Pārlekt uz galveno saturu

Sociālais darbs ar gadījumu

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:30.08.2023 14:15:01
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_200LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācijaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Anita Ābele
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Labklājības un sociālā darba katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Izpratne par profesionālās darbības tiesiskajiem aspektiem, zināšanas par sociālā darba organizāciju, zināšanas par sociālo palīdzību un sociālajiem pakalpojumiem.
Mērķis:
Veicināt pamatzināšanu apguvi par sociālo darbu ar gadījumu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Sociālā darba mikro prakse: sociālais darbs ar gadījumu. Sociālā darbinieka profesionālās kompetences. Ētika un profesionālās vērtības. Sociālā darba ar gadījumu vadīšanas metodoloģiskie principi. Līderība gadījuma vadīšanā.Lekcijas2.00auditorija
2Sociālā darbinieka profesionālās darbības ar sociālo gadījumu principi. Sociālā gadījuma risinājuma shēma, procesa galvenie elementi. Gadījuma risinājuma pieejas un metodika (algoritms). Anamnēzes ievākšana. Simulācijas. Sociālā gadījuma apraksta veidošana.Lekcijas2.00auditorija
3Sociālo problēmu raksturojošās komponentes. Sociālo problēmu identificēšanas kritēriji. Sociālo vajadzību kopums sociālās funkcionēšanas nodrošināšanai. Klientu novērtēšanas metodes.Lekcijas2.00auditorija
4Sociālo problēmu definēšana cēloņu-seku mijiedarbībā. Sociālo problēmu risinājuma metodes un profesionālās lomas. Sociālais darbs ar nemotivētu vai "obligāto" klientu. Lomu spēles un simulācijas. Problēmkartes izveide simulētajam klientam.Nodarbības2.00auditorija
5Intervences plānošana. Sociālā darbinieka resursi. Starpprofesionālā/starpinstitucionālā komanda. Intervences veikšana. Lomu spēles un simulācijasNodarbības2.00auditorija
6Intervences novērtēšana. Atgriezeniskā saite. Supervīzijas nozīme sociālajā darbā ar gadījumu. Lomu spēles un simulācijasNodarbības2.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Sociālā darba mikro prakse: sociālais darbs ar gadījumu. Sociālā darbinieka profesionālās kompetences. Ētika un profesionālās vērtības. Sociālā darba ar gadījumu vadīšanas metodoloģiskie principi. Līderība gadījuma vadīšanā.Lekcijas2.00auditorija
2Sociālā darbinieka profesionālās darbības ar sociālo gadījumu principi. Sociālā gadījuma risinājuma shēma, procesa galvenie elementi. Gadījuma risinājuma pieejas un metodika (algoritms). Anamnēzes ievākšana. Simulācijas. Sociālā gadījuma apraksta veidošana.Lekcijas2.00auditorija
3Sociālo problēmu raksturojošās komponentes. Sociālo problēmu identificēšanas kritēriji. Sociālo vajadzību kopums sociālās funkcionēšanas nodrošināšanai. Klientu novērtēšanas metodes.Lekcijas2.00auditorija
4Sociālo problēmu definēšana cēloņu-seku mijiedarbībā. Sociālo problēmu risinājuma metodes un profesionālās lomas. Sociālais darbs ar nemotivētu vai "obligāto" klientu. Lomu spēles un simulācijas. Problēmkartes izveide simulētajam klientam.Nodarbības2.00auditorija
5Intervences plānošana. Sociālā darbinieka resursi. Starpprofesionālā/starpinstitucionālā komanda. Intervences veikšana. Lomu spēles un simulācijasNodarbības2.00auditorija
6Intervences novērtēšana. Atgriezeniskā saite. Supervīzijas nozīme sociālajā darbā ar gadījumu. Lomu spēles un simulācijasNodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgi studēt literatūru, iepazīties ar e-studijās ievietoto teorētisko materiālu, veikt uzdotos darbus, līdzdarboties lekcijās/nodarbībās, mācību vizītēs. Piedalīties grupu darbos un simulācijās. Patstāvīgi gatavoties eksāmenam, izstrādāt gadījuma analīzes shēmu, balstoties uz metodiku un sagatavoties prezentācijai. Rezultātu prezentēt seminārā. Studiju kursa noslēgumā aizpildīt kursa novērtēšanas anketu!
Vērtēšanas kritēriji:
Eksāmens: tests par studiju kursu - 50%; sociālā gadījuma analīze - 50%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Iegūst zināšanas par sociālo darbu ar gadījumu, par sociālā darbinieka lomām darbā ar sociālo gadījumu, par darbā nepieciešamo dokumentāciju, par piesaistāmajiem resursiem utt.
Prasmes:Apgūst prasmes uz sociālo gadījumu bāzes sagatavot nepieciešamo dokumentāciju un strādāt ar nepieciešamo dokumentāciju sociālā gadījuma intervences/ intervences vadīšanas procesā; identificēt sociālās problēmas; plānot intervences procesu; noteikt resursus/ palīdzības formas/ sociālo pakalpojumu tīkla iespējas.
Kompetences:Prot iegūtās zināšanas un prasmes pielietot sociālajā darbā ar gadījumu, risinot gadījumu, un problēmas mazināšanai vai novēršanai piedāvāt atbilstošus resursus. Spēj pamatot prioritātes resursu piesaistīšanā un plānot sociālos pakalpojumus. Spēj veidot ētisku, empātisku un kultūrsensitīvu saskarsmi profesionālajā darbā. Spēj patstāvīgi integrēt zināšanas un prasmes, lai mērķtiecīgi un atbildīgi veiktu sociālo darbu ar indivīdu un ģimeni.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Latvijas sociālo darbinieku ētikas kodekss. 2001.
2Sociālais darbs ar gadījumu. Prakse teorijā. 2021., Rīga: Drukātava.
3Sociālais darbs ar gadījumu. Teorija praksē. 2021., Rīga: Drukātava.
4Sociālā darbinieka profesijas standarts. 2020.
Papildu literatūra
1Supervīzija: Teorija. pētījumi. Prakse. 2017. Rakstu krājums. Sast. Mārtinsone, K., Mihailova, S. Rīga: RSU
2Psihosociālais darbs ar ģimeni vardarbības pret bērnu novēršanai. 2015. Metodiskais materiāls. Rīga: Nodibinājums „Latvijas Bērnu fonds"
3Ratniece, G., Majore-Dūšele, I., Mārtinsone, K., Sudraba, V., u.c. 2016. Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Rīga: Zvaigzne ABC
4Social Work Case Analysis. Global Perspective. 2018. Editorial board. Rīga: RSU
5Richmond, M.E. What is social case work?
Citi informācijas avoti
1http://www.likumi.lv