
Pētnieks informatīvajā telpā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:03.10.2024 13:22:56
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_388 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inga Liepiņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pedagoģijas bakalaura grāds sportā, izglītības zinātņu bakalaurs sportā vai profesionālais bakalaura grāds sporta zinātnē. | ||||||||
Mērķis: | Dot iespēju maģistrantiem orientēties, analizēt, diskutēt sporta zinātnes jomas aktualitātēs. Kursa uzdevumi: - Attīstīt izpratni par sporta politikas un sporta vadības aktualitātēm; - Attīstīt izpratni par sporta pedagoģijas aktuālajām problēmām un to risināšanas veidiem sabiedrībā; - Attīstīt izpratni par sabiedrisko mediju aktualitātēm sporta jomā; - Veidot prasmi analizēt un diskutēt par aktualitātēm sporta zinātnes jomā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Studiju kursa prasības. Ievads “Pētnieks informatīvajā telpā”. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Aktualitātes sporta nozarē. Diskusijas ar maģistra programas “Sporta zinātne” absolventiem un darba devējiem. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Sporta politikas aktualitātes Latvijā. Sporta politikas pamatnostādnes, to virzība Latvijas sporta attīstībā. Diskusija ar sporta politikas veidotājiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Mediju loma sportā. Aktualitāšu publicēšana medijos. Sportistu, treneru, sporta organizāciju vadības sadarbība ar medijiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Aktuālās pedogoģijas problēmas sabiedrībā (treneris/audzēknis/vecāks/sporta organizācijas vadība). Mobings, bosings. Konkrētu aktuālo situāciju analīze. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Dopings un tā aktualitātes Latvijas un pasaules kontekstā. Latvijas Antidopinga birojs. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Aktualitātes sporta finansiālā atbalsta jomā Latvijas un Eiropas kontekstā (aktuālie projekti sporta jomā). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Supervīzija kā atbalsts sportā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Pētniecības aktualitātes sporta jomā. Digitālās tehnoloģijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Pārbaudījums – pārspriedums par vienu no aizvadītajām nodarbību tēmas aktuālitāti. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | - Aktīva dalība semināros. Nedēļu pirms seminār tiek nosūtīta informācija par semināra tēmu un patstāvīgā uzdevuma (izpētes) jautājumiem. - Pārspriedums (Pētījuma norises un satura pamatošana). Pārspriedums ir secīgi, argumentēti atklātas pārdomas par kādu jautājumu, izsakot savu vērtējumu un secinājumus. Pārsprieduma domrakstā parasti tiek risināta kāda problēma, par kuru sakopoti fakti un argumentācija, tiek pausta sava attieksme pret problēmu un tās vērtējums. Izvēlies vienu no tematiem, kurš tika vai tiks apspriests “Pētnieks informatīvajā telpā” un uzraksti pārspriedumu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Sekmīga vērtējuma iegūšanai nepieciešams: - pozitīva attieksme pret izglītošanos, aktīva darbība (diskusijas) semināros (75%); - pārspriedums (25%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīgas kursa apguves rezultātā maģistranti spēs izprast sporta politikas un sporta vadības aktualitātes. | ||||||||
Prasmes: | Sekmīgas kursa apguves rezultātā maģistranti spēs: - izprast un risināt sporta pedagoģijas aktuālās problēmas; - izvēlēties, sadarboties ar piemērotāko sabiedrisko mediju konkrētā sporta jomas jautājumā. | ||||||||
Kompetences: | Sekmīgas kursa apguves rezultātā maģistranti būs kompetenti argumentēti diskutēt par aktualitātēm sporta zinātnes jomā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Par Sporta politikas pamatnostādnēm. Ministru kabineta rīkojums Nr. 397. | ||||||||
2 | Sporta likums. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Geske A., Grīnfelds A. Izglītības pētniecība. LU Akadēmiskais apgāds, 2006. – 261 lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Interneta saites, periodiski un zinātniskie izdevumi. |