Pārlekt uz galveno saturu

Bērnu un jauniešu uzvedības bio-psiho-sociālie aspekti

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:15.07.2021 09:10:09
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_254LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācijaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Liāna Deklava
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Labklājības un sociālā darba katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas36
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav
Mērķis:
Iegūt kompetences un izpratni, kritiski novērtēt un analizēt bērnu, jauniešu un viņu ģimeņu vajadzības un problēmas ar līdzsvarotu bio-psiho-sociālo pieeju. Iegūt kompetences un izpratni, lai nodrošinātu bērnu un jauniešu labklājību, izmantojot uz pierādījumiem balstītu praksi, kas sniedz norādījumus izmaiņām bērniem, jauniešiem un viņu ģimenēm. Iegūt kompetences, izpratni un spēju sniegt sociālos pakalpojumus, veikt intervences atbilstoši kultūras atšķirībām, veselības stāvoklim un vērtībām ar bio-psiho-sociālo pieeju, lai nodrošinātu veselību un sociālo iekļaušanu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Sociālās uzvedības funkcijas no attīstības, psihodinamiskās, uzvedības, kognitīvās, sistēmas perspektīvasLekcijas3.00auditorija
2Īpaši sociālās uzvedības attīstības faktori bērnībā un pusaudža gados, attieksmes novērtējums, uzvedības kultūras, konteksta un situācijas faktoriLekcijas5.00auditorija
3Holistiska interpretācijas pieeja, kuras pamatā ir bio-psiho-sociālā un garīgā integritāte un individuālās jauniešu uzvedības unikalitāte. Agresīva un pašnāvnieciska uzvedībaNodarbības5.00auditorija
4Riska sociālo grupu, produktīvu neformālu kustību un bērnu un jauniešu pašrealizācijas projektu analīze un novērtēšanaNodarbības5.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Rakstiskā eseja saistībā ar iesniegto bērnu un jauniešu vajadzību piesātinājuma teoriju analīzi dzīvojamā vidē salīdzinājumā ar dabisko vidi: • Objektivitāte = 5% • Tēmas pamatojums = 30%. • Skaidrība displejā = 20% • Bibliogrāfiskas atsauces 20% • Autora kritiskā domāšana = 25% Rakstisks darbs – bērnu / jauniešu pašpārvaldes iniciatīvu stimulēšana: • Mērķa noteikšana = 10% • Radošums = 10% • Autora kritiskā domāšana = 40% • Saistīt teoriju un praksi = 40% Izvēlētās tēmas kritiska prezentācija no holistiskas profilakses vai intervences modeļa: • Subjektivitāte, autentiskums = 25% • Tēmas pamatojums = 30%. • Skaidrība displejā = 20% • Autora kritiskā domāšana = 25%
Vērtēšanas kritēriji:
Rakstiskā eseja saistībā uz iesniegto bērnu un jauniešu vajadzību piesātinājuma teoriju analīzi dzīvojamā vidē salīdzinājumā ar dabisko vidi – 20% Rakstisks darbs – bērnu / jauniešu pašpārvaldes iniciatīvu stimulēšana – 60% Izvēlētās tēmas kritiska prezentācija no holistiskas profilakses vai intervences modeļa – 20%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Iegūs izpratni, kritiski novērtēs un analizēs bērnu, jauniešu un viņu ģimeņu vajadzības un problēmas ar līdzsvarotu bio-psiho-sociālo pieeju.
Prasmes:Iegūs prasmes un sapratni, lai nodrošinātu bērnu un jauniešu labklājību, izmantojot uz pierādījumiem balstītu praksi, kas sniedz norādījumus izmaiņām bērniem, jauniešiem un viņu ģimenēm.
Kompetences:Iegūs kompetences, izpratni un spēju sniegt sociālos pakalpojumus, veikt intervences atbilstoši kultūras atšķirībām, veselības stāvoklim un vērtībām ar bio-psiho-sociālo pieeju, lai nodrošinātu veselību un sociālo iekļaušanu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Davies, M., B. 2012. Social Work with Children and Families. New York. Palgrave Macmillan ISBN: 8601404284441
2Mohl, A. 2015. Essays in Holistic Social Work Practice: The Need for an Interdisciplinary Approach. Bloomington: AuthorHouse. ISBN: 1953584497
3Silbereisen, R., K., Lerner, R., M. 2007. Approaches to Positive Youth Development. Thousand Oaks. SAGE Publications Ltd. ISBN-13: 978-1412922883
4Villarruel, F., A., Perkins, D., F., Borden, L., M., Keith, J., G. 2003. Community Youth Development: Programs, Policies, and Practices. Thousand Oaks: SAGE Publications, Inc. ISBN-13: 978-0761927877
5Bailey, Di. 2012. Interdisciplinary working in mental health. New York (N.Y.): Palgrave Macmillan
6Kathleen Hague Armstrong ... [et al.]. 2014. Evidence-based interventions for children with challenging behavior. New York (N.Y.): Springer
7Geldard, K. 2009. Practical interventions for young people at risk. MRU library, 36 Pr 05, reading pages: 11-33 and 193-210.
8Spray, C., Jowett, B. 2012. Social work Practice with Children and families. MRU library, 36 Sp 54, reading pages: 100 – 117.
Papildu literatūra
1Jowitt, M., O´Loughlin, S. 2015. Social Work with Children and Families (Transforming Social Work Practice). London: Sage Publication Ltd. ISBN-10: 9781844450183
2Wyn, J., Cahill, H. 2015. Handbook of Children and Youth Studies. Singapore: Springer Singapore. ISBN 978-981-4451-14-7
3Semple D., Smyth R., 2009. Oxford Handbook of Psychiatry, second edition, Oxford University Press, Oxford
4Sadock, B.J., Sadock, V.A. Kaplan & Sadock, 2009. Concise Textbook of Child and Adolescent Psychiatry. 10th ed. – Philadelphia; Williams & Wilkins