.
Zinātniskās pētniecības metodoloģija un sociālo pētījumu metodes
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:28.08.2024 15:00:12
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_137 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Maruta Pranka | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zinātniskās pētniecības metodoloģija bakalaura līmenī. | ||||||||
Mērķis: | Padziļināti studēt galvenos zinātniskās pētniecībass metodoloģiskos principus un aspektus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētniecības vieta un loma pasaules zinātniskajā apguvē un sociālo procesu izpratnē. Metodoloģijas jēdziens. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Sociālā pētījuma būtība, tā vietas sabiedrības izziņā un sociālo pētījuma lietojums sociālajā darbā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Kvantitatīvā un kvalitatīvā metodoloģija sociālajos pētījumos. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Sociālā pētījuma dizains un pētījuma etapi. Datu vākšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Pētniecības ētika, tās galvenie principi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Sociālā pētījuma datu apstāde, kodēšana, analīze un prezentācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētniecības vieta un loma pasaules zinātniskajā apguvē un sociālo procesu izpratnē. Metodoloģijas jēdziens. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Sociālā pētījuma būtība, tā vietas sabiedrības izziņā un sociālo pētījuma lietojums sociālajā darbā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Kvantitatīvā un kvalitatīvā metodoloģija sociālajos pētījumos. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Sociālā pētījuma dizains un pētījuma etapi. Datu vākšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Pētniecības ētika, tās galvenie principi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Sociālā pētījuma datu apstāde, kodēšana, analīze un prezentācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgu pētniecisko darbu izstrāde un prezentācija. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Nodarbību apmeklētība. 2. Sistemātiska, patstāvīga teorētiskās literatūras apguve. 3. Patstāvīgi izstrādāto darbu prezentācija. 4. Eksāmens. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Apgūstot zinātniskās darbības metodoloģijas vēsturisko pieredzi un teorētiskos pamatojumus, spēs izvirzīt un pamatot prioritātes resursu piesaistīšanā, konstruktīvi sadarbojoties ar publiskā un nevalstiskā, brīvprātīgā sektora pārstāvjiem indivīdu un organizāciju līmenī. | ||||||||
Prasmes: | Spēs izzināt un noteikt vajadzības un prioritāri nepieciešamos sociālos pakalpojumus individuālā un kopienas līmenī, pamatojoties uz sociālo procesu izziņu. Zinātniskās darbības metodoloģisko principu un metožu lietošana praktiskajos sociālajos pētījumos. | ||||||||
Kompetences: | Spēja izvērtēt zinātniskās pētniecības metodoloģisko principu efektivitāti un izvēlēties optimālākās pētījumu metodes sociālo procesu izziņai. Spēs plānot un administrēt sociālos pakalpojumus, programmas un projektus sociālo problēmu risināšanai un kopienas saliedētībai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Kristapsone S. Statistiskās analīzes metodes pētījumā. Rīga: Biznesa augstskola "Turība", 477 lpp. 2020. | ||||||||
2 | Pētniecība: teorija un prakse / K. Mārtinsones, A. Piperes, D. Kamerādes zinātniskajā redakcijā; red. Gunta Tramdaka. Rīga: RaKa, ©2016. | ||||||||
3 | Rubin Allen, Babbie Earl R. Essential Research Methods for Social Work. Boston: Cengage Learning. 2017, 652 lpp. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Qualitative Analysis: eight approaches for the social sciences / edited by Margaretha Järvinen, Nanna Mik-Meyer. Los Angeles [etc.]: SAGE Publishing. 2020. | ||||||||
2 | Kristapsone S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā. 2. aktualizētais izdevums. Rīga: Biznesa augstskola "Turība". 2014, 350 lpp. | ||||||||
3 | The Sage handbook of qualitative data collection / edited by Uwe Flick. Los Angeles: Sage Reference. 2018. | ||||||||
4 | Qualitative inquiry and research design : choosing among five approaches / John W. Creswell, Cheryl N. Poth. 4th edition, international student edition, Los Angeles (Calif.) [etc.]: SAGE, 2017, ©2018 | ||||||||
5 | SOCIĀLAIS DARBS AR GADĪJUMU TEORIJA PRAKSĒ | ||||||||
6 | Paul Michael Garrett, 2017, Welfare Words | ||||||||
7 | Paul Michael Garrett, 2021, DISSENTING SOCIAL WORK Paul Michael Garrett, Critical Theory, Resistance and Pandemic | ||||||||
8 | Reginald O. York, 2022, Evaluating Human Service Outcomes |