.
Digitālās tehnoloģijas sociālajā darbā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:34
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_257 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Daniel Markovič | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešams. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīties ar palīgtehnoloģiju, komunikācijas līdzekļu un tiešsaites sistēmu daudzveidību, kuras var izmantot sociālais darbinieks pakalpojumu nodrošinājumā. Izzināt, kā informāciju un komunikāciju tehnoloģijas (ICT) ietekmē indivīdu, ģimenes un kopienas. Izskaidrot klientiem tehnoloģijas, ko tie izmanto savā ikdienā, lai apmierinātu savas vajadzības. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Elektroniskās sistēmas (programmatūra), lai veicinātu sociālo darbinieku ikdienas darbu (piem., e-pasti, elektroniskās gadījuma menedžmenta sistēmas, biznesa programmatūras, piem., e-pasts, kalendārs un sadarbībspējīgās tegnoloģijas, piem., SharePont un tūlītēja ziņu nosūtīšana). Tiešsaites resursi profesionāļiem un cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., aplikācijas un mājaslapas). Palīgtehnoloģijas cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., komunikācijas rīki un robotika). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
2 | Sociālie mediji un sociālo tīklu saskarnes (piem., Twitter, Facebook, Snapchat, Skype, WhatsApp). Informātika - kā informācija, iekļaujot lielus datu apjomus, tiek izmantota un analizēta caur aprēķiniem, kā dati tiek izmantoti stratēģiski, lai noteiktu kopējo vajadzību un monitorētu, un uzlabotu pakalpojumus (piem., snieguma menedžmenta programmatūra, ko izmanto sociālā darba menedžeri). Datu aizsardzība, privātums un personīgās informācijas izmantošana, identificējami dati. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Informācijas menedžments (piem., meklēšana, iegūšana, datu aizsardzība un pieejas jautājumi). Aparatūra (piem., viedtālruņi, mobilās iekārtas un klēpjdatori, kas nodrošina tīmekli). Tiešsaites mācīšanās (piem., profesionālā e-mācīšanās, tiešsaites kursi, vebināri, tiešsaites praktiķu kopienas). Mākslīgais intelekts un mašīnmācīšanās, lai apstrādātu lielus informācijas datu apjomus par populāciju, lai prognozētu to vajadzības. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Sociālo darbinieku digitālā lasītprasme: instrumentālas, strukturālas, stratēģiskas prasmes. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzības. Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzību izprašana cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (dažādas klientu grupas). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Pakalpojumu nodrošināšana, izmantojot digitālās tehnoloģijas (sociālā darba intervence tiešsaitē). Institūcijas, kura nodrošina attālinātu krīzes intervenci, apmeklējums. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
7 | Ētiska lēmumpieņemšana; zināšanas un prasmes (ētiski lēmumi, ētiskas kļūdas). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
8 | Aizsardzība tiešsaitē: zināšanas un prasmes (riski, izmantojot digitālās tehnoloģijas bērniem un pieaugušajiem). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Elektroniskās sistēmas (programmatūra), lai veicinātu sociālo darbinieku ikdienas darbu (piem., e-pasti, elektroniskās gadījuma menedžmenta sistēmas, biznesa programmatūras, piem., e-pasts, kalendārs un sadarbībspējīgās tegnoloģijas, piem., SharePont un tūlītēja ziņu nosūtīšana). Tiešsaites resursi profesionāļiem un cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., aplikācijas un mājaslapas). Palīgtehnoloģijas cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., komunikācijas rīki un robotika). