.
Interaktīvās metodes darbā ar bērniem un jauniešiem
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 14:27:41
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_213 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Silva Rupaine | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 48 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt studējošos ar interaktīvo sociālā darba metožu metodoloģiju, plānošanu, menedžmentu un novērtēšanu sociālajā darbā ar bērniem un jauniešiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Interaktīvā sociālā darba koncepcija un teorijas. Ievads interaktīvajā sociālajā darbā – līdzdalības pieeja sociālajā darbā ar bērniem un jauniešiem. Bērnu un jauniešu sociālo problēmu analīze nacionālā un starptautiskā līmenī. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Modelēšana un sociālo prasmju apmācība. Sociālo prasmju treniņa teorētiskais pamatojums. Sociālo prasmju treniņš kā sociāla kompetence bērniem un jauniešiem. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
3 | Transkulturālais fenomens. Interaktīvās sociālā darba metodes un paņēmieni starpkultūru kontekstā. Biogrāfijas metode. Biogrāfijas darbs: dzīvesstāstu un dzīves vēstures izpētes metode bērniem un jauniešiem. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Neverbālās komunikācijas formas. Mākslas terapijas metodes sociālā darba kontekstā: objekti, attēli, fotogrāfijas atmiņas stimulēšanai, vizualizēšana: zīmēšana, sociālā gleznošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
5 | Interaktīvās sociālā darba grupas metodes: Foruma teātris, aktivitātes brīvā dabā un komandas izaicinājumi. Līderība un brīvprātīgā darba pieredze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
6 | Interaktīvo sociālo darba metožu loma bērniem un jauniešiem starpkultūru kontekstā. Inovācijas interaktīvu sociālā darba metožu pielietošanā bērniem un jauniešiem krīzes situācijās. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
7 | Profesionālā kompetence un atbildība. Atbilstošu sociālā darba metožu / sociālā darba intervences stratēģiju darbā ar bērniem un jauniešiem novērtēšana un atspoguļošana. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Zinātniskās literatūras analīze, grupu darbs, darba novērtēšana. 1. Uzrakstiet eseju (7-8 lpp.), izvēloties vienu tēmu: Bērnu un jauniešu sociālo problēmu analīze nacionālā un starptautiskā līmenī. Interaktīvo sociālā darba metožu bērniem un jauniešiem pielietošanas loma starpkultūru kontekstā. Bērniem un jauniešiem piemērotā sociālā darba metožu / sociālā darba iejaukšanās stratēģiju novērtēšana un atspoguļošana. 2. Seminārs. Izmantojiet 1-3 interaktīvās metodes savā vidē (darba vietā, ģimenē utt.) Un atspoguļojiet savu pieredzi (2-3 lpp.) | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Piedalīšanās lekcijās un semināros – 30%, individuālais darbs – 20%, eksāmens – 50%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Spēs analizēt veiksmīgas pieejas interaktīvu sociālā darba metožu pielietošanas kontekstā, attīstīt jaunu kompetenci sociālajā darbā ar bērniem un jauniešiem. Interaktīvā sociālā darba koncepcija un teorijas. Bērnu un jauniešu sociālo problēmu analīze nacionālā un starptautiskā līmenī. Interaktīvās sociālā darba metodes un paņēmieni transkulturālā kontekstā. | ||||||||
Prasmes: | Spēs analizēt veiksmīgas pieejas interaktīvu sociālā darba metožu pielietošanas kontekstā, attīstīt jaunu kompetenci sociālajā darbā ar bērniem un jauniešiem. Spēs izmantot kritisko analīzi un refleksiju, izvērtējot interaktīvā sociālā darba metožu priekšrocības un ierobežojumus, atbilstību bērna/jaunieša vajadzībām. Spēs aprakstīt un analizēt interaktīvā sociālā darba metožu ieguldījumu jauniešu sociālo kompetenču attīstībā. | ||||||||
