Pārlekt uz galveno saturu

Supervīzija Sociālajā darbā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:51
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_006LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Pedagoģija; Vispārīgā pedagoģijaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Laila Balode
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas32
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Teorētiskas zināšanas par sociālo darbu, zināšanas par sociālā darba metodēm. Izpratne par sociālā darba ētiku un prasme risināt ētiskās dilemmas sociālā darba praksē. Aktīva nostāja un spēja iesaistīties diskusijās un piedalīties grupu darbos. Zināšanas par darbu ar grupu un grupas dinamiku. Zināšana par sarunu vešanas pamatprincipiem individuāli un grupā.
Mērķis:
Veidot studentiem priekšstatu par supervīzijas vietu un lomu kvalitatīva sociālā darba attīstībā. Nostiprināt izpratni par supervīziju, kā nozīmīgu profesionālās izdegšanas novēršanas instrumentu. Veidot pārliecību par supervīzijas lomu sociālā darbinieka profesionālās izaugsmes veicināšanā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Supervīzijas vēsturiskā attīstība. Attīstības īpatnības un atšķirības dažādās valstīs.Lekcijas2.00cits
2Supervīzijas veidi un formas.Lekcijas2.00cits
3Hierarhiskā un horizontālā modeļa priekšrocības un trūkumi.Nodarbības2.00cits
4Supervīzijas stili.Nodarbības4.00cits
5Supervīzija Latvijā – vēsture, attīstība un nozīme sociālā darba praksē.Lekcijas2.00cits
6Ētikas dilemmas sociālā darba supervīzijas praksē.Nodarbības2.00cits
7Ieskats supervīzijas norisē.Nodarbības2.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Supervīzijas vēsturiskā attīstība. Attīstības īpatnības un atšķirības dažādās valstīs.Lekcijas1.00cits
2Supervīzijas veidi un formas.Lekcijas2.00cits
3Hierarhiskā un horizontālā modeļa priekšrocības un trūkumi.Nodarbības2.00cits
4Supervīzijas stili.Nodarbības2.00cits
5Supervīzija Latvijā – vēsture, attīstība un nozīme sociālā darba praksē.Lekcijas1.00cits
6Ētikas dilemmas sociālā darba supervīzijas praksē.Nodarbības2.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Ārpus lekcijām studējošie veic literatūras analīzi par jautājumiem, kas saistīti ar supervīziju un tās ieviešanu. Studējošie sagatavo prezentāciju, ar kuru iepazīstina citus studējošos. Katram studējošajam jāsagatavo jautājumi par redzēto, savukārt prezentētājam jāspēj uz tiem atbildēt. Studējošie visa kursa norises laikā katrs nodefinē vienu sociālu problēmu un sociālu kontekstu (sociālais dienests, ieslodzījuma vieta, dienas centrs, slimnīca utt.), kurā šī problēma aktualizējusies. Kursa noslēgumā, katra studējošā uzdevums ir izstrādāt supervīzjas piedāvājumu speciālistiem, kas saskaras ar šo problēmu. Piedāvājumā jāspēj pamatot supervīzijas veids, forma, regularitāte un prasības supervizoram.
Vērtēšanas kritēriji:
Apmeklējums 50% Patstāvīgo darbu izstrādāšana un prezentācija 25% Piedalīšanās diskusijās 10% Jautājumu uzdošana kolēģiem par viņu patstāvīgajiem darbiem 10% Gala pārbaudījums – tests - eksāmens par teorētiskiem jautājumiem 5%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studējošais kursa noslēgumā zinās un varēs izprast un izskaidrot ar supervīziju saistītos jēdzienus un terminoloģiju, novērtēt supervīzjas nepieciešamību, nosaukt un raksturot supervīzijas veidus un formas, spēs salīdzināt un raksturot supervīzjas stilus.
Prasmes:Studējošais pratīs meklēt, atrast, klasificēt un analizēt pieejamo informāciju par supervīzjas pakalpojuma pieejamību, pratīs pamatot supervīzijas nepieciešamību un piemeklēt atbilstošās sociālās problēmas efektīvai risināšanai vispiemērotākos un atbilstošākos variantus, pratīs lietot terminoloģiju.
Kompetences:Studējošais pēc studija kursa ir apguvis spēju izmantot iegūtās zināšanas, lai noformulētu problēmsituāciju, kurtā supervīzija nepieciešama, sastādīt supervīzijas uzdevumu, meklēt un atrast problēmas risināšanai nepieciešamo pakalpojuma sniedzēju un argumentēti nodefinēt pasūtījumu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Hawkins, P., McMahon A. (2020) Supervision in the Helping Professions. - Open University Press
2Proctor, B. (2008) Group Supervision: A Guide to Creative Practice (Counselling Supervision series). - Sage Publications Ltd; Second Edition edition
3Shonet, R. (2007) Passionate Supervision. - Jessica Kingsley Publishers; 1 edition
4Wonnacott, J. Mastering. (2011) Social Work Supervision (Mastering Social Work Skills). - Jessica Kingsley Publishers
Papildu literatūra
1Brown, A. & Bourne, I. (1996) The Social Work Supervisor. Philadelphia: Open University Press.
2Davys, A. (2010) Best Practice in Professional Supervision: A Guide for the Helping Professions. - Jessica Kingsley Publishers
3Feltham, C. (1994) Developing Counsellor Supervision (Developing Counselling series). - Sage Publications Ltd
4Wonnacott, J. Mastering. (2011) Social Work Supervision (Mastering Social Work Skills). - Jessica Kingsley Publishers
5Autoru kolektīvs Supervīzija sociālajā darbā. Supervizora rokasgrāmata. Latvijas Universitāte, (2007).
6Kadushin, A. (2002) Supervision in Social Work.- Columbia University Press
Citi informācijas avoti
1Autoru kolektīvs. (2012) Pētījums „Sākotnējās ietekmes (Ex-ante) novērtējums par iecerētajām strukturālajām reformām profesionāla sociālā darba politikas jomā". Starpziņojums par sociālā darba raksturojumu Latvijā 2010./2011. gadā un tā analīzi. http://www.lm.gov.lv/text/2399
2Autoru kolektīvs. (2012) Pētījums „Sākotnējās ietekmes (Ex-ante) novērtējums par iecerētajām strukturālajām reformām profesionāla sociālā darba politikas jomā". http://www.lm.gov.lv/text/2399
3Autoru kolektīvs. (2007) Sociālā darba speciālistu rokasgrāmata. Liepājas Pedagoģijas akadēmija. Vereščagina I. Supervīzijas loma sociālā darba speciālistu profesionālajā darbībā. 293 – 311.lpp
4Ховскинс П., Шонет Р. (2002) Супервизия: Индивидуальный, групповой и организационный подходы. СПб: Речь