.
Maģistra darbs
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:24
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_252 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 24.00 | ECTS: | 36.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Anna Broka | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Pilns laiks - 3. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūts studiju kurss "Sociālo pētījumu metodoloģija". | ||||||||
Mērķis: | Pētījuma metožu padziļināta apguve un pielietošana sociālā darba jomā, t.sk., uz pierādījumiem balstītu metožu pielietošana, kvalitatīvo un kvantitatīvo datu analīze, sociālās labklājības politikas analīze u.c., tādējādi attīstot spēju identificēt, kritiski novērtēt un rast radošus un inovatīvus risinājumus sociālām problēmām un sabiedrības izaicinājumiem sociālajā darbā ar bērniem un jauniešiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētījuma tēmas definēšana, metožu un literatūras pārskata sagatavošana | Lekcijas | 6.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 6.00 | E-studiju vide | |||||||
2 | Pētījuma plānošana un izstrāde | Lekcijas | 6.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 6.00 | E-studiju vide | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Veikt pētījuma tēmai atbilstošas literatūras atlasi un analīzi, izvēlēties atbilstošas pētījuma metodes, lai atbildētu uz izvirzīto mērķi un uzdevumiem; attīstīt pētījuma projektu, izstrādāt teorētisko daļu, balstoties uz literatūras analīzi un nozares pētījumiem, kritiski novērtēt pētījuma riskus, aprakstīt pētījuma ētikas principus un prezentēt pētījuma projektu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Sagatavots darba ievads, literatūras apskats, metodoloģijas apraksts; sagatavota pētījuma projekta prezentācija. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Maģistra darbs) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Izprot, salīdzina un kritiski izvērtē dažādas teorētiskās pieejas un empiriskos datus, kā arī pielietojamo metožu atbilstību izvēlētajai pētījuma tēmai; izprot maģistra darba izstrādes prasības un vērtēšanas kritērijus. | ||||||||
Prasmes: | Spēj identificēt un formulēt pētījuma problēmu, izvirzīt pētījuma mērķi un uzdevumus, jautājumus/ hipotēzi, kā arī spēj veikt sistemātisku literatūras analīzi, atlasīt un analizēt pieejamos empīriskos datus un citu atbilstošu informāciju, ņemot vērā sociālā darba un pētījuma ētikas pamatprincipus. | ||||||||
Kompetences: | Patstāvīgi plānot un veikt pētījumu, kā arī to prezentēt, ņemot vērā maģistra darbam izvirzītās prasības un ievērojot pētījuma ētikas pamatprincipus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Shaw, I., Gould, N. Qualitative research in social work. London: Sage, 2001. | ||||||||
2 | Vinjamuri M., Warde, B., Kolb, P. The reflective diary: an experiential tool for enhancing social work students’ research learning.Social Work Education, 2017, VOL . 36, NO . 8, 933–945. | ||||||||
3 | Bochicchio, L., McTavish, Ch., Stefancic, A. From the Ivory Tower to the Treatment Trenches: Bridging the Gap between Research and Practice. Social Work. Apr 2021, Vol. 66 Issue 2, p173-175. | ||||||||
4 | Flynn, C. Doing Research in Social Work and Social Care : The Journey from Student to Practitioner Researcher. London: SAGE Publications, 2016. | ||||||||
5 | Martinez, L.S., Richards-Schuster, K., Teixeira, S., Augsberger, A. The Power of Prevention and Youth Voice: A Strategy for Social Work to Ensure Youths' Healthy Development. Social Work. Apr 2018, Vol. 63 Issue 2, p135-143. | ||||||||
6 | Pomeroy, E. Ch. Direct practice skills for evidence-based social work : a strengths-based text and workbook / Elizabeth C. Pomeroy and Renée Bradford Garcia. New York, NY : Springer Publishing Company, LLC, 2018. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Lauve-Moon, K., Enman, Sh. Hentz, V. Mainstreaming Gender: An Examination of Feminist Methodology in Social Work Research.Social Work. Oct 2020, Vol. 65 Issue 4, p317-324. |