.
Projektu izstrāde un vadīšana
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:33
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_279 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne; Sabiedrības vadība | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Mārtiņš Menniks | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas | ||||||||
Mērķis: | Sniegt ieskatu projektu vadīšanā kā nozīmīgā disciplīnā Latvijas attīstībai, sniegt studējošiem teorētiskās zināšanas un sekmēt teorētisko atziņu praktisko pielietojamību projektu izstrādes un vadības jomā, kā arī Eiropas Savienības fondu un citu finanšu resursu piesaistē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Vispārējs ieskats projekta būtībā. Projekts kā viens no mērķu un aktivitāšu realizācijas instrumentiem. Projektu vadības vēsture, teorija un projektu pamat sastāvdaļas. Projekta pazīmes un saturs. Projekta vadītāja pienākumi un profesijas standarti. Ievads projekta vadības sistēmās. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Projekta dzīves cikla analīze: Identificēšana, izstrāde, izvērtēšana, lēmums par ieviešanu, ieviešana un uzraudzība, novērtēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Projekta idejas modeļa izstrāde un dzīves cikla sagatavošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Dažādi projekta finansējuma modeļi / avoti (ieskaitot ES fondus). Projekta veidlapas aizpildīšana – mērķi, uzdevumi, aktivitātes, pieteikuma veidlapas analīze, resursu menedžments (ieskaitot budžeta sagatavošana), informācijas iegūšana un pārbaude, projekta riska analīze, projekta ieviešanas sistēmas izvēle, projekta vadītāja loma un sadarbības modeļi, projekta apstiprināšana institūcijas ietvaros. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Pilotprojekta analīze grupās. Projekta mērķu, uzdevumu, aktivitāšu, ieviešanas mehānismu, budžeta izstrāde un analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Projekta sociālekonomisko vērtību analīze, projekta korekcijas un ieviešanas akcentu noteikšana. Pilotprojektu analīze, izstrādāto projektu analīze un korekcijas, finanšu un sociālekonomisko vērtību definēšana (darbs grupās). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Projekta ieviešanas uzsākšana – komandas izveide, projekta vieta identificēšana institūcijā, projekta ieviešanas modelis, projekta vadītāja un projektā iesaistīto ekspertu pienākumu definēšana un sadarbības modeļa izstrāde. Projekta ieviešanas risku analīze. Projekta novērtēšana un jauna projekta cikla uzsākšana. Noslēguma seminārs. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Lietvedība. Dokumentu klasifikācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Dokumenta juridiskais spēks. Elektroniskais dokuments | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Rekvizīti, zonas, vispārējās noformējuma prasības. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Dokumentu aprite (reģistrēšana, kontrole). Pārvaldes dokumentu sistēma. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Dažādu dokumentu izstrādes īpatnības. Dokumentu un lietvedības valoda, procesā iesaistītās personas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
13 | Dokumentu un lietvedības valoda, procesā iesaistītās personas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Vispārējs ieskats projekta būtībā. Projekts kā viens no mērķu un aktivitāšu realizācijas instrumentiem. Projektu vadības vēsture, teorija un projektu pamat sastāvdaļas. Projekta pazīmes un saturs. Projekta vadītāja pienākumi un profesijas standarti. Ievads projekta vadības sistēmās. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
2 | Projekta dzīves cikla analīze: Identificēšana, izstrāde, izvērtēšana, lēmums par ieviešanu, ieviešana un uzraudzība, novērtēšana. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
3 | Projekta idejas modeļa izstrāde un dzīves cikla sagatavošana. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
