.
Supervīzija Sociālajā darbā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:51
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_006 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija; Vispārīgā pedagoģija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Laila Balode | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Teorētiskas zināšanas par sociālo darbu, zināšanas par sociālā darba metodēm. Izpratne par sociālā darba ētiku un prasme risināt ētiskās dilemmas sociālā darba praksē. Aktīva nostāja un spēja iesaistīties diskusijās un piedalīties grupu darbos. Zināšanas par darbu ar grupu un grupas dinamiku. Zināšana par sarunu vešanas pamatprincipiem individuāli un grupā. | ||||||||
Mērķis: | Veidot studentiem priekšstatu par supervīzijas vietu un lomu kvalitatīva sociālā darba attīstībā. Nostiprināt izpratni par supervīziju, kā nozīmīgu profesionālās izdegšanas novēršanas instrumentu. Veidot pārliecību par supervīzijas lomu sociālā darbinieka profesionālās izaugsmes veicināšanā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Supervīzijas vēsturiskā attīstība. Attīstības īpatnības un atšķirības dažādās valstīs. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
2 | Supervīzijas veidi un formas. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
3 | Hierarhiskā un horizontālā modeļa priekšrocības un trūkumi. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
4 | Supervīzijas stili. | Nodarbības | 4.00 | cits | |||||
5 | Supervīzija Latvijā – vēsture, attīstība un nozīme sociālā darba praksē. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
6 | Ētikas dilemmas sociālā darba supervīzijas praksē. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
7 | Ieskats supervīzijas norisē. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Supervīzijas vēsturiskā attīstība. Attīstības īpatnības un atšķirības dažādās valstīs. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
2 | Supervīzijas veidi un formas. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
3 | Hierarhiskā un horizontālā modeļa priekšrocības un trūkumi. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
4 | Supervīzijas stili. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
5 | Supervīzija Latvijā – vēsture, attīstība un nozīme sociālā darba praksē. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
6 | Ētikas dilemmas sociālā darba supervīzijas praksē. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Ārpus lekcijām studējošie veic literatūras analīzi par jautājumiem, kas saistīti ar supervīziju un tās ieviešanu. Studējošie sagatavo prezentāciju, ar kuru iepazīstina citus studējošos. Katram studējošajam jāsagatavo jautājumi par redzēto, savukārt prezentētājam jāspēj uz tiem atbildēt. Studējošie visa kursa norises laikā katrs nodefinē vienu sociālu problēmu un sociālu kontekstu (sociālais dienests, ieslodzījuma vieta, dienas centrs, slimnīca utt.), kurā šī problēma aktualizējusies. Kursa noslēgumā, katra studējošā uzdevums ir izstrādāt supervīzjas piedāvājumu speciālistiem, kas saskaras ar šo problēmu. Piedāvājumā jāspēj pamatot supervīzijas veids, forma, regularitāte un prasības supervizoram. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Apmeklējums 50% Patstāvīgo darbu izstrādāšana un prezentācija 25% Piedalīšanās diskusijās 10% Jautājumu uzdošana kolēģiem par viņu patstāvīgajiem darbiem 10% Gala pārbaudījums – tests - eksāmens par teorētiskiem jautājumiem 5% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošais kursa noslēgumā zinās un varēs izprast un izskaidrot ar supervīziju saistītos jēdzienus un terminoloģiju, novērtēt supervīzjas nepieciešamību, nosaukt un raksturot supervīzijas veidus un formas, spēs salīdzināt un raksturot supervīzjas stilus. | ||||||||
Prasmes: | Studējošais pratīs meklēt, atrast, klasificēt un analizēt pieejamo informāciju par supervīzjas pakalpojuma pieejamību, pratīs pamatot supervīzijas nepieciešamību un piemeklēt atbilstošās sociālās problēmas efektīvai risināšanai vispiemērotākos un atbilstošākos variantus, pratīs lietot terminoloģiju. | ||||||||
Kompetences: | Studējošais pēc studija kursa ir apguvis spēju izmantot iegūtās zināšanas, lai noformulētu problēmsituāciju, kurtā supervīzija nepieciešama, sastādīt supervīzijas uzdevumu, meklēt un atrast problēmas risināšanai nepieciešamo pakalpojuma sniedzēju un argumentēti nodefinēt pasūtījumu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Hawkins, P., McMahon A. (2020) Supervision in the Helping Professions. - Open University Press | ||||||||
2 | Proctor, B. (2008) Group Supervision: A Guide to Creative Practice (Counselling Supervision series). - Sage Publications Ltd; Second Edition edition | ||||||||
3 | Shonet, R. (2007) Passionate Supervision. - Jessica Kingsley Publishers; 1 edition | ||||||||
4 | Wonnacott, J. Mastering. (2011) Social Work Supervision (Mastering Social Work Skills). - Jessica Kingsley Publishers | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Brown, A. & Bourne, I. (1996) The Social Work Supervisor. Philadelphia: Open University Press. | ||||||||
2 | Davys, A. (2010) Best Practice in Professional Supervision: A Guide for the Helping Professions. - Jessica Kingsley Publishers | ||||||||
3 | Feltham, C. (1994) Developing Counsellor Supervision (Developing Counselling series). - Sage Publications Ltd | ||||||||
4 | Wonnacott, J. Mastering. (2011) Social Work Supervision (Mastering Social Work Skills). - Jessica Kingsley Publishers | ||||||||
5 | Autoru kolektīvs Supervīzija sociālajā darbā. Supervizora rokasgrāmata. Latvijas Universitāte, (2007). | ||||||||
6 | Kadushin, A. (2002) Supervision in Social Work.- Columbia University Press | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Autoru kolektīvs. (2012) Pētījums „Sākotnējās ietekmes (Ex-ante) novērtējums par iecerētajām strukturālajām reformām profesionāla sociālā darba politikas jomā". Starpziņojums par sociālā darba raksturojumu Latvijā 2010./2011. gadā un tā analīzi. http://www.lm.gov.lv/text/2399 | ||||||||
2 | Autoru kolektīvs. (2012) Pētījums „Sākotnējās ietekmes (Ex-ante) novērtējums par iecerētajām strukturālajām reformām profesionāla sociālā darba politikas jomā". http://www.lm.gov.lv/text/2399 | ||||||||
3 | Autoru kolektīvs. (2007) Sociālā darba speciālistu rokasgrāmata. Liepājas Pedagoģijas akadēmija. Vereščagina I. Supervīzijas loma sociālā darba speciālistu profesionālajā darbībā. 293 – 311.lpp | ||||||||
4 | Ховскинс П., Шонет Р. (2002) Супервизия: Индивидуальный, групповой и организационный подходы. СПб: Речь |