Kompetences: | Prot iegūtās zināšanas un prasmes pielietot sociālajā darbā ar bērniem un jauniešiem. Spēja turpmāk pilnveidot personīgās kompetences: toleranci pret dažādām jauniešu grupām, nepārtraukti pilnveidojot savas zināšanas un prasmes, lai nodrošinātu visatbilstošākos pakalpojumus jauniešiem un ģimenēm, un pielietot inovatīvas interaktīvas metodes savā profesionālajā darbībā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Affective learning together: social and emotional dimensions of collaborative learning /edited by Michael Baker, Jerry Andriessen and Sanna Järvelä. New York: Routledge: Taylor & Francis Group, 2013. | ||||||||
2 | Tsiolis, Giorgos: Biographical constructions and transformations: using biographical methods for studying transcultural identities, in: Papers. Revista de Sociologia, Vol. 97, Nr. 1, S.113-127, 2012. | ||||||||
3 | Cox David, Pawar Manohar. International socialwork: issues, strategies, and programs. Thousand Oaks (Calif.): SAGE Publications, 2013. | ||||||||
4 | Art, creativity and imagination in social work practice. London: Routledge: Taylor & Francis Group, 2009. | ||||||||
5 | Robinson Lena. Cross-cultural child development for social workers: an introduction. Houndmills: Palgrave, 2007. | ||||||||
6 | Favorite Therapeutic Activities for children, adolescents, and Families: Practioners Share Their Most Effective Interventions. | ||||||||
7 | DeLucia-Waack, J. L. Leading Psychoeducational Groups for Children and Adolescents. Thousand Oaks, Calif: SAGE Publications, Inc., 2006. | ||||||||
8 | Lawrence E. Shapiro, 101 ways to teach children social skills. A ready-to-use reproducible activity book. 2004. | ||||||||
9 | Cherry L. Conversations that make a difference for children and young people. Relationship-focused practice from the frontline. Routledge Taylor&Francis group, 2021. 248.p. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Chung, Rita Chi-Ying Social justice counselling: the next steps beyond multiculturalism /Rita Chi-Ying Chung, Frederic P. Bemak. Thousand Oaks (Calif.): SAGE Publications, 2012. | ||||||||
2 | Meed J., Rossetti A. Learn for your life. Prentice Hall, 2000. | ||||||||
3 | Rutter Lynne, Brown Keith. Critical thinking and professional judgement for social work. London: Sage Publications, 2012. | ||||||||
4 | Thomas, Michael Interactive white boards for education: theory, research and practice /Michael Thomas, Euline Cutrim Schmid. Hershey (Pa.). New York: Information Science Reference, 2010. | ||||||||
5 | Trevithick Pamela. Social work skills: a practice handbook. Maidenhead: Open University Press, 2005. | ||||||||
6 | Affective learning together: social and emotional dimensions of collaborative learning /edited by Michael Baker, Jerry Andriessen and Sanna Järvelä. London: Routledge: Taylor & Francis Group, 2013. | ||||||||
7 | National systems of innovation: toward a theory of innovation and interactive learning /edited by Bengt-Åke Lundvall. London: Delhi: Anthem press, 2010. | ||||||||
8 | The Best Social-Emotional Development Games for Kids. | ||||||||
9 | Group games for school-age kids. | ||||||||
10 | Animarts. The art of the animateur. An investigation in the skills and insights required of artists to work effectively in schools and communities. London: Animarts/Guildhall School of Music and Drama/London International Festival of Theatre, 2003. | ||||||||
11 | Boal, A. Games for Actors and Non-Actors, London: Routledge, 1992. | ||||||||
12 | Helena Zbudilová. Socio-Cultural Animation in Spain and Latin America – a historical overview, 2017. | ||||||||
13 | Forms and patterns of the creation process and the creative individuality. | ||||||||
14 | Boal, A. Theatre of the Oppressed, London: Pluto. 1988, 216 p. | ||||||||
15 | Hromek R., Raffrey S. Promoting Social and Emotional Learning With Games: "It's Fun and We Learn Things". | ||||||||
16 | Therapeutic use of Childhood Games. Ed. by Schaefer C., Reid S. E., John Wiley&Sons, Inc. NY, 2001. | ||||||||
17 | Winter K., Cree V. E., Hallet S., Hadfield M. Communication between Social Workers, Children and Young People. British Journal of Social Work, 2016 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Children’s Books About Anger Management for Toddlers to Teens. | ||||||||
2 | Therapeutic Games. Examples. | ||||||||
3 | Tools social workers can use to talk to children. |