4 | Dažādi projekta finansējuma modeļi / avoti (ieskaitot ES fondus). Projekta veidlapas aizpildīšana – mērķi, uzdevumi, aktivitātes, pieteikuma veidlapas analīze, resursu menedžments (ieskaitot budžeta sagatavošana), informācijas iegūšana un pārbaude, projekta riska analīze, projekta ieviešanas sistēmas izvēle, projekta vadītāja loma un sadarbības modeļi, projekta apstiprināšana institūcijas ietvaros. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Pilotprojekta analīze grupās. Projekta mērķu, uzdevumu, aktivitāšu, ieviešanas mehānismu, budžeta izstrāde un analīze. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
6 | Projekta sociālekonomisko vērtību analīze, projekta korekcijas un ieviešanas akcentu noteikšana. Pilotprojektu analīze, izstrādāto projektu analīze un korekcijas, finanšu un sociālekonomisko vērtību definēšana (darbs grupās). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Projekta ieviešanas uzsākšana – komandas izveide, projekta vieta identificēšana institūcijā, projekta ieviešanas modelis, projekta vadītāja un projektā iesaistīto ekspertu pienākumu definēšana un sadarbības modeļa izstrāde. Projekta ieviešanas risku analīze. Projekta novērtēšana un jauna projekta cikla uzsākšana. Noslēguma seminārs. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Dokumenta juridiskais spēks. Elektroniskais dokuments | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Rekvizīti, zonas, vispārējās noformējuma prasības. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Dokumentu aprite (reģistrēšana, kontrole). Pārvaldes dokumentu sistēma. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Dažādu dokumentu izstrādes īpatnības. Dokumentu un lietvedības valoda, procesā iesaistītās personas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Dokumentu un lietvedības valoda, procesā iesaistītās personas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Kontakstundas: ievadlekcija; grupu diskusijas; darbs mazajās grupās. Konsultācijas par patstāvīgo darbu. Studentu patstāvīgais darbs pie projekta izstrādes: 1. posms: projekta ideja, mērķis un uzdevumi, nepieciešamības pamatojums (statistika, pētījumi u.c.). Projekta pieteikuma veidlapas sagatavošana. 2. posms: projekta saturs, budžets, speciālistu piesaiste un komandas veidošana, laika plāns. 3. posms: sadarbības partneri, publicitāte, mārketings, tehnoloģiju izmantošana. Riski un novērtējums. 4. posms: projekta prezentācija. Noslēdzot kursu jāaizpilde studiju kursa novērtējuma anketa. Patstāvīga rakstu darbu sagatavošana pēc nodarbībās norādītajiem tematiem un izvirzītajām prasībām, patstāvīga norādītās juridiskās literatūras un prakses materiālu studēšana, patstāvīga prezentācijas sagatavošana par lietvedību un dokumentu arhivēšanu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | VĒRTĒŠANA tiks veikta 3 daļās: 1.DAĻA - PRAKTISKIE DARBI UN SEMINĀRI; Maksimāli 50% no kopējā vērtējuma; 2.DAĻA - TESTS; Maksimāli 25% no kopējā vērtējuma, sadalījums pēc pareizi sniegto atbilžu skaita, pieņemot, ka 30 (maksimālais) pareizas atbildes ir 100%: * 10 un mazāk pareizas atbildes = 0 %; * 10 - 17 pareizas atbildes = 5%; * 18 - 23 pareizas atbildes = 15%; * Virs 24 pareizām atbildēm = 25%. 3.DAĻA - APMEKLĒJUMS; Maksimāli 25% no kopējā vērtējuma: * 100% apmeklējums - 25% no kopējā vērtējuma; * Vismaz 80% apmelkējums - 15% no kopējā vērtējuma; * Zem 80% apmeklējuma - 0%. KOPĀ 100% - ieskaitīts pie nosacījuma, ja kopā tiek sasniegi 60% un katrā no vērtējamajā, daļām ir vismaz 15%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošais apgūtās zināšanas un izpratni spēs demonstrēt, izskaidrojot projekta jēdzienu un citus svarīgākos terminus, kā arī raksturojot projektu vadības procesus. Spēs aprakstīt projekta veidošanu un plānošanu, kā arī projekta īstenošanas un vadīšanas procesu un fāzes. Nosaukt un raksturot projekta komandas veidošanas pamatprincipus, novērtēt riskus. Klasificēt un novērtēt pieejamos resursus. Pēc studiju kursa apgūšanas studenti gūs zināšanas un izpratni par lietvedības nozīmi jebkuras iestādes darbā, dokumentu klasifikāciju, par vispārējām lietvedības dokumentu noformēšanas prasībām, par dokumentu juridisko spēku, par dokumentu apriti, par dokumentu un lietvedības valodu, kā arī par dažādu dokumentu izstrādes īpatnībām. | ||||||||
