.
Sociālais darbs makrolīmenī un kopienā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:14
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_093 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Marika Lotko | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Veidot studentu izpratni par mezo un makro līmeņa sociālo darbu, aktivitātēm, kas raksturo prakses līmeņus, kopienas un sabiedrības vajadzību novērtēšanu, problēmu identificēšanu, risinājumu plānošanu; veicināt izpratni par starptautisko sociālo darbu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sociālais darbs kopienā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Informācijas ieguve par kopienu. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Sociālā darba makrolīmenī raksturojums – definīcijas, darba specifika. SVID un PEST analīze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Lēmumpieņēmēju ietekmēšana. Studentu prezentācijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Kopienas SD prakse Eiropā. Mikro un makro prakses mijiedarbība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Starptautiskais sociālais darbs – jēdziens, raksturojums, saturs. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | SD mezo un makro piemēri Latvijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
8 | Institūcijas apmeklējums. | Nodarbības | 2.00 | mācību izbraukums | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sociālais darbs kopienā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Informācijas ieguve par kopienu. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Sociālā darba makrolīmenī raksturojums – definīcijas, darba specifika. SVID un PEST analīze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Lēmumpieņēmēju ietekmēšana. Studentu prezentācijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Starptautiskais sociālais darbs – jēdziens, raksturojums, saturs. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Kopienas analīze. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Apmeklējums – 20%. Grupu un individuālie darbi – 40%. Eksāmens – 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc sekmīgi apgūta studiju kursa studējošais spēs: • raksturot kopienas jēdzienu; • nosaukt un raksturot kopienu iedalījumu; • nosaukt makro līmeņa aktivitātes; • izskaidrot lēmējpieņēmēju ietekmēšanas veidus; • pamatot un plānot nepieciešamo intervences līmeni; • raksturot starptautisko sociālo darbu. | ||||||||
Prasmes: | Spēs definēt kopienas jēdzienu un nosaukt kopienu iedalījumu; spēs analizēt lēmējpieņēmēju ietekmēšanas veidus un izvēlēties atbilstošāko sociālās problēmas risināšanai; spēs raksturot, kas ir makro sociālais darbs, kādās aktivitātēs tas izpaužas; spēs nosaukt nacionāla un starptautiska līmeņa institūcijas, kuras piedalās sociālās politikas veidošanā; spēs raksturot starptautiskā sociālā darba pazīmes; spēs atlasīt informācijas avotus, kas raksturo sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības nodrošinājumu mezo un makro līmenī. | ||||||||
Kompetences: | Sociālo problēmu pētīšanā, analītiskā izvērtēšanā, problēmu definēšanā un prioritāšu izvirzīšanā, problēmrisinājumu modelēšanā un novērtēšanā, sociālo pārmaiņu nepieciešamības noteikšanā. Orientācija aktuālajos sociālpolitiskajos procesos. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Cox, D., Pawar, M. International Social Work: Issues, Strategies, and Programs. SAGE Publications, 2013. | ||||||||
2 | Forde, C., Lynch, D. Social Work and Community Development. Palgrave Macmillian Education, 2015. | ||||||||
3 | Hardcastle, D. A. Community Practice: Theories and Skills for Social Workers. Oxford University Press, 2011. | ||||||||
4 | Hardina, D. Interpersonal Social Work Skills for Community. Springer Publishing Company, 2012. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrs | ||||||||
2 | Labklājības ministrija | ||||||||
3 | Starptautiskā sociālo darbinieku federācija | ||||||||
4 | Eiropas sociālā darba skolu asociācija | ||||||||
5 | Starptautiskā sociālā darba skolu asociācija | ||||||||
6 | Baltic Institute of Social Sciences (pieejami dažādi pētījumi) | ||||||||
7 | Sociālo un darba lietu komisija |