Pārlekt uz galveno saturu

Vieglatlētika - fiziskās sagatavošanas līdzeklis

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:06.09.2024 09:00:17
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_390LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Sandra Škutāne
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas10
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Valsts pamatizglītības un Vispārējās vidējās izglītības sporta standarta līmenī. Vēlama studiju kursu „Vieglatlētikas vingrinājumi iesācējiem”, „Vieglatlētika (Ātruma attīstīšana)”, „Vieglatlētika (Ātrspēka attīstīšana)”, „Vieglatlētika (Izturības attīstīšana) ”apguve. Treniņu teorija.
Mērķis:
Dot iespēju apgūt ātruma, spēka, ātrspēka, lokanības, koordinācijas utt. attīstīšanas vingrinājumus vieglatlētikā un veidot prasmes šo vingrinājumu izmantošanai citu sporta veidu fiziskajā sagatavošanā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Kursa saturs un vērtēšana. Patstāvīgā darba uzdevumi. Dabas faktoru ietekme uz ātruma attīstīšanu. Vingrinājumi ātruma attīstīšanai dažāda vecuma audzēkņiem, metēju vingrinājumu un vingrojumu pielietojums mācību treniņu procesā. Atsildīšanās.Nodarbības1.00cits
2Dabas faktoru ietekme uz spēka un ātruma attīstīšanu. Vides faktoru izmantošana fizisko īpašību attīstīšanā, vingrinājumi ar inventāra izmantošanu dažādos sporta veidos. Vingrinājumi dziļo muskuļu stiprināšanai. Atsildīšanās.Nodarbības1.00cits
3Dabas faktoru ietekme uz ātruma un ātrspēka attīstīšanu. Vingrinājumi izmantojot dabiskos un mākslīgos paaugstinājumus, šķēršļus un vingrinājumu, vingrojumu variācijas dažādos sporta veidos. Atsildīšanās.Nodarbības1.00cits
4Dabas faktoru ietekme uz ātrspēka attīstīšanu. Vingrinājumi izmantojot barjeras, to daudzveidība un pielietošana dažādu sporta veidu audzēkņiem. Vingrinājumi roku spēka attīstīšanai. Atsildīšanās.Nodarbības1.00cits
5Dabas faktoru ietekme uz izturības attīstīšanu. Izturības attīstīšanas līdzekļi, to mācību didaktika. Atpūtas pauzēs izmantojamie mešanas vingrinājumi. Atsildīšanās.Nodarbības1.00cits
6Dabas faktoru ietekme uz ritma un ātruma attīstīšanu. Ritma vingrinājumi kustību biežumam, kustību plašumam, pielietojamība dažādos sporta veidos. Atsildīšanās.Nodarbības1.00cits
7Dabas faktoru ietekme uz ātrspēka attīstīšanu. Vingrinājumu sērijas ar daudzveidīgiem lēcieniem, lēcienu savienojumiem. Vingrinājumi sānu un muguras dziļo muskuļu stiprināšanai. Atsildīšanās.Nodarbības1.00cits
8Vispārējās fiziskās sagatavotības vingrinājumu kopums – 10 – 12 vingrinājumi. VFS vingrinājumi dažādos sporta veidos un audzēkņiem ar dažādu sagatavotības līmeni. Atsildīšanās.Nodarbības1.00cits
9Pārbaudījums.Nodarbības2.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Kursa saturs un vērtēšana. Patstāvīgā darba uzdevumi. Dabas faktoru ietekme uz ātruma attīstīšanu. Vingrinājumi ātruma attīstīšanai dažāda vecuma audzēkņiem, metēju vingrinājumu un vingrojumu pielietojums mācību treniņu procesā. Atsildīšanās.Nodarbības0.50cits
2Dabas faktoru ietekme uz spēka un ātruma attīstīšanu. Vides faktoru izmantošana fizisko īpašību attīstīšanā, vingrinājumi ar inventāra izmantošanu dažādos sporta veidos. Vingrinājumi dziļo muskuļu stiprināšanai. Atsildīšanās.Nodarbības0.50cits
3Dabas faktoru ietekme uz ātruma un ātrspēka attīstīšanu. Vingrinājumi izmantojot dabiskos un mākslīgos paaugstinājumus, šķēršļus un vingrinājumu, vingrojumu variācijas dažādos sporta veidos. Atsildīšanās.Nodarbības0.50cits
