.
Publiskā saskarsme un valsts komunikācija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:42
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_187 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne; Bibliotēkzinātne | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Aivars Stankevičs | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zināšanas sociālo procesu un politikas jomā. | ||||||||
Mērķis: | Apgūt zināšanas par komunikācijas, informācijas un plašsaziņas līdzekļu lomu mūsdienu politiskajos procesos, un veidot izpratni par saskarsmes procesa sastāvdaļām un tā vadīšanas specifiku, attīstīt saskarsmes prasmes un iemaņas, izprast šajā procesā iesaistīto pušu vēlmes, intereses un nepieciešamības, sniegt ieskatu saskarsmes procesu dažādībā un to niansēs. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Runa kā komunikācijas forma | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pārliecināta saskarsme. Klausīšanās kā sarunas komponente. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Valsts komunikatori. Valsts komunikācija un ētika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Informācijas plūsmas tiesiskais regulējums. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Valsts politika, sabiedrības pārvalde un informācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Sabiedrības informēšana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Sabiedrības iesaistīšana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Sabiedriskā doma, manipulācijas ar to. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Cenzūra, propaganda, informācijas ierobežošana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Latvijas Republikas Saeima | Nodarbības | 1.00 | mācību izbraukums | |||||
11 | Neverbālās valodas nozīme saskarsmes procesā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Klātienes saskarsme. Sasveicināšanās, iepazīšanās, atsveicināšanās. Saskarsme pa tālruni. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
13 | Ārējā izskata loma pārliecinošas komunikācijas veidošanā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Prezentācija un uzstāšanās | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
2 | Pārliecināta saskarsme. Klausīšanās kā sarunas komponente. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Valsts komunikatori. Valsts komunikācija un ētika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Informācijas plūsmas tiesiskais regulējums. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Valsts politika, sabiedrības pārvalde un informācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Sabiedrības informēšana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Sabiedrības iesaistīšana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Cenzūra, propaganda, informācijas ierobežošana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Klātienes saskarsme. Sasveicināšanās, iepazīšanās, atsveicināšanās. Saskarsme pa tālruni. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Prezentācija un uzstāšanās | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras studijas, teorētiskā materiāla izpēte un atlase. Līdzdalība lekcijās, nodarbībās. Piedalīšanās grupu darbos. Prezentācijas gatavošana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Līdzdalība (aktivitāte) lekcijās (10%), līdzdalība (aktivitāte) un atbilžu kvalitāte semināros (15%), prezentācijas sagatavošana un prezentēšana (25%), individuālais darbs – referāts (25%), eksāmens (25%) | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti var pastāstīt par pārliecinātas komunikācijas elementiem un veidošanu, kā arī par Eiropas Savienības un Latvijas valsts komunikācijas politikas mērķiem un uzdevumiem, var nosaukt valsts un Eiropas Savienības komunikācijas subjektus, to mērķus un uzdevumus. | ||||||||
Prasmes: | Studenti prot sagatavot runu publiskai prezentācijai, veidot pārliecinātu saskarsmi ikdienas un profesionālām vajadzībām. Prot veikt elementāru politiskās informācijas analīzi, prot skaidrot aktuālos Eiropas Savienības un Latvijas valsts komunikācijas un politiskās sistēmas subjektu mijiedarbības jautājumus. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie spēs izvēlēties atbilstošus komunikācijas veidus un plašsaziņas līdzekļus, spēs veidot dialogu ar institūcijām, spēs paskaidrot klientiem valstiskos lēmumus, spēs aktivizēt klientus aktīvai pilsoniskai iesaistei. Spēs novērtēt publiskās saskarsmes kontekstu, vadīt un ietekmēt saskarsmes procesu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Brēdemeiers K. Melnā retorika. – Rīga: Zvaigzne ABC, 2008 | ||||||||
2 | Keigels T. Dž. Uzstāšanās māksla. – Rīga: Arka / Atēna, 2008 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Ekman P., Friesen W. V. (2015) Unmasking the Face: A guide to recognize emotions from facial clues | ||||||||
2 | Экман Л., Фризен У. Узнай лжеца по выражению лица.- Москва: Питер, 2010 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Irmas Kalniņas konsultācija „Biznesa etiķete, komunikācija, protokols” http://www.ikkonsultacija.lv/lv_news.html | ||||||||
2 | http://www.ikkonsultacija.lv/lv_publications.html |