Pārlekt uz galveno saturu

Sociālā darba teorijas

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:15.07.2021 10:39:23
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_253LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācijaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Lolita Vilka
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Labklājības un sociālā darba katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)12Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas24
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas48
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Bakalaura līmenī apgūtas zināšanas par cilvēka sociālo uzvedību un attīstību.
Mērķis:
Paplašināt un padziļināt studentu zināšanas par sociālā darba teorijām, analizēt to nozīmi sociālā darba praksē ar bērniem un jauniešiem; izpētīt un novērtēt dažādas iejaukšanās stratēģijas dažādos sociālā darba prakses līmeņos ar bērniem un jauniešiem.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Mūsdienu sociālais darbs: salīdzinošā pieeja starptautiskā kontekstā. Teorijas nozīme sociālā darba praksē. Cilvēka uzvedība un sociālā vide, personas iesaiste un ekoloģijas teorija.Lekcijas3.00E-studiju vide
Nodarbības4.00E-studiju vide
2Socioloģijas teorijas: konflikta teorija. Funkcionālisms. Sociālais Konstruktīvisms. Feminisma perspektīva. Racionālās izvēles teorija.Lekcijas2.00E-studiju vide
Nodarbības2.00E-studiju vide
3Psiholoģijas teorijas: psihoanalīze un psihodinamika. Kognitīvā-uzvedības teorija. Sociālā mācīšanās teorija (Albert Bandura). Piesaistes teorija. Humānisms. Transakcionālā analīze. Ekstenciālisms.Lekcijas2.00E-studiju vide
Nodarbības2.00E-studiju vide
4Teorijas ieviešana praksē. Praktiskie modeļi: problēmas risināšanas modelis. Krīzes intervences modelis. Uz uzdevumu vērsta prakse.Lekcijas3.00auditorija
Nodarbības4.00auditorija
5Eksāmens.Lekcijas2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Gadījumu analīze, eseja, refleksija; Dzimumu lomas un attiecību analīze; filmu analīze Bērnības pieredzes analīze, refleksija; Filmas “Mirušo dzejnieku biedrība” (1989) analīze un refleksija.
Vērtēšanas kritēriji:
Aktīva līdzdalība un darba grupas, semināra uzdevumu izpilde – 10% Uzdevumi (gadījuma analīze, eseja) – 40% Eksāmens – 50%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Spēs analizēt un kritiski novērtēt teorijas, praksi un zinātnisko pētījumu mijiedarbību, analizēt teoriju ieguvumus un to robežas praktiskajā darbībā un pētījumu īstenošanā, pielietot teorētiskos modeļus problēmu novēršanā un risināšanā.
Prasmes:Spēs sistemātiski domāt, analizēt un kritiski izvērtēt katra teorētiskā modeļa principus, paņēmienus un to nozīmi sociālā darba praksē ar bērniem un jauniešiem.
Kompetences:Spēs strādāt grupā, sazināties un sadarboties, sākt un uzturēt profesionālas kompetences attiecības ar bērniem un jauniešiem, balstoties uz savstarpēju uzticību un cieņu. Spēs sniegt pakalpojumus, izprotot kultūras un kontekstu, plānot aktivitātes un izvēlēties atbilstošu teorētisko modeli un iejaukšanās stratēģiju sociālā darba praksē ar bērniem un jauniešiem. Spēs meklēt informāciju, plānot aktivitātes un izvēlēties atbilstošu teorētisko modeli un iejaukšanās stratēģiju sociālā darba praksē ar bērniem un jauniešiem.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Payne, M. 2014. Modern social work theories. Oxford University Press.
2Turner, F.J. 2011. Social work treatment. Interlocking theoretical approaches. 5th edition. Oxford University Press.
3Payne, M. 2011. Humanistic Social Work: Core Principles in Practice. 1st edition. Oxford University Press.
4Harms, L., Connolly, M. 2019. Social work: from theory to practices. Cambridge university Press.
5Lotko, M. 2018. Social Work Case Analysis: Global Perspective: collection of articles about experience on case work and social case management of eleven countries. Riga. Rīgas Stradiņa universitāte.
6Ronen, T., Freeman, A. 2007. Cognitive behavior therapy in clinical social work practice. New York: Springer.
7Davis McK. M., M., Fanning P. 2007. Thoughts and Feelings. Taking Control of Your Moods and Your Life. A Workbook of Cognitive Behavioral Techniques. 3rd ed. New Harbinger Publications, Inc.
Papildu literatūra
1Corcoran J. 2006. Cognitive behavioral methods for social workers. Boston.
2Deacon L., Macdonald S. 2017. Social Work Theory and Practice (Mastering Social Work Practice) 1st ed. SAGE publications: Learning Matters.
3Heslop P., Meredith C. 2019. Social work: from assessment to intervention. London. Sage.
4Van Hook M. P. 2016. Social Work Practice with Families: a Resiliency-Based Approach. New York, NY: Oxford University Press.
5Webb N. B. 2019. Social Work Practice with Children. New York; London: Guilford Press.