4Dabas faktoru ietekme uz ātrspēka attīstīšanu. Vingrinājumi izmantojot barjeras, to daudzveidība un pielietošana dažādu sporta veidu audzēkņiem. Vingrinājumi roku spēka attīstīšanai. Atsildīšanās.Nodarbības0.50cits
5Dabas faktoru ietekme uz izturības attīstīšanu. Izturības attīstīšanas līdzekļi, to mācību didaktika. Atpūtas pauzēs izmantojamie mešanas vingrinājumi. Atsildīšanās.Nodarbības0.50cits
6Dabas faktoru ietekme uz ritma un ātruma attīstīšanu. Ritma vingrinājumi kustību biežumam, kustību plašumam, pielietojamība dažādos sporta veidos. Atsildīšanās.Nodarbības0.50cits
7Dabas faktoru ietekme uz ātrspēka attīstīšanu. Vingrinājumu sērijas ar daudzveidīgiem lēcieniem, lēcienu savienojumiem. Vingrinājumi sānu un muguras dziļo muskuļu stiprināšanai. Atsildīšanās.Nodarbības0.50cits
8Vispārējās fiziskās sagatavotības vingrinājumu kopums – 10 – 12 vingrinājumi. VFS vingrinājumi dažādos sporta veidos un audzēkņiem ar dažādu sagatavotības līmeni. Atsildīšanās.Nodarbības0.50cits
9Pārbaudījums.Nodarbības1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgajā darbā students studē speciālo literatūru, izstrādā mājas darbus un trenējas vieglatlētikas vingrinājumu izpildīšanā, pilnveidojot savas kustību prasmes un iemaņas.
Vērtēšanas kritēriji:
Veikt regulāru un sistemātisku vingrinājumu apguvi, patstāvīgi izstrādāt mājas darbus, demonstrēt prasmes un iemaņas apgūtajos vingrinājumos, kā arī teorētiskās zināšanas. Par studiju kursa apguvi students saņem diferencētu vērtējumu. Gala vērtējumu ieraksta ieskaišu grāmatiņā 10 ballu sistēmā atbilstoši LSPA prasībām. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm (minimālais līmenis). Ja studenta punktu summa ir mazāka par četrām ballēm, tad jākārto atkārtots pārbaudījums. Vērtējumu ballēs students saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, produktīva darbība semināros, pārbaudījums, attieksme, studenta individuālā attīstības dinamika). Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, diferencētās ieskaites prasības: attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, aktīva darbība praktiskajās nodarbībās (40%); studenta veiktie patstāvīgie darbi (40%); studiju kursa praktiskais pārbaudījums (20%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Izprot katra vingrinājuma pielietojuma lietderību, izskaidrot vingrinājuma izpildes pamatus. 2. Izprot vingrinājumu nozīmi vieglatlētikas veidu didaktikā.
Prasmes:3. Demonstrē un izvēlas fiziskās sagatavotības vingrinājumus, pielieto tos dažādu vecuma posmu un sagatavotības pakāpes cilvēkiem.
Kompetences:4. Sekmīga kursa apguve dod iespēju studentam patstāvīgi veikt vingrinājumu izpildi un pielietošanu praktiskajā darbā. 5. Zinās galvenos metodiskos norādījumus un vingrinājumu izpildes dozējumu dažādu vecuma posmu un sagatavotības pakāpes cilvēkiem.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Trenera rokasgrāmata – 1, Rīga: LTTC, 2003. 304 lpp.
2Trenera rokasgrāmata – 2, Rīga: LTTC, 2006. 312 lpp.
3Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata, Rīga: LTTC, 2008. 215 lpp.
4Liepiņš I., Sporta un treniņš, 1.daļa, Rīga; autora izdevums, 2000. 203 lpp.
5Krauksts V., Fiziskā sagatavotība. Kā to iegūt?, Rīga: Drukātava, 2006. 197 lpp.
6USA Track&Field Coaching manual, Human Kinetics, 2000. 315p.
7Vispusīgās fiziskās sagatavotības trenera rokasgrāmata, R.Līča red., Rīga: LTTC, 2015. 239 lpp.
Papildu literatūra
1Studentu izvēlētā literatūra par fizisko īpašību attīstīšanu izvēlētajā sporta veidā.
Citi informācijas avoti
1Interneta vietnēs atrodamie vingrinājumu video.