Pārlekt uz galveno saturu

Maģistra darbs

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:24
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_252LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:24.00ECTS:36.00
Zinātnes nozare:Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācijaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Anna Broka
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Pilns laiks - 3. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)0Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Apgūts studiju kurss "Sociālo pētījumu metodoloģija".
Mērķis:
Pētījuma metožu padziļināta apguve un pielietošana sociālā darba jomā, t.sk., uz pierādījumiem balstītu metožu pielietošana, kvalitatīvo un kvantitatīvo datu analīze, sociālās labklājības politikas analīze u.c., tādējādi attīstot spēju identificēt, kritiski novērtēt un rast radošus un inovatīvus risinājumus sociālām problēmām un sabiedrības izaicinājumiem sociālajā darbā ar bērniem un jauniešiem.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētījuma tēmas definēšana, metožu un literatūras pārskata sagatavošanaLekcijas6.00E-studiju vide
Nodarbības6.00E-studiju vide
2Pētījuma plānošana un izstrādeLekcijas6.00E-studiju vide
Nodarbības6.00E-studiju vide
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Veikt pētījuma tēmai atbilstošas literatūras atlasi un analīzi, izvēlēties atbilstošas pētījuma metodes, lai atbildētu uz izvirzīto mērķi un uzdevumiem; attīstīt pētījuma projektu, izstrādāt teorētisko daļu, balstoties uz literatūras analīzi un nozares pētījumiem, kritiski novērtēt pētījuma riskus, aprakstīt pētījuma ētikas principus un prezentēt pētījuma projektu.
Vērtēšanas kritēriji:
Sagatavots darba ievads, literatūras apskats, metodoloģijas apraksts; sagatavota pētījuma projekta prezentācija.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Aizstāvēšana (Maģistra darbs)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Izprot, salīdzina un kritiski izvērtē dažādas teorētiskās pieejas un empiriskos datus, kā arī pielietojamo metožu atbilstību izvēlētajai pētījuma tēmai; izprot maģistra darba izstrādes prasības un vērtēšanas kritērijus.
Prasmes:Spēj identificēt un formulēt pētījuma problēmu, izvirzīt pētījuma mērķi un uzdevumus, jautājumus/ hipotēzi, kā arī spēj veikt sistemātisku literatūras analīzi, atlasīt un analizēt pieejamos empīriskos datus un citu atbilstošu informāciju, ņemot vērā sociālā darba un pētījuma ētikas pamatprincipus.
Kompetences:Patstāvīgi plānot un veikt pētījumu, kā arī to prezentēt, ņemot vērā maģistra darbam izvirzītās prasības un ievērojot pētījuma ētikas pamatprincipus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Shaw, I., Gould, N. Qualitative research in social work. London: Sage, 2001.
2Vinjamuri M., Warde, B., Kolb, P. The reflective diary: an experiential tool for enhancing social work students’ research learning.Social Work Education, 2017, VOL . 36, NO . 8, 933–945.
3Bochicchio, L., McTavish, Ch., Stefancic, A. From the Ivory Tower to the Treatment Trenches: Bridging the Gap between Research and Practice. Social Work. Apr 2021, Vol. 66 Issue 2, p173-175.
4Flynn, C. Doing Research in Social Work and Social Care : The Journey from Student to Practitioner Researcher. London: SAGE Publications, 2016.
5Martinez, L.S., Richards-Schuster, K., Teixeira, S., Augsberger, A. The Power of Prevention and Youth Voice: A Strategy for Social Work to Ensure Youths' Healthy Development. Social Work. Apr 2018, Vol. 63 Issue 2, p135-143.
6Pomeroy, E. Ch. Direct practice skills for evidence-based social work : a strengths-based text and workbook / Elizabeth C. Pomeroy and Renée Bradford Garcia. New York, NY : Springer Publishing Company, LLC, 2018.
Papildu literatūra
1Lauve-Moon, K., Enman, Sh. Hentz, V. Mainstreaming Gender: An Examination of Feminist Methodology in Social Work Research.Social Work. Oct 2020, Vol. 65 Issue 4, p317-324.