.
Starpkultūru mediācija sociālajā darbā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:11
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_256 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ulla Zumente-Steele | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 12 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 24 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 48 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav | ||||||||
Mērķis: | Sniegt zināšanas un prasmes par starpkultūru starpniecību un spēju tās izmantot konfliktu risināšanai dažādās sociālajās vidēs: ģimenē, darba vietā, sabiedrībā utt., koncentrējoties uz bērna interesēm. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Mijiedarbība konfliktējot, konflikta vadība | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
3 | Mediācija kā relatīvā pieeja konfliktu iejaukšanās gadījumā | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
4 | Kultūras rats | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 3.00 | E-studiju vide | |||||||
5 | Starpkultūru mediācija | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 3.00 | E-studiju vide | |||||||
6 | Eksāmens | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras un gadījumu analīze. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Uzdevumi semināros – gadījuma (-u) analīze atbilstoši apspriestajiem kritērijiem – 25% Mediācijas simulācija – partijas un starpnieka loma: sniegums jānovērtē atbilstoši apspriestajiem kritērijiem – 25% Eksāmens – pareizas atbildes uz teorētiskiem jautājumiem par konstruktīvu konfliktu risināšanu un starpniecību – 50% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Spēs atpazīt konfliktu eskalācijas un deeskalācijas pazīmes. Spēs uztvert un izmantot starpniecību kā konfliktu risināšanas instrumentu. | ||||||||
Prasmes: | Spēs izstrādāt dažādas starpniecības metodes, lai konstruktīvi atrisinātu konfliktu. | ||||||||
Kompetences: | Spēs izprast kultūras lomu konfliktu vadīšanā un starpniecībā. Spēs izstrādāt kulturāli piemērotas konfliktu komunikācijas pārvaldības un starpniecības tehnikas, kas ļauj konstruktīvi risināt konfliktus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Goldberg, S.B.; Brett, J., M.; Blohorn-Brenneur, B., and Rogers, N. (2017). How Mediation Works: Theory, Research, and Practice.Bingley: Emeald Publishing Limited | ||||||||
2 | Moore Ch. W.; and Woodrow, Peter, J. (2010). Handbook of Global and Multicultural Megortiation. San Francisco, CA: Jossey-Bass | ||||||||
3 | Folger, J. P., Poole, M.S.; Stutman, R. K. (2009). Working Through Conflict. Boston: Pearson Education, Inc. | ||||||||
4 | Pulaczewska, H., Lewandowska-Tomaszczyk, B. (2010). Intercultural Europe: Arenas of Difference, Communication and Mediation. Stuttgart: ibidem. | ||||||||
5 | Davidheiser, Mark. "Mediation and Multiculturalism: Domestic and International Challenges." Beyond Intractability. Eds. Guy Burgess and Heidi Burgess. Conflict Information Consortium, University of Colorado, Boulder. Posted: January 2005. Available from: http://www.beyondintractability.org/essay/mediation-multicu… | ||||||||
6 | Kymlicka, W. (2016). Defending diversity in an era of populism: Multiculturalism and interculturalism compared. In N. Meer, T. Modood, & R. Zapata-Barrero (Eds.), Multiculturalism and interculturalism. Debating the dividing lines, (pp. 158–177). Edinburgh: Edinburgh University Press. | ||||||||
7 | Patten, A. (2014). Equal recognition. The moral foundations of minority rights. Princeton: Princeton University Press. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Furlong, G.T. (2005). The Conflict Resolution Toolbox: Models and Maps for Analyzing, Diagnosing, and Resolving Conflict. Ont: Wiley. | ||||||||
2 | Berit Albrecht (2010). Multicultural Challenges for Restorative Justice: Mediators' Experiences from Norway and Finland, Journal of Scandinavian Studies in Criminology and Crime Prevention, 11:1, 3-24. | ||||||||
3 | Levrau, F., Loobuyck, P. (2018). Introduction: mapping the multiculturalism-interculturalism debate. CMS 6, 13. Available from: https://doi.org/10.1186/s40878-018-0080-8 |