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Sociālie mediji un sociālo tīklu saskarnes (piem., Twitter, Facebook, Snapchat, Skype, WhatsApp). Informātika - kā informācija, iekļaujot lielus datu apjomus, tiek izmantota un analizēta caur aprēķiniem, kā dati tiek izmantoti stratēģiski, lai noteiktu kopējo vajadzību un monitorētu, un uzlabotu pakalpojumus (piem., snieguma menedžmenta programmatūra, ko izmanto sociālā darba menedžeri). Datu aizsardzība, privātums un personīgās informācijas izmantošana, identificējami dati. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Informācijas menedžments (piem., meklēšana, iegūšana, datu aizsardzība un pieejas jautājumi). Aparatūra (piem., viedtālruņi, mobilās iekārtas un klēpjdatori, kas nodrošina tīmekli). Tiešsaites mācīšanās (piem., profesionālā e-mācīšanās, tiešsaites kursi, vebināri, tiešsaites praktiķu kopienas). Mākslīgais intelekts un mašīnmācīšanās, lai apstrādātu lielus informācijas datu apjomus par populāciju, lai prognozētu to vajadzības. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Sociālo darbinieku digitālā lasītprasme: instrumentālas, strukturālas, stratēģiskas prasmes. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzības. Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzību izprašana cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (dažādas klientu grupas). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Pakalpojumu nodrošināšana, izmantojot digitālās tehnoloģijas (sociālā darba intervence tiešsaitē). Institūcijas, kura nodrošina attālinātu krīzes intervenci, apmeklējums. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Ētiska lēmumpieņemšana; zināšanas un prasmes (ētiski lēmumi, ētiskas kļūdas). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Aizsardzība tiešsaitē: zināšanas un prasmes (riski, izmantojot digitālās tehnoloģijas bērniem un pieaugušajiem). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras avotu studēšana, iepazīšanās ar pētījumiem, darbs grupās. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Apmeklējums - 20%. Individuāls (grupu) darbs - 40%. Eksāmens - 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | • Gūt ieskatu tehnoloģijās un aplikācijās, kas ļauj veikt sociālo darbu tiešsaitē • Tiešsaites izprašana un vajadzības pēc tehnoloģijām cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (klienti/pakalpojumu lietotāji) • Izpratne par komunikācijas rīkiem un platformām • Iepazīties ar drošību tiešsaitē • Zināšanas par to, kā droši dalīties ar atbilstošiem datiem ar kolēģiem | ||||||||
Prasmes: | • Pakalpojumu nodrošināšana, izmantojot digitālās tehnoloģijas un tiešsaites platformas • Rīkoties pakalpojumu lietotāju labākajās interesēs tehnoloģiju izmantošanas gadījumos • Radīt saturu tiešsaites platformās un sociālos medijos • Vērtēt informācijas validitāti un uzticamību • Izmantot informācijas iegūšanas stratēģijas | ||||||||
Kompetences: | • Pabeidzot studiju kursu, studējošais varēs izmantot plašu digitālo rīku spektru, lai nodrošinātu sociālā darba intervenci. Studējošais spēs analizēt klientu digitālās vajadzības un atbalstīt to digitālās kompetences. • Studējošais būs sagatavots ētisku lēmumu pieņemšanai tiešsaites pasaulē. • Iedrošināt un atbalstīt klientus veikt ikdienas aktivitātes tiešsiatē (piem., nosūtīt ziņas Facebook; pieteikties darbam tiešsaitē; apmaksāt rēķinus aplikācijā; apskatīs, kurās dienās pašvaldībā tiek izvestas tvertnes utt.). | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Rafferty, J., & Steyaert, J. Social work in a digital society. In M. Lymbery, & K. Postle (Eds.), Social work: A companion to learning (pp. 165-176). SAGE Publications Ltd. 2007. | ||||||||
2 | NHS. A Health and Care Digital Capabilities Framework. 2018. [E-book]. | ||||||||
3 | Aramburu, L., & Marcuello-Servós, C. Digital generation, emotions and social movements: A conceptual framework. In M. Lisboa, & D. Cerejo (Eds.), Complexity sciences: Theoretical and empirical approaches to social action (pp. 65–78). Cambridge Scholars Publishing . 2018. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | University of Stirling, Westwood, J., Needham, K., & Watson, I. Review of Social Work Future Skills. 2015. |