Prasmes: | Studējošais pratīs apkopot būtisko informāciju par pieejamajiem finanšu resursiem un projektu konkursiem, pielietot atbilstošas menedžmenta pamatprasmes projektu sagatavošanā un realizācijā; Veikt sadarbības partneru atlasi un komandas darba koordinēšanu, strādāt ar projekta dokumentāciju, izvērtēt projektu. Prezentēt projektus publiski. Studiju kursa apguves rezultātā studējošie izprot lietvedības pamatus un juridiskās tehnikas būtību un prot izstrādāt un noformēt rīkojuma, organizatoriskos, iekšējās sarakstes, personāla u.c. dokumenta veidus. | ||||||||
Kompetences: | Studējošais pratīs izmantot apgūtās zināšanas un prasmes situācijās, kad konkrētu mērķu sasniegšanai ir izdevīgi iniciēt jaunus projektus vai piedalīties projektu realizēšanas dažādās stadijās. Studējošais varēs analizēt un vērtēt projektu efektivitātes potenciālu un saistītos riskus. Iniciēt jaunus, vērtīgus projektus. Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēj pielietot iegūtās teorētiskās zināšanas praktiskā dokumentu izstrādāšanā un noformēšanā, spēj iesaistīties radošās un kritiskās diskusijās par dokumentu izstrādē un noformēšanā esošām problēmām un spēj izvērtēt un analizēt dokumenta juridisko spēku. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Rokasgrāmata Eiropas Savienības projektu izveidē un vadībā | ||||||||
2 | Sankaran, N.Drouin, R. Muller (2017). Cambridge Handbook of Organizational Project Management | ||||||||
3 | Henmarij (2017). Better Practices of Project Management Based on IPMA competences – 4th revised edition | ||||||||
4 | Project management Institute, (2017). Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK guide) | ||||||||
5 | Project Management Institute. (2016). Governance of Portfolios, Programs, and Projects: A Practice Guide | ||||||||
6 | Kerzner, H. Project Management: a systems approach to planning, scheduling, and controlling. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2017. | ||||||||
7 | Janitēna, Z. (2015). Ievads dokumentu pārvaldībā / Zita Janitēna. Rīga: Lietišķās informācijas dienests | ||||||||
8 | Kalve, I. (2013). Dokumentu pārvaldība : No A līdz Z / Ieva Kalve. Rīga: TurībaKalve, I. (2013). Dokumentu pārvaldība : No A līdz Z / Ieva Kalve. Rīga: Turība. | ||||||||
9 | Skujiņa, V. (2014). Latviešu valoda lietišķajos rakstos: Pareizrakstība, saīsinājumi, teksta izveide, palīgvārdi, adrese, pieturzīmes, vēstules, dokumenti / Valentīna Skujiņa. (3. labotais izdevums]. ed.). Rīga: Zvaigzne ABC. | ||||||||
10 | Ievads dokumentu pārvaldībā: lietvežiem un visiem, kas ikdienā strādā ar dokumentiem, Zita Janitēna, (2017.gads Lietišķais informācijas dienests). | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Mulgan, G, The Process of Social Innovation, MIT Press, mitpress.mit.edu/innovations, 2006, | ||||||||
2 | Pine, J. and Gilmore, J. Authenticity, Harvard Business School Press, 2007. | ||||||||
3 | Iesācēja rokasgrāmata projektu vadībā; Microsoft 365 Team | ||||||||
4 | Projektu vadīšanas nacionālās kompetences vadlīnijas (NCB). Latvijas Nacionālā projektu vadīšanas asociācija, Rīga, 2011 | ||||||||
5 | Uzulāns J. Projektu vadība / Biroja sērija/.- Rīga: Jumava, 2004. | ||||||||
6 | Forands I. Projekta menedžments.- Rīga: Latvijas Izglītības fonds, 2006. | ||||||||
7 | Džons Eiders, Radošas domāšanas māksla. – Rīga: Lietišķās informācijas centrs, 2008. | ||||||||
8 | Jangs Trevors L. Kā vadīt projektu: zelta padomi veiksmīgai projektu vadīšanai - Rīga: Zvaigzne ABC, 2009. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Pētījums „Latvija ceļā uz sociālo uzņēmējdarbību”, 2012.g. | ||||||||
2 | http://providus.lv/article/petijums-latvija-cela-uz-socialo… | ||||||||
3 | Lielbritānijas vadošā sociālo inovāciju un investīciju organizācija: http://www.youngfoundation.org, organizācijas izdotā grāmata par sociālajām inovācijām: (http://www.youngfoundation.org/files/images/Open_Book_of_So…, | ||||||||
4 | Lielbritānijas sociālo inovāciju un labdarības organizācija: http://www.nesta.org.uk/ | ||||||||
5 | Informācija par Eiropas Savienības fondu apguvi: www.esfondi.lv | ||||||||
6 | Projekta vadītāja profesijas standarts: http://www.aiknc.lv/standarti/Projekta_vadPS.pdf |