Pārlekt uz galveno saturu

Digitālās tehnoloģijas sociālajā darbā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:34
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_257LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:SocioloģijaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Daniel Markovič
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas32
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešams.
Mērķis:
Iepazīties ar palīgtehnoloģiju, komunikācijas līdzekļu un tiešsaites sistēmu daudzveidību, kuras var izmantot sociālais darbinieks pakalpojumu nodrošinājumā. Izzināt, kā informāciju un komunikāciju tehnoloģijas (ICT) ietekmē indivīdu, ģimenes un kopienas. Izskaidrot klientiem tehnoloģijas, ko tie izmanto savā ikdienā, lai apmierinātu savas vajadzības.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Elektroniskās sistēmas (programmatūra), lai veicinātu sociālo darbinieku ikdienas darbu (piem., e-pasti, elektroniskās gadījuma menedžmenta sistēmas, biznesa programmatūras, piem., e-pasts, kalendārs un sadarbībspējīgās tegnoloģijas, piem., SharePont un tūlītēja ziņu nosūtīšana). Tiešsaites resursi profesionāļiem un cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., aplikācijas un mājaslapas). Palīgtehnoloģijas cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., komunikācijas rīki un robotika).Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
2Sociālie mediji un sociālo tīklu saskarnes (piem., Twitter, Facebook, Snapchat, Skype, WhatsApp). Informātika - kā informācija, iekļaujot lielus datu apjomus, tiek izmantota un analizēta caur aprēķiniem, kā dati tiek izmantoti stratēģiski, lai noteiktu kopējo vajadzību un monitorētu, un uzlabotu pakalpojumus (piem., snieguma menedžmenta programmatūra, ko izmanto sociālā darba menedžeri). Datu aizsardzība, privātums un personīgās informācijas izmantošana, identificējami dati.Nodarbības2.00auditorija
3Informācijas menedžments (piem., meklēšana, iegūšana, datu aizsardzība un pieejas jautājumi). Aparatūra (piem., viedtālruņi, mobilās iekārtas un klēpjdatori, kas nodrošina tīmekli). Tiešsaites mācīšanās (piem., profesionālā e-mācīšanās, tiešsaites kursi, vebināri, tiešsaites praktiķu kopienas). Mākslīgais intelekts un mašīnmācīšanās, lai apstrādātu lielus informācijas datu apjomus par populāciju, lai prognozētu to vajadzības.Nodarbības2.00auditorija
4Sociālo darbinieku digitālā lasītprasme: instrumentālas, strukturālas, stratēģiskas prasmes.Nodarbības1.00auditorija
5Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzības. Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzību izprašana cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (dažādas klientu grupas).Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Pakalpojumu nodrošināšana, izmantojot digitālās tehnoloģijas (sociālā darba intervence tiešsaitē). Institūcijas, kura nodrošina attālinātu krīzes intervenci, apmeklējums.Nodarbības2.00cits
7Ētiska lēmumpieņemšana; zināšanas un prasmes (ētiski lēmumi, ētiskas kļūdas).Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
8Aizsardzība tiešsaitē: zināšanas un prasmes (riski, izmantojot digitālās tehnoloģijas bērniem un pieaugušajiem).Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Elektroniskās sistēmas (programmatūra), lai veicinātu sociālo darbinieku ikdienas darbu (piem., e-pasti, elektroniskās gadījuma menedžmenta sistēmas, biznesa programmatūras, piem., e-pasts, kalendārs un sadarbībspējīgās tegnoloģijas, piem., SharePont un tūlītēja ziņu nosūtīšana). Tiešsaites resursi profesionāļiem un cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., aplikācijas un mājaslapas). Palīgtehnoloģijas cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (piem., komunikācijas rīki un robotika).Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Sociālie mediji un sociālo tīklu saskarnes (piem., Twitter, Facebook, Snapchat, Skype, WhatsApp). Informātika - kā informācija, iekļaujot lielus datu apjomus, tiek izmantota un analizēta caur aprēķiniem, kā dati tiek izmantoti stratēģiski, lai noteiktu kopējo vajadzību un monitorētu, un uzlabotu pakalpojumus (piem., snieguma menedžmenta programmatūra, ko izmanto sociālā darba menedžeri). Datu aizsardzība, privātums un personīgās informācijas izmantošana, identificējami dati.Nodarbības1.00auditorija
