.
Sociālā komunikācija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:40
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_111 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne; Komunikācijas teorija | Mērķauditorija: | Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ārija Baltiņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | nav nepieciešamas | ||||||||
Mērķis: | Sniegt izpratni par sociālās komunikācijas lomu un nozīmi globālajā sociālajā telpā, kā arī praktiski un teorētiski analizēt dažādus sociālās komunikācijas darbības modeļus Latvijā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads komunikācijas teorijās | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Sociālās komunikācijas mērķis un veidošanas principi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Sociālo komunikāciju organizatoriskais princips | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
4 | Sociālo komunikāciju organizatoriskais princips | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
5 | Sociālajā komunikācijā izmantojamās metodes un tehnoloģijas; | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
6 | Sociālajā komunikācijā izmantojamās metodes un tehnoloģijas; | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
7 | Sociālās komunikācijas prasmes ar dažādām mērķauditorijām | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
8 | Sociālās komunikācijas prasmes ar dažādām mērķauditorijām | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
9 | Ētisko principu ievērošana sociālās komunikācijas procesā | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads komunikācijas teorijās | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Sociālās komunikācijas mērķis un veidošanas principi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Sociālo komunikāciju organizatoriskais princips | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
4 | Sociālo komunikāciju organizatoriskais princips | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
5 | Sociālajā komunikācijā izmantojamās metodes un tehnoloģijas; | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
6 | Sociālajā komunikācijā izmantojamās metodes un tehnoloģijas; | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
7 | Sociālās komunikācijas prasmes ar dažādām mērķauditorijām | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
8 | Sociālās komunikācijas prasmes ar dažādām mērķauditorijām | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
9 | Ētisko principu ievērošana sociālās komunikācijas procesā | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | patstāvīgie darbi, sociālās kampaņas projekta izstrāde | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Sociālās kampaņas projekta izstrāde; patstāvīgie darbi; eksāmens. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studentiem ir zināšanas par komunikācijas teorijām, sociālās komunikācijas mērķiem, veidošanas, organizatoriskajiem un ētiskajiem principiem. Ir zināšanas par sociālajā komunikācijā izmantojamajām metodēm un tehnoloģijām. | ||||||||
Prasmes: | Studenti prot strādāt komandā/grupā, novērtēt sava darba rezultātus, motivēt dažādas sabiedrības grupas veidot sociālās kampaņas, forumus izmantojot daudzveidīgas tehnoloģijas. Studentiem ir prasme pilnveidot un kritizēt jaunas idejas, klausīties, skatīties un lasīt ar radošu attieksmi, radoši strukturēt savu darbu. | ||||||||
Kompetences: | Studenti spēj vadīt komandas/darba grupas darbu, analizēt, sistematizēt un integrēt iegūto informāciju, spēj radoši un inovatīvi uz pārmaiņām virzīt ideju attīstīt, kā arī veidot un uzturēt pozitīvu gaisotni grupā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Katlips Skots M., Sabiedriskās attiecības – Avots, 2002. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Herbsts Dīters, Sabiedriskās attiecības - Rīga: Zvaigzne ABC, 2006. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Filipss Deivids, Jangs Filips, Sabiedriskās attiecības tiešsaistē – Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2010. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Olivera Sandra, Sabiedrisko attiecību stratēģija - Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2009. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Inta Brikše, Komunikācija. Mēdiji – LU Akadēmiskais apgāds, 2016. | ||||||||
6 | Skaidrīte Lasmane, Komunikācijas ētika – LU Akadēmiskais apgāds 2012. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Gregorija Anne (red). Sabiedriskās attiecības praksē, Rīga: Lietišķās informācijas dienests 2007. | ||||||||
2 | Blythe Jim 100 Great PR Ideas: From leading companies around the world, England: Marshall Cavendish Book, 2009. | ||||||||
3 | Grīns Endijs, Radošas sabiedriskās attiecības, Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2008. |