.
Prakse: profesionālo prasmju treniņš
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:41
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_217 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Iveta Dūma | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Nodrošināt studentiem prasmju apguvi darbā ar dažādām mērķa grupām sociālā darba praksē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sociālā darbinieka profesionālās prasmes un spējas | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
2 | Sociālā darbinieka darba etiķetes uzdevumi darba vidē un saskarsmē ar klientu | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Sociālā darba klientūras sociālais portrets | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Profesionālo prasmju treniņš – komunikācija, aktīvā klausīšanās | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Komandas darbs sociālajā darbā – sadarbības veidošana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Profesionālo prasmju treniņš – organizēšanas un dokumentēšanas prasmes | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Konfidencialitāte un personas dati | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Profesionālo prasmju treniņš – robežu noteikšana un to uzturēšana sociālajā darbā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sociālā darbinieka profesionālās prasmes un spējas | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Sociālā darbinieka darba etiķetes uzdevumi darba vidē un saskarsmē ar klientu | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Sociālā darba klientūras sociālais portrets | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Profesionālo prasmju treniņš – komunikācija, aktīvā klausīšanās | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Komandas darbs sociālajā darbā – sadarbības veidošana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Profesionālo prasmju treniņš – organizēšanas un dokumentēšanas prasmes | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Konfidencialitāte un personas dati | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Profesionālo prasmju treniņš – robežu noteikšana un to uzturēšana sociālajā darbā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras avotu studēšana, iepazīšanās ar pētījumiem, lomu spēles dizaina izstrāde. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Apmeklējums - 20%; Darbs grupās, aktivitātes nodarbībās - 40%; Aizstāvēšana - 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas studējošais spēs: • uzskaitīt un aprakstīt sociālajam darbiniekam nepieciešamās profesionālās prasmes; • izklāstīt profesionālo prasmju lomu sociālajā darbā; • atpazīt dažādas sociālā darba klientu grupas; • izvēlēties atbilstošu komunikācijas stilu darbā ar dažādām mērķa grupām; • izskaidrot komunikācijas specifikācijas atšķirības darbā ar dažādām mērķa grupām. | ||||||||
Prasmes: | Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas studējošais spēs: • identificēt nepieciešamās profesionālās prasmes sociālajam darbiniekam, strādājot ar atsevišķām klientu grupām; • pielietot noteiktas profesionālās prasmes darbā ar klientu. | ||||||||
Kompetences: | Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas studējošais spēs: • pielietot un paaugstināt apgūtās profesionālās prasmes studiju prakses laikā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Sociālais darbs: izglītība, pētniecība, prakse 2017. [Rakstu krājums]. Sastādītāja L. Vilka. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2017 | ||||||||
2 | Pam Field, Cathie Jasper&Lesley Litter “Practice Education in Social Work: Achieving Professional Standarts” St Albans, UK: Crital Publishing; 2016 | ||||||||
3 | Evija Apine, Vita Roga “Klienta identitātes transformācija sociālā darba procesā” Rīga: LU Akadēmiskais apgāds; 2011 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Publikācija: Juris Osis “Pierādījumi, pieredze, intuīcija – efektīvas sociālā darba prakses instrumenti” Sociālais darbs Latvijā 2/2019 | ||||||||
2 | Michaela Rogers, Dawn Whitaker, David Edmondson, Donna Peach “Developing Skills for Social Work Practise” Sage Publications; 2020 |