Pārlekt uz galveno saturu

Publiskā un starpinstitucionālā komunikācija sociālo jautājumu pozicionēšanā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:36
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_266LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātne; Komunikācijas psiholoģija un ētikaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Aivars Stankevičs
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārīgas zināšanas par komunikācijas procesu un vadības principiem.
Mērķis:
Veidot izpratni par Sabiedriskām attiecībām (SA) kā būtisku sociālā darba profesionālu pienākumu un aktivitāti, un sniegt praktiskas iemaņas SA procesa vadībā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Profesionālās saziņas kultūra sociālajā darbā un sabiedrisko attiecību būtība.Lekcijas1.00auditorija
2Sabiedriskās attiecības un žurnālistika.Nodarbības1.00auditorija
3Imidži. Korporatīvā identitāte un korporatīvais tēls.Nodarbības1.00auditorija
4Sabiedrisko attiecību evolūcija.Lekcijas1.00auditorija
5Ētika un profesionālisms.Lekcijas1.00auditorija
6Sabiedrisko attiecību nodaļas un SA uzņēmumi.Lekcijas1.00auditorija
7SA menedžera uzdevumi un atbildība. SA menedžera un menedžmenta sadarbība.Nodarbības1.00auditorija
8Pakalpojumu definēšana un pakalpojumu izmaksas.Nodarbības1.00auditorija
9Programmas plānošana.Lekcijas1.00auditorija
10Situācijas izpēte. Situācijas novērtēšanas metodes. Mērķu definēšana. Prioritāšu noteikšana. Laiks un budžets.Nodarbības1.00auditorija
11Komunikācijas jēdziens, mērķi un uzdevumi. Speciālas sabiedrisko attiecību sfēras. Internets un citas tehnoloģijas.Lekcijas1.00auditorija
12Sociālie mediji.Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Profesionālās saziņas kultūra sociālajā darbā un sabiedrisko attiecību būtība.Lekcijas1.00auditorija
2Sabiedriskās attiecības un žurnālistika.Nodarbības1.00auditorija
3Imidži. Korporatīvā identitāte un korporatīvais tēls.Nodarbības1.00auditorija
4Sabiedrisko attiecību evolūcija.Lekcijas1.00auditorija
5Ētika un profesionālisms.Lekcijas1.00auditorija
6Sabiedrisko attiecību nodaļas un SA uzņēmumi.Lekcijas1.00auditorija
7SA menedžera uzdevumi un atbildība. SA menedžera un menedžmenta sadarbība.Nodarbības1.00auditorija
8Pakalpojumu definēšana un pakalpojumu izmaksas.Nodarbības1.00auditorija
9Programmas plānošana.Lekcijas1.00auditorija
10Situācijas izpēte. Situācijas novērtēšanas metodes. Mērķu definēšana. Prioritāšu noteikšana. Laiks un budžets.Nodarbības1.00auditorija
11Komunikācijas jēdziens, mērķi un uzdevumi. Speciālas sabiedrisko attiecību sfēras. Internets un citas tehnoloģijas.Lekcijas1.00auditorija
12Sociālie mediji.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Preses relīzes sagatavošana un prezentēšana, individuālais darbs – SA kampaņas stratēģija un plāns (referāts un prezentācija).
Vērtēšanas kritēriji:
Pārbaudes metode: līdzdalība (aktivitāte) lekcijās (10%), līdzdalība (aktivitāte) un atbilžu kvalitāte semināros (15%), preses relīzes sagatavošana un prezentēšana (25%), individuālais darbs – SA kampaņas stratēģija un plāns (referāts) (25%), eksāmens (25%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Spēs parādīt padziļinātas zināšanas un izpratni par sabiedriskām attiecībām (SA) un komunikāciju, iekšējās un ārējās (starpinstitucionālās) komunikācijas veidošanas principiem un metodēm, par SA sociālā darba nozares dažādām jomām.
Prasmes:Pratīs sagatavot un komunicēt vēstījumu; spēs argumentēti sniegt profesionālās tēmas izklāstu; spējs efektīvi komunicēt un veidot labvēlīgu saskarsmi ar dažādu sociālo grupu pārstāvjiem, cienot cilvēku dažādību.
Kompetences:Spēs identificēt publikas un to vajadzības, atlasīt publikas specifikai piemērotāko komunikācijas vēstījumu un komunikācijas kanālu, mazināt komunikācijas barjeras, plānot un vadīt SA kampaņas sociālo jautājumu jomā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Gregorija A. Sabiedrisko attiecību kampaņu plānošana un vadīšana. - Rīga : Lietišķās informācijas dienests, 2007
2Herbsts D. Sabiedriskās attiecības. – Rīga: Zvaigzne ABC, 2006
3Veinberga S. Masmediji: Prese, radio un televīzija. – Rīga: Zvaigzne ABC, 2005
Papildu literatūra
1Argenti P. A., Forman J. The power of corporate communication : crafting the voice and image of your business. - New York : McGraw-Hill, 2002
2Ēriksens T. H. Mirka tirānija: Straujš un gauss laiks informācijas sabiedrībā. – Rīga: Norden AB, 2005
3Cutlip S. M., Center A. H., Broom G. M. Effective public relations / 9th ed. - Upper Saddle River: Pearson Education International, 2006
4Katlips S. M, Senters A. H., Brūms G. M. Sabiedriskās attiecības. – Rīga, 2002
5Veinberga S. Publiskās attiecības PR: Teorija un prakse. – Rīga: Zvaigzne ABC, 2004