3Informācijas menedžments (piem., meklēšana, iegūšana, datu aizsardzība un pieejas jautājumi). Aparatūra (piem., viedtālruņi, mobilās iekārtas un klēpjdatori, kas nodrošina tīmekli). Tiešsaites mācīšanās (piem., profesionālā e-mācīšanās, tiešsaites kursi, vebināri, tiešsaites praktiķu kopienas). Mākslīgais intelekts un mašīnmācīšanās, lai apstrādātu lielus informācijas datu apjomus par populāciju, lai prognozētu to vajadzības.Nodarbības1.00auditorija
4Sociālo darbinieku digitālā lasītprasme: instrumentālas, strukturālas, stratēģiskas prasmes.Nodarbības1.00auditorija
5Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzības. Tiešsaites un tehnoloģiju vajadzību izprašana cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (dažādas klientu grupas).Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Pakalpojumu nodrošināšana, izmantojot digitālās tehnoloģijas (sociālā darba intervence tiešsaitē). Institūcijas, kura nodrošina attālinātu krīzes intervenci, apmeklējums.Nodarbības1.00auditorija
7Ētiska lēmumpieņemšana; zināšanas un prasmes (ētiski lēmumi, ētiskas kļūdas).Nodarbības1.00auditorija
8Aizsardzība tiešsaitē: zināšanas un prasmes (riski, izmantojot digitālās tehnoloģijas bērniem un pieaugušajiem).Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Literatūras avotu studēšana, iepazīšanās ar pētījumiem, darbs grupās.
Vērtēšanas kritēriji:
Apmeklējums - 20%. Individuāls (grupu) darbs - 40%. Eksāmens - 40%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:• Gūt ieskatu tehnoloģijās un aplikācijās, kas ļauj veikt sociālo darbu tiešsaitē • Tiešsaites izprašana un vajadzības pēc tehnoloģijām cilvēkiem, kuri izmanto pakalpojumus (klienti/pakalpojumu lietotāji) • Izpratne par komunikācijas rīkiem un platformām • Iepazīties ar drošību tiešsaitē • Zināšanas par to, kā droši dalīties ar atbilstošiem datiem ar kolēģiem
Prasmes:• Pakalpojumu nodrošināšana, izmantojot digitālās tehnoloģijas un tiešsaites platformas • Rīkoties pakalpojumu lietotāju labākajās interesēs tehnoloģiju izmantošanas gadījumos • Radīt saturu tiešsaites platformās un sociālos medijos • Vērtēt informācijas validitāti un uzticamību • Izmantot informācijas iegūšanas stratēģijas
Kompetences:• Pabeidzot studiju kursu, studējošais varēs izmantot plašu digitālo rīku spektru, lai nodrošinātu sociālā darba intervenci. Studējošais spēs analizēt klientu digitālās vajadzības un atbalstīt to digitālās kompetences. • Studējošais būs sagatavots ētisku lēmumu pieņemšanai tiešsaites pasaulē. • Iedrošināt un atbalstīt klientus veikt ikdienas aktivitātes tiešsiatē (piem., nosūtīt ziņas Facebook; pieteikties darbam tiešsaitē; apmaksāt rēķinus aplikācijā; apskatīs, kurās dienās pašvaldībā tiek izvestas tvertnes utt.).
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Rafferty, J., & Steyaert, J. Social work in a digital society. In M. Lymbery, & K. Postle (Eds.), Social work: A companion to learning (pp. 165-176). SAGE Publications Ltd. 2007.
2NHS. A Health and Care Digital Capabilities Framework. 2018. [E-book].
3Aramburu, L., & Marcuello-Servós, C. Digital generation, emotions and social movements: A conceptual framework. In M. Lisboa, & D. Cerejo (Eds.), Complexity sciences: Theoretical and empirical approaches to social action (pp. 65–78). Cambridge Scholars Publishing . 2018.
Papildu literatūra
1University of Stirling, Westwood, J., Needham, K., & Watson, I. Review of Social Work Future Skills. 2015.