Pārlekt uz galveno saturu

Starpkultūru mediācija sociālajā darbā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:16.07.2021 09:00:15
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_256LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācijaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ulla Zumente-Steele
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Labklājības un sociālā darba katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)12Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas24
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas48
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav
Mērķis:
Sniegt zināšanas un prasmes par starpkultūru starpniecību un spēju tās izmantot konfliktu risināšanai dažādās sociālajās vidēs: ģimenē, darba vietā, sabiedrībā utt., koncentrējoties uz bērna interesēm.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1IevadlekcijaLekcijas2.00auditorija
2Mijiedarbība konfliktējot, konflikta vadībaLekcijas2.00auditorija
Nodarbības3.00auditorija
3Mediācija kā relatīvā pieeja konfliktu iejaukšanās gadījumāLekcijas2.00auditorija
Nodarbības3.00auditorija
4Kultūras ratsLekcijas2.00E-studiju vide
Nodarbības3.00E-studiju vide
5Starpkultūru mediācijaLekcijas2.00E-studiju vide
Nodarbības3.00E-studiju vide
6EksāmensLekcijas2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Literatūras un gadījumu analīze.
Vērtēšanas kritēriji:
Uzdevumi semināros – gadījuma (-u) analīze atbilstoši apspriestajiem kritērijiem – 25% Mediācijas simulācija – partijas un starpnieka loma: sniegums jānovērtē atbilstoši apspriestajiem kritērijiem – 25% Eksāmens – pareizas atbildes uz teorētiskiem jautājumiem par konstruktīvu konfliktu risināšanu un starpniecību – 50%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Spēs atpazīt konfliktu eskalācijas un deeskalācijas pazīmes. Spēs uztvert un izmantot starpniecību kā konfliktu risināšanas instrumentu.
Prasmes:Spēs izstrādāt dažādas starpniecības metodes, lai konstruktīvi atrisinātu konfliktu.
Kompetences:Spēs izprast kultūras lomu konfliktu vadīšanā un starpniecībā. Spēs izstrādāt kulturāli piemērotas konfliktu komunikācijas pārvaldības un starpniecības tehnikas, kas ļauj konstruktīvi risināt konfliktus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Goldberg, S.B.; Brett, J., M.; Blohorn-Brenneur, B., and Rogers, N. (2017). How Mediation Works: Theory, Research, and Practice.Bingley: Emeald Publishing Limited
2Moore Ch. W.; and Woodrow, Peter, J. (2010). Handbook of Global and Multicultural Megortiation. San Francisco, CA: Jossey-Bass
3Folger, J. P., Poole, M.S.; Stutman, R. K. (2009). Working Through Conflict. Boston: Pearson Education, Inc.
4Pulaczewska, H., Lewandowska-Tomaszczyk, B. (2010). Intercultural Europe: Arenas of Difference, Communication and Mediation. Stuttgart: ibidem.
5Davidheiser, Mark. "Mediation and Multiculturalism: Domestic and International Challenges." Beyond Intractability. Eds. Guy Burgess and Heidi Burgess. Conflict Information Consortium, University of Colorado, Boulder. Posted: January 2005. Available from: http://www.beyondintractability.org/essay/mediation-multicu…
6Kymlicka, W. (2016). Defending diversity in an era of populism: Multiculturalism and interculturalism compared. In N. Meer, T. Modood, & R. Zapata-Barrero (Eds.), Multiculturalism and interculturalism. Debating the dividing lines, (pp. 158–177). Edinburgh: Edinburgh University Press.
7Patten, A. (2014). Equal recognition. The moral foundations of minority rights. Princeton: Princeton University Press.
Papildu literatūra
1Furlong, G.T. (2005). The Conflict Resolution Toolbox: Models and Maps for Analyzing, Diagnosing, and Resolving Conflict. Ont: Wiley.
2Berit Albrecht (2010). Multicultural Challenges for Restorative Justice: Mediators' Experiences from Norway and Finland, Journal of Scandinavian Studies in Criminology and Crime Prevention, 11:1, 3-24.
3Levrau, F., Loobuyck, P. (2018). Introduction: mapping the multiculturalism-interculturalism debate. CMS 6, 13. Available from: https://doi.org/10.1186/s40878-018-0080-8