.
Pārmaiņu vadība sociālajā darbā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:52
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_202 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ainārs Judeiks | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Izpratne par organizācijas vadību. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt maģistrantus ar teorētiskajām un praktiskajām pārmaiņu vadības un radošās domāšanas modeļiem un metodēm, modelējot labklājības un sociālā darba attīstības iespējamos virzienus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pārmaiņu vadības teorētiskais diskurss, to realizēšanas modeļi. Pārmaiņu vadības konceptuālie modeļi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Sistēmiskās domāšanas pamatprincipi, veicot pārmaiņas organizācijā. Pārmaiņu vadības modeļa galvenās sastāvdaļas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Džona Pola Kotera 8 soļu metode pārmaiņu realizēšanai. Darbinieku pretestība pārmaiņām. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Darbinieku motivēšana pārmaiņām. Emocionālā pārdzīvojuma loma pārmaiņu procesā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Radošās domāšanas modeļi un to izmantošana pārmaiņu vadības ieviešanas procesā. Radošās domāšanas metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Līderisma fenomens pārmaiņu vadībā. Attālinātā darba organizācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pārmaiņu vadības teorētiskais diskurss, to realizēšanas modeļi. Pārmaiņu vadības konceptuālie modeļi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Sistēmiskās domāšanas pamatprincipi, veicot pārmaiņas organizācijā. Pārmaiņu vadības modeļa galvenās sastāvdaļas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Džona Pola Kotera 8 soļu metode pārmaiņu realizēšanai. Darbinieku pretestība pārmaiņām. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Darbinieku motivēšana pārmaiņām. Emocionālā pārdzīvojuma loma pārmaiņu procesā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Radošās domāšanas modeļi un to izmantošana pārmaiņu vadības ieviešanas procesā. Radošās domāšanas metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Līderisma fenomens pārmaiņu vadībā. Attālinātā darba organizācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras studijas, teorētiskā materiāla izpēte un atlase. Līdzdalība lekcijās, nodarbībās, aktīva dalība semināros. Piedalīšanās grupu darbos. Refleksija. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Pārbaudes metodes: aktīva dalība lekcijās, praktiskā darba sagatavošana un prezentācija. Eksāmens – konkurētspējīga sociālā projekta ideju izstrāde un aizstāvēšana, izmantojot radošās metodes. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Maģistranti zina pārmaiņu vadības un radošās domāšanas modeļus un metodes, spēj tās izmantot Labklājības sistēmas inovatīvām pārmaiņām. Izprot jēdzienus – pārmaiņu vadība, radošā domāšana. | ||||||||
Prasmes: | Maģistranti prot strādāt komandā/grupā, novērtēt sava darba rezultātus, motivēt darbiniekus, deleģēt un koordinēt pienākumu izpildi, pilnveidot un kritizēt jaunas idejas, klausīties, skatīties un lasīt ar radošu attieksmi, radoši strukturēt savu darbu. | ||||||||
Kompetences: | Maģistranti spēj vadīt komandas/darba grupas darbu, analizēt, sistematizēt un integrēt iegūto informāciju, spēj radoši un inovatīvi uz pārmaiņām virzīto ideju attīstīt, kā arī veidot un uzturēt radošu gaisotni kolektīvā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Autoru kolektīvs. Pārmaiņu vadība. Rīga, Lietišķās informācijas dienests, 2008. | ||||||||
2 | Deivids, M. Herolds, Donalds, B. Fedors. Mainiet veidu, kā vadāt pārmaiņas. Rīga, Lietišķās informācijas dienests, 2009. | ||||||||
3 | Eiders, Dž. Radošas domāšanas māksla. Rīga, Lietišķās informācijas dienests, 2008. | ||||||||
4 | de Bono, E. Sešas domāšanas cepures. Rīga, Apgāds „Zvaigzne”, 2009. | ||||||||
5 | Autoru kolektīvs. Domāšanas māksla ikvienam. Rīga, Nordik, 2010. | ||||||||
6 | Makčesnijs, K., Kovejs, Š., Halings, Dž. 4 izpildes disciplīnas. Rīga: Zvaigzne ABC, 2018. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Kārters, F., Rasels, K. Domāšanas māksla. Rīga, Apgāds „Zvaigzne”, 2004. | ||||||||
2 | Grifins, E. Reputācijas vadības stratēģijas. Rīga, Lietišķās informācijas dienests, 2008. | ||||||||
3 | de Bono, E. Lieliskais prāts. Rīga, Apgāds „Zvaigzne”, 2010. | ||||||||
4 | de Bono, E. Domā! Kamēr nav par vēlu. Rīga, Apgāds „Zvaigzne”, 2012. | ||||||||
5 | Paul, R. and L. Elder. Critical Thinking: Tools for taking charge of your learning and your life – ed. Columbus, Ohio: Pearson Prentice - Hall, 2006. | ||||||||
6 | Pīlēns, U. (mans) uzņēmēja kods. Rīga: Zvaigzne ABC, 2018. | ||||||||
7 | Stanford,, J. Breaking the Cycle of Failed Change Management. Alexandria, VA: Association For Talent Development, 2016. | ||||||||
8 | Šarmers, K. O. U teorija. Vadība no topošās nākotnes. Rīga: Zvaigzne ABC | ||||||||
9 | Nelike, M. Kreativitātes metodes radošo spēju attīstīšanai. Rīga, De Novo, 2003. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Fišers, R. Mācīsim bērniem domāt. Rīga, RaKa, 2005. | ||||||||
2 | Billig, M. Arguing and Thinking: a rhetorical approach to social psychology, revised edition – Cambridge. Cambridge University Press, 1996. | ||||||||
3 | Sviķis, A. MATRIC tīklojums. Oriģināls biznesa pārvaldības modelis. Rīga: Zvaigzne ABC, 2018. | ||||||||
4 | Dienas Bizness | ||||||||
5 | Harvard Business Review |