.
Socio-kultūras kompetence sociālajā darbā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:18
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_183 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Kultūras un masu komunikācijas socioloģija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Marika Lotko | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Ievads sociālajā darbā. | ||||||||
Mērķis: | Veidot izpratni par kultūru dažādību mūsdienu sabiedrībā, par cilvēku uzvedības kultūras determinantēm un ar to saistītām sociālām problēmām, par kultūrdažādību izpratnes praktisko nozīmi sociālā darba praksē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Starpkultūru kompetence | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Identitātes jēdziens un kultūras ietekme | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Kultūras dimensijas. Teorijas – kultūras aisbergs, kultūras izpausmes līmeņi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Vērtības, to apzināšanās un dažādība | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Cilvēktiesību vērtību pieeja sociālajā darbā – no zināšanām līdz attieksmei darbībā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Dažādība, tolerance, iecietība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Darbs ar dažādām mērķa grupām (ģimenēm, grupām, starppaaudžu, LGBT+, minoritātes, kopienas) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Stereotipi – aizspriedumi – diskriminācija | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Konflikts starpkultūru vidē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Vardarbība – tās veidi, izpausmes, tolerance dažādās kultūrās un likumiskais ietvars. Situāciju analīze, risinājumu modelēšana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Darbs ar bēgļiem un patvēruma meklētājiem | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Starpkultūru kompetence | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Identitātes jēdziens un kultūras ietekme | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Kultūras dimensijas. Teorijas – kultūras aisbergs, kultūras izpausmes līmeņi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Cilvēktiesību vērtību pieeja sociālajā darbā – no zināšanām līdz attieksmei darbībā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Dažādība, tolerance, iecietība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Stereotipi – aizspriedumi – diskriminācija | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Konflikts starpkultūru vidē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Darbs ar bēgļiem un patvēruma meklētājiem | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras avotu studēšana, darbs grupās, simulācijas uzdevums Abigailas stāsts un diskusija, patstāvīgo darbu prezentēšana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktivitāte nodarbībās – 20%, teorētiskās literatūras apguve – 20%, patstāvīgo darbu prezentācijas vērtējums – 60%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā students gūst izpratni un spēs izskaidrot kultūras jēdzienus un kategorijas, kultūras elementus; spēs raksturot vardarbību starpkultūru kontekstā, sociālās problēmas multikultūras sabiedrības kontekstā, konfliktus starpkultūru kontekstā, darbu ar bēgļiem un patvēruma meklētājiem. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs novērot un identificēt kultūras saistību ar sociālajām problēmām, paskaidrot dzīvesveida lomu sociālo problēmu tapšanā, raksturot starpkultūras kompetenci, kas nepieciešama sociālajam darbiniekam. | ||||||||
Kompetences: | Spēs apliecināt toleranci attieksmē pret ‘citādo’, profesionālā komunikācijā ar klientu, veikt kultūrizskaidrojošu funkciju, risinot sociālas problēmas. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Dominelli, L. Anti-racist Social Work / London: Red Glove Press; Macmillan International Higher Education, 2018. | ||||||||
2 | Eriksen, Thomas Hylland, Nielsen, Finn Sivert. Anthropology, Culture and Society: History of Anthropology (2nd Edition). Pluto Press, 2013. (http://site.ebrary.com/lib/rsub/home.action) | ||||||||
3 | Rachel, L., Wroe, L., Maglajlic, R. A. Social Work with Refugees, Asylum Seekers and Migrants: theory and skills for practice / London; Philadelphia: Jessica Kingsley, 2019. | ||||||||
4 | Valtonen, K. Social work and integration in immigrant communities: framing the field / Farnham, Surrey, England; 2015. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Derald Wing, S., Rasheed, M. N., Rasheed, J. M. Multicultural social work practice: a competency-based approach to diversity and social justice / Hoboken, New Jersey: 2016. | ||||||||
2 | Nipperess, S., Williams, Ch. Critical multicultural practice in social work : new perspectives and practices / Crows Nest, NSW, Australia: 2019. | ||||||||
3 | Tomes, I. Cross-cultural interaction and understanding : theory, practice, & reality / Hauppauge, New York